Det kommer troligtvis dröja innan jag spelar Nintendo 64 spel på Switch. Tack Nintendo.

Medlem
Det kommer troligtvis dröja innan jag spelar Nintendo 64 spel på Switch. Tack Nintendo.

Priserna är väldigt höga.
När jag fick veta igår hur mycket det kommer kosta att prenumera på Nintendo Switch Online + Expansion Pack så kände jag ”Va?” Detta är ju rena rama rånet.
Vi betalar ju familje prenumerationen idag på 350 kr om året och att istället behöver betala det dubbla för några Nintendo 64 spel och Sega Mega Drive spel känns ju fel.
Det enda som tilltalar mig är ju att man kan spela med en riktig Nintendo 64 handkontroll, annars kan jag lika gärna spela Nintendo 64 spel på Wii U eller på min riktiga Nintendo 64.

Utan handkontroll ingen prenumeration.
Hade det kostat mindre så hade det varit okej, nu vägrar jag innan jag fått en handkontroll. Problemet är att Nintendo 64 handkontrollen är redan slutsåld.
Så jag får helt enkelt kolla när det är löning om det finns någon handkontroll och försöka köpa den då men det betyder att jag kanske inte ens kommer få någon handkontroll i år och därför kommer jag också vänta med att prenumera på den nya tjänsten.

Men helst hoppas jag på en Nintendo 64 Classic Mini.
För 400 kronor eller 700 kronor om året känns inte riktigt värt i längden med min ekonomi.

Medlem

Tycker ofta att det är bisarrt hur Nintendo ständigt kommer undan med höga priser, dåliga tjänster och annat allmänt konsumentfientligt beteende.

Skribent

Det jag känner kan vara värt det är om Nintendo lägger in expansioner till sina spel i abonnemanget, som de nu gör med Animal Crossing.

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det jag känner kan vara värt det är om Nintendo lägger in expansioner till sina spel i abonnemanget, som de nu gör med Animal Crossing.

Jo, det är ju sant.
Skulle vara kul att till exempel få tillgång till alla karaktärer i Super Smash Bros Ultimate eller expansionerna till Breath of the Wild men samtidigt så är det i längden inte värt det eftersom det blir billigare att köpa dessa expansioner som jag vill ha, eftersom det inte är så många som jag är intresserad av.

Men det blir intressant att se hur det kommer utveckla sig. Det verkar ju som att Gameboy spel också kommer till det så småningom med tanke på tidigare rykten (om de stämmer)

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Jo, det är ju sant.
Skulle vara kul att till exempel få tillgång till alla karaktärer i Super Smash Bros Ultimate eller expansionerna till Breath of the Wild men samtidigt så är det i längden inte värt det eftersom det blir billigare att köpa dessa expansioner som jag vill ha, eftersom det inte är så många som jag är intresserad av.

Men det blir intressant att se hur det kommer utveckla sig. Det verkar ju som att Gameboy spel också kommer till det så småningom med tanke på tidigare rykten (om de stämmer)

Ja jag tänker ändå att det är en bra idé att ha ett expansions-abonemang. Däremot så hoppas jag att de inte fortsätter att höja priset varenda gång de lägger till nya "konsoler". Liksom, nu släpper vi GB och GBA expansion pack, 40 kr till per år, sen kommer Wii-expansion pack 100 kr per år. I så fall får de ju börja separerar så att online blir gratis och att man sen kan köpa till de "konsoler" man vill ha. Jag hade nog nöjt mig med SNES och NES t.ex. Är inte så intresserad av N64 om jag ska vara ärlig.

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade expansion pack gått att prenumerera på per månad så hade jag nog slagit till ett litet tag iaf, men att jag ska bli tvingad till att betala 400+ kr för ett helt år, för att HYRA (inte ens äga) det 23 år gamla Ocarina of Time kan de bara ta och glömma, det är ju helt sinnessjukt!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hade expansion pack gått att prenumerera på per månad så hade jag nog slagit till ett litet tag iaf, men att jag ska bli tvingad till att betala 400+ kr för ett helt år, för att HYRA (inte ens äga) det 23 år gamla Ocarina of Time kan de bara ta och glömma, det är ju helt sinnessjukt!

Det som är bra med Ocarina of Time är att det har återsläppts till nästan varenda konsol efter Nintendo 64.
Den kom till 2 olika skivor på Gamecube.
På Wii kan man ju inte längre köpa det via Virtual Console men på Wii U går det.
Sen finns det ju även bärbart till Nintendo 3DS.

Allt detta blir ju billigare i längden än att prenumera.
Men Nintendo tänker väl att det ska komma mer till deras expansion Pack i framtiden och att det då ska löna sig. Men om man inte är intresserad av så mycket som kommer dit så blir det ju dyrt.

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Tycker ofta att det är bisarrt hur Nintendo ständigt kommer undan med höga priser, dåliga tjänster och annat allmänt konsumentfientligt beteende.

Detta har jag tänkt på flera gånger men det verkar inte finnas någon större kritik mot det företaget. Folk bara köper (bildligt och bokstavligt) allt med hull och hår. Hur kommer detta sig tror du?

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Det som är bra med Ocarina of Time är att det har återsläppts till nästan varenda konsol efter Nintendo 64.
Den kom till 2 olika skivor på Gamecube.
På Wii kan man ju inte längre köpa det via Virtual Console men på Wii U går det.
Sen finns det ju även bärbart till Nintendo 3DS.

Allt detta blir ju billigare i längden än att prenumera.
Men Nintendo tänker väl att det ska komma mer till deras expansion Pack i framtiden och att det då ska löna sig. Men om man inte är intresserad av så mycket som kommer dit så blir det ju dyrt.

Jo tack, jag har spelat 3DS-versionen som var rätt sådär utöver den förbättrade visuella biten.
Jag hade lätt kunnat KÖPA OoT till Switch för runt 30 euro, eller prenumererat några månader på expansion pack om de hade det månadsvis, men ska de vara så här jävla giriga så får det vara.

1
Skriv svar