Silent Hill: The Music - THE MOVIE!

Hiz
Medlem
Silent Hill: The Music - THE MOVIE!

Hej Hej!

Året 2019 firade, som många kanske vet, Silent Hill sin 20-årsdag.
Detta firades lite extra av 5 killar från en liten stad i Sverige som drog ihop en live-spelning av spelmusiken under en kväll. Men som grädde på moset var självaste kompositören, Akira Yamaoka, influgen från japan och drog av andra akten med bandet. Denna exklusiva spelning var en "one night only"-tillställning där folk från hela världen deltog.

Nu i tisdags släpptes konserten gratis på youtube, så om du gillar spelet, spel eller musik överlag – kika in här:

Här kan ni läsa mer om konserten:
Intervju på SVT
Lite mer info på Spelmusik.net

Kontakt / Bokning:
silenthillconcert@gmail.com

Instagram:
https://www.instagram.com/silenthillthemusic

Hoppas ni tycker om det och kan mysa lite i det stundande höstmörkret - Bara att fråga här under om ni undrar något!

Allt gott!

Medlem

Woo, det här var imponerande! Hade inte ens hört talas om det här. Härligt att det spelades in iaf!

Chefredaktör

Mäktigt! Fan att jag missade detta. Och då bor jag ändå i Södertälje...

Medlem

Häftigt!
Lite kul också att publiken ser ut att höra till den äldre generationen.

Hiz
Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Woo, det här var imponerande! Hade inte ens hört talas om det här. Härligt att det spelades in iaf!

Tack! Vad skoj att det gillades! Endast 500 biljetter - hann inte riktigt bli mycket mer reklam än några inlägg på facebook ... Blev många flyers kvar haha.

Skrivet av Daniel Sjöholm:

Mäktigt! Fan att jag missade detta. Och då bor jag ändå i Södertälje...

Eyy! Tack! Nu har du det iaf på youtube! Det märkliga var att det inte alls kom många från Södertälje. Blev så konstig spridning då det var en stor andel som åkte från andra länder till lilla Södertälje för att se detta. Det som var roligast för mig är att ett litet "spelgig" blev största eventet på hela hösten för Estrad!

Skrivet av sweclockern:

Häftigt!
Lite kul också att publiken ser ut att höra till den äldre generationen.

Ja det var verkligen roligt att se - det blev så mysig stämning när det var sittande publik också.

Medlem

What! Är det här på riktigt?

Medlem

Haha, fantastiskt Herr Yamaoka verkar vara en skön kille.

Processor: Intel Core i7 9700K @ 5.0 GHZ, Processorkylare: Corsair Hydro H100i PRO RGB
Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 3070 Vision OC 8GB
Arbetsminne: 32 GB HyperX Fury Black DDR4 3200mhz 2x16
Högtalare: Samsung HW-Q86R + SWA-9000S.
Hörlurar: Apple Airpods Max

Medlem

Det var riktigt trevligt! Silent Hills musik är svårslagen.
Såklart packade vi bilen full med 40-taggare och bilade upp från Mjölby.

Riktigt kul att snubbla över videosläppet här, tackar!

Skribent

Riktigt kul att de lagt upp den. Är inget direkt fan av Silent Hill, men musiken är riktigt bra.

Medlem

En oerhört bra konsert. Vilken ynnest att ha fått uppleva den på plats och nu kunna lyssna om och om igen. Grymt bra ljud dessutom!

1
Skriv svar