10 nya spel får stöd för Nvidias uppskalningsteknik DLSS i oktober

Robot
10 nya spel får stöd för Nvidias uppskalningsteknik DLSS i oktober

Bättre prestanda för Back 4 Blood, Baldur's Gate 3, Chivalry 2 med flera.

#Dlss, #Nvidia, #RTX


Medlem

Det tackar vi för.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kanske är implementeringen i Warthunder som är off men jag testade DLSS där och jeflar vad utsmetat och blurrigt det blev på framförallt flygplan i fjärran.

eld
Medlem
Skrivet av Komured:

Kanske är implementeringen i Warthunder som är off men jag testade DLSS där och jeflar vad utsmetat och blurrigt det blev på framförallt flygplan i fjärran.

Yep, kollade lite videos, war thunder verkar få en massa problem upp i skyn med dlss.

Annars är dlss helt magiskt, har en laptop som numera får bättre performance än min stationära utan att man märker någon drop i bildkvalite mest för att jag kan rendera alla spel i 66% av 1440p istället för native som på min stationära.

På papper så ska ju min stationära har lite mer rå performance än rtx-kortet i laptopen, men just med hjälp av dlss så kan den lätt hoppa förbi.

Medlem
Skrivet av eld:

Yep, kollade lite videos, war thunder verkar få en massa problem upp i skyn med dlss.

Annars är dlss helt magiskt, har en laptop som numera får bättre performance än min stationära utan att man märker någon drop i bildkvalite mest för att jag kan rendera alla spel i 66% av 1440p istället för native som på min stationära.

På papper så ska ju min stationära har lite mer rå performance än rtx-kortet i laptopen, men just med hjälp av dlss så kan den lätt hoppa förbi.

Som tur är så kappar jag 144fps 1440p i Warthunder ändå utan DLSS så kommer inte använda det där. Några anda spel som stödjer DLSS spelar jag inte ännu men kommer absolut kika mer på det i framtiden.

Skribent
Skrivet av Komured:

Kanske är implementeringen i Warthunder som är off men jag testade DLSS där och jeflar vad utsmetat och blurrigt det blev på framförallt flygplan i fjärran.

War Thunder har haft DLSS-stöd rätt länge, så det skulle inte förvåna mig om det använder någon av de äldre versionerna. DLSS 2.0 och uppåt har över lag sett riktigt bra ut i de spel som använt det.

eld
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

War Thunder har haft DLSS-stöd rätt länge, så det skulle inte förvåna mig om det använder någon av de äldre versionerna. DLSS 2.0 och uppåt har över lag sett riktigt bra ut i de spel som använt det.

Verkar dock som de har dlss 2.2

Skribent
Skrivet av eld:

Verkar dock som de har dlss 2.2

Där ser man, då tycker man ju att det borde se bra ut. Men undantag finns ju iofs alltid, och tekniken lär väl bara bli bättre.

Medlem

4k rent är bättre.

Medlem
Skrivet av Sille:

4k rent är bättre.

Problemet är väl att man behöver ett 3090 för det i en del titlar. Lirar Cyberpunk 2077 i 4K på en TV och utan DLSS är det en stutterfest/ospelbart.

eld
Medlem
Skrivet av Sille:

4k rent är bättre.

4k dlss'at till 8k är bättre än 4k.

1
Skriv svar