Spelare har upptäckt ett sätt att bli odödliga i New World

Robot
Spelare har upptäckt ett sätt att bli odödliga i New World

Och glitchen/fusket används redan för att vinna krig.

#Amazon-game-studio, #New-world


Medlem

Många som börjar använda bara Ice Gauntlet i krig också. För då kan man tydligen "lagga sönder" kriget eller något.
Börjar faktiskt tröttna på New World. Hela världen är copy-paste (mer än man tror) och varken PVE eller PVP är speciellt bra.
Craftingen är dock mysig att hålla på med.
Sedan är ekonomin helt åt helvete just nu.

Medlem

Redan implementerad en hotfix, spelet stängs ner om man försöker

Skribent
Skrivet av Karmak:

Redan implementerad en hotfix, spelet stängs ner om man försöker

Tack, jag har sett någon kommentar som nämner samma sak här och där, men tycks inte kunna hitta någon bekräftelse på att de implementerat en hotfix. Avvaktar lite, men har uppdaterat nyheten.

Medlem

Riktigt tråkigt spel. Finns så mycket bättre mmorpg:s därute.

Medlem

Jag gillar det verkligen. Har släppt hardcore stressen och bara kör när jag har tid. Riktigt mysig värld att springa omkring i och jag gillar till och med gathering De har områden med väldigt mycket atmosfär i

Jag håller helt med att, startområdena särskilt, är väldig lika varandra , med samma motstånd och där hoppas jag på att de inte väntar allt för länge med att öppna upp de delar av världen som folk data minat fram. Skulle hjälpa om de visade på att de klarar lite mer variation. Dock undrar jag hur de tänkt hantera ett så stort område om de inte skruvar upp antalet spelare per server. Dock flyter det ju fint nu helt utan köer, så nästa steg kanske är att öka på antalet lite mer.

Först ska de väl klara av server transfers som lär dyka upp i dagarna och de gör nog inga andra stora förändringar innan den delen är "klar"..


signatur

K9
:.:

Inaktiv

Inte känt såhär för ett MMO sen 2004. Helschysst. Önskar jag var 14 igen så jag hade all tid i världen att spela.
Visst har spelet en del problem, men det är ju inget Cyberpunk och utvecklarna verkar ju jobba på.

Medlem

Har riktigt kul i spelet men det börjar tära lite på hur många buggar det finns, vapenperks som rentav inte fungerar.
Fick någon som gav +X% i fireball damage, gör ingen skillnad överhuvudtaget, och då var det typ 25% increase, så hade ju märkts.

Kul spel, men på tok för trasigt för att hålla i längden tyvärr.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Tack, jag har sett någon kommentar som nämner samma sak här och där, men tycks inte kunna hitta någon bekräftelse på att de implementerat en hotfix. Avvaktar lite, men har uppdaterat nyheten.

Nej inget officiellt har de sagt bara att de kollar på det igår

Medlem

Jag har runt 50-60 timmar i spelet nu, och måste erkänna en sak.

Visst spelet är mysigt på många sätt, man springer och sköter sitt, jagar djur, hugger ved, eller tar sig ann Faction eller Town uppdrag som alla verkar handla om att leta på dessa Supply lådor som behändigt ligger utspridda världen runt.

Men i slutändan så konsterar jag att det är en enorm brist på fantasi, detta är inte kul längre.

Och jag är enbart lvl 31, och enligt mina betydligt högre lvlade kompisar så gör dom samma uppdrag på lvl 50 och uppåt.

Även det nuvararande Endgamet verkar i sig bristfälligt, med halvdana dungeons och PVP som handlar om att få motståndarlaget bannat eller urlaggat.

Jag förstår att på något sätt recensera ett MMO direkt efter release är som att recensera en bok redan efter dom 10 första sidorna, det är helt enkelt för mycket som kommer läggas till i efterhand.

Men i nuläget så ser jag New World mer som ett ambitiöst CashGrab project ifrån Amazon än ett lovande MMO som kommer bli många spelares hem dom kommande åren.

Tiden får utvisa, just nu är det fasligt många aktiva spelare, och om dom lyckas fixa buggar, lägga in mer endgame pvp och pve innan majoriteten når Endgamet, så kan dom troligtvis lyckas riktigt bra.

Medlem

Jag tröttna rätt fort.
Leta sten och hugga träd för att kriga pvp.

Medlem
Skrivet av Sparazza:

...
Men i nuläget så ser jag New World mer som ett ambitiöst CashGrab project ifrån Amazon än ett lovande MMO som kommer bli många spelares hem dom kommande åren.

Mycket kan man säga om New World, men att kalla det Cash Grab borde vara en omöjlighet med tanke på vad man får för priset. Det finns massor av saker jag skulle se i spelet, men då jag bara är 41 efter ett par hundra timmar (mycket crafting/gathering) så vill jag inte säga något om saker jag inte upplevt än.

Apropå utnyttjandet av glitches och buggar till någon slags fördel är bara patetiskt, och jag hoppas att Amazon slår ner banhammaren hårt på de som systematiskt utnyttjar dem.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag tröttna rätt fort.
Leta sten och hugga träd för att kriga pvp.

Du kanske gör något fel? Det finns stigar att följa till en bosättning utan att du behöver hugga och hacka fram en själv. Väl där så räcker det med att trycka på "U-knappen" på ditt tangentbord så kan du PvP'a hur mycket du vill utanför bosättningen.

Hör av dig ifall du behöver hjälp med att hitta "U-knappen"

Skrivet av absimilard:

...
Jag håller helt med att, startområdena särskilt, är väldig lika varandra , med samma motstånd och där hoppas jag på att de inte väntar allt för länge med att öppna upp de delar av världen som folk data minat fram.
...

Jag förstår hur du tänker, samtidigt så vore det ju allt annat konstigt ifall man tänker på spelets lore och den miljö man spelar i. Spelaren är en besättningsman i ett av många skepp som strandat där både nyligen och genom åren (som jag förstått det). Vissa återföds (du ) medan andra blir galna (lost) och hemsöker stränderna där de spolades upp, så det är ganska naturligt att det är just den omgivningen som möter en i alla startzoner. Jag ser stranden mer som en tutorial som är likvärdig för alla som börjar spela.

Inte håller tycker jag det är så konstigt att många av fienderna man möter kring startzonerna ser ut som de gör med tanke på miljön i spelet. Det är ju ingen som klagar på att alla man stöter på i ett spel som GTA är människor liksom, eller att zombierna i ett zombie-spel har så enformig dialog "UuöööH", "brraaaaiin", eller "rawrgh".

Nåja, det visar sig vad Amazon gör med denna skapelse, men som jag sagt tidigare så har jag svårt att se hur de inte skulle surfa vidare på framgången och skapa mer av vad spelarna vill se av i den första stora content-patchen, ifall det kommer en sådan. Svårt att veta hur de tänkte bygga vidare då spelet inte har en månadskostnad.

Medlem

gillar hur folk kommenterar och är inte ens max level och har noll koll humor på hög nivå
lika trovärdiga som film recensenter och spel recensenter som inte spelat klart spelet och ger negativa tankar.

är där problem med new world? självklart men långt ifrån det ni skriver, men kan ju säga flesta utav klagomålen folk ger är helt befänga och bara skriker okunnighet och lathet.

med lite strössel utav noll koll ovanpå.

Du ställer väl dig inte i ett kök och klagar på hur en kock arbetar om du inte ens kan tillaga mat själv.
För du har absolut ingenting att grunda det på.

Så levla till 60 gör endgame lite sen kom med kommentarer för vad som skrivits ovan här är lika löjlig som forum eller twitter kommentarer.

Medlem
Skrivet av Ender:

Du kanske gör något fel? Det finns stigar att följa till en bosättning utan att du behöver hugga och hacka fram en själv. Väl där så räcker det med att trycka på "U-knappen" på ditt tangentbord så kan du PvP'a hur mycket du vill utanför bosättningen.

Hör av dig ifall du behöver hjälp med att hitta "U-knappen"

Jag vet vart U knappen sitter men det är fortfarande ett tråkigt mmo.
Men tack ändå

Medlem
Skrivet av FuzioN:

gillar hur folk kommenterar och är inte ens max level och har noll koll humor på hög nivå
lika trovärdiga som film recensenter och spel recensenter som inte spelat klart spelet och ger negativa tankar.

är där problem med new world? självklart men långt ifrån det ni skriver, men kan ju säga flesta utav klagomålen folk ger är helt befänga och bara skriker okunnighet och lathet.

med lite strössel utav noll koll ovanpå.

Du ställer väl dig inte i ett kök och klagar på hur en kock arbetar om du inte ens kan tillaga mat själv.
För du har absolut ingenting att grunda det på.

Så levla till 60 gör endgame lite sen kom med kommentarer för vad som skrivits ovan här är lika löjlig som forum eller twitter kommentarer.

Poängen är väl ändå att ett MMORPG ska vara roligt och belönande ifrån början till Endgame? Och givetvis fortsätta utmana och belöna spelaren därefter?

Om spelet inte är roligt på vägen till det så kallade Endgamet, så är spelet inte särskilt bra enligt mig.

Medlem
Skrivet av Sparazza:

Poängen är väl ändå att ett MMORPG ska vara roligt och belönande ifrån början till Endgame? Och givetvis fortsätta utmana och belöna spelaren därefter?

Om spelet inte är roligt på vägen till det så kallade Endgamet, så är spelet inte särskilt bra enligt mig.

Det är ju helt underbart när ett spel är så. Just så är det för mig nu då jag njuter mer än jag gjort på väääldigt länge. Jag har så pass roligt för de fickpengar jag lagt på spelet att jag inte bryr mig om att det är köer på launch-day, att det dyker upp några buggar, att någon hittar och utnyttjar ett par glitchar, att några tycker att vissa uppdrag är uppretningar eller att några mobs känns lika varandra. För mig är det knappt en droppe i havet mot allt det som betyder något för mig.

Det är helt ok, alla gillar inte samma saker. Det jag inte håller med om är att spelet skulle ha "problem", då det istället är vissa spelare som verkar ha problem med spelet...och företaget som tillverkade det. Inget spel kommer vara helt perfekt för alla, enkelt, men hur är man som spelare ifall man förväntar dig ett sådant spel?
Jag har aldrig sett något iaf (låtsas inte om som att Witcher 3 finns för att driva in poängen!)

1
Skriv svar