Dbrand är redan tillbaka med nydesignade PS5-sidopaneler

Robot
Dbrand är redan tillbaka med nydesignade PS5-sidopaneler

Det blev ett kort avbrott efter varningen från Sony.

#Dbrand, #Sony, #nyhetstips


Inaktiv

Historien upprepar sig https://www.fz.se/nyhet/284849-foretag-som-tankt-salja-fargad...

Det där var nästan exakt ett år sedan

Edit: jag såg nu att det var inte dbrand förra gången men det borde hursomhelst inte vara så svårt att göra plattorna tillräckligt annorlunda men ändå nästan identiska för att man ska gå säker från att stämmas. Kul föresten att Sony fortfarande inte säljer svarta plattor själva men ska fortfarande stänga ner andra som gör det som om Sony själva ska börja sälja plattor.

Medlem

Fan vad bra, hatar när företag håller på som Sony gör i detta fall. Andra erbjuder något de själva inte gör fast som konsumenterna vill ha, då blir dom sura och ska stämma!

Medlem

Är lite skeptisk till att nytt luftintag på sidopanelen är så bra då Sony utvecklat designen så att det ska vara stängt och skapa ett visst luftflöde. Men visst va det snyggt med helsvart:D

Medlem

Bra försök men det där var ju ingen vidare design och är i mitt eget tycke inte bara riktigt fult utan även ytterligare ett ställe till att göra rent från damm. När det kommer till hur det kommer påverka luftflöde/kylning är jag tveksam till att det skulle bli bättre.

Medlem
Skrivet av hero:

Fan vad bra, hatar när företag håller på som Sony gör i detta fall. Andra erbjuder något de själva inte gör fast som konsumenterna vill ha, då blir dom sura och ska stämma!

Om jag förstått saken rätt så var problemet att de använde sig av PlayStation-loggan på den förra varianten och därav blev varnade av Sony? Nu har de tagit bort den så det "borde" inte vara något problem. Men man ska väl aldrig säga aldrig...


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är lite skeptisk till att nytt luftintag på sidopanelen är så bra då Sony utvecklat designen så att det ska vara stängt och skapa ett visst luftflöde. Men visst va det snyggt med helsvart:D

Svårt att säga ifall Sonys lösning är optimal, jag tänker då exempelvis på att ifall du har luckan till lagringsenheten öppen så blir den typ 5 grader kallare.
Jag kan då tycka att luftflödet internt borde hjälpa till enheten på ett bra sätt istället, då kanske man inte ens hade behövt kylfläns på lagringen.

Toms hardware, värme test

Medlem

Gillar personligen att dom tagit bort dom onödiga plastflärparna, men luftintaget var riktigt fult.
Föredrar minimalism i design, brukar oftast vara mer tidlöst, less is more

Medlem

Väldigt uppenbart att de utnyttjar situationen för marknadsföring.

Medlem

Sony måste ju kunna sälja sina premium ps5 utgåvor.
Kul att höra att de är tillbaka. Right to repair!!

Medlem

Personligen ser jag det som ett klart lyft från "standard" Dracula kappan men är även lite tveksam till luftintaget. Kanske blir ett köp som sedan kompletteras med lite hederlig silvertejp för att undvika någon dammsugareffekt i liggande läge.


signatur

Constants and variables

Medlem

Kan tänka mig att Sony kommer kontra med att om du modifierar sidorna med extra luftintag etc, så gäller ej garantin, eftersom de designat den som de gjort. Tänk allt extra damm den kommer suga in nu. Inte kul att glömma rengöra där inne och så överhettas den istället för ett lager damm blockerar vägarna tack vare hål i sidorna.

Medlem

Den här designen på sidopanelerna är ett copyright skyddad design från Dbrands också nu. Så Sony kan inte designa liknande med ventilation på sidorna. Och allt för att Sony inte ville låta andra designa tillbehör till PlayStation 5. Och enligt Dbrands själva, väntar på typ Digital Foundry eller så, är denna design bättre än originalet. Maskinen blir svalare.

På reddit länken har dem en roterande gif med den nya designen på. Grymt snygg. Så skulle Sony själva ha släppt maskinen. Spana in själva, vetja.

Medlem

Otroligt töntig jargong de har på sin hemsida, "checkmate, lawyers", "not illegal" etc.

Men det kanske är vissa kundsegment som går igång på det, föll inte mig i smaken iaf.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är lite skeptisk till att nytt luftintag på sidopanelen är så bra då Sony utvecklat designen så att det ska vara stängt och skapa ett visst luftflöde. Men visst va det snyggt med helsvart:D

Minns att det gjordes något test som visade att temperaturen blev något lägre utan paneler, så dessa luftintag kommer nog bara vara till fördel.

Medlem

Inget jag kommer köpa och får hålla med 4liv3 om jargongen. Dbrand känns lite som trotsiga tonåringar även om jag till viss del håller med de.

Jag väntar hellre på officiella produkter från Sony själva om jag nu skulle överväga att byta sidopanelerna.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Otroligt töntig jargong de har på sin hemsida, "checkmate, lawyers", "not illegal" etc.

Men det kanske är vissa kundsegment som går igång på det, föll inte mig i smaken iaf.

Ja, lite fjortisvarning på jargongen de använder, vilket är extremt löjligt och inte direkt passande för ett seriöst företag. Antar dock att det mest handlar om någon form av marknadsföringstrick, mot en specifik demografi, för att få fler att handla deras produkter och därmed sticka ut gentemot konkurrenterna (vilka det finns många) som säljer sidopaneler till ps5.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Ja, lite fjortisvarning på jargongen de använder, vilket är extremt löjligt och inte direkt passande för ett seriöst företag. Antar dock att det mest handlar om någon form av marknadsföringstrick, mot en specifik demografi, för att få fler att handla deras produkter och därmed sticka ut gentemot konkurrenterna (vilka det finns många) som säljer sidopaneler till ps5.

Väldigt uppenbart att stämningen var väntad av dbrand eftersom de två dagar senare utannonserar nya paneler. Måste ge de lite cred ändå för uträkning och planering:).

Edit: Och en fantastisk animation på hemsidan ^^.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Kan tänka mig att Sony kommer kontra med att om du modifierar sidorna med extra luftintag etc, så gäller ej garantin, eftersom de designat den som de gjort. Tänk allt extra damm den kommer suga in nu. Inte kul att glömma rengöra där inne och så överhettas den istället för ett lager damm blockerar vägarna tack vare hål i sidorna.

Då är det juh bara o sätta tilbaka org panelerna innan du lämnar in maskinen så är det fixat


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Utan Sony hade dom inte haft några sidpaneler att sälja överhuvudtaget. Dom har inte reflekterat över det?

Medlem
Medlem

Var det den bästa designen dom kunde komma på själva när Sony röt ifrån?
Sjukt fula paneler.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är lite skeptisk till att nytt luftintag på sidopanelen är så bra då Sony utvecklat designen så att det ska vara stängt och skapa ett visst luftflöde. Men visst va det snyggt med helsvart:D

Luften som konsolen drar in passerar väl inget som behöver kylas före det åker igenom fläkten? Om inte jag missat någon detalj. Men i så fall är det ingen fara att ändra så att fläkten får lättare att dra luft.
Sony gör ju inte luftflödet på bästa sätt, utan de behöver ju även tänka på att konsolen ska vara säkrad mot barn som pillar och att konsolen ska vara snygg (vilket är en smaksak).

Medlem

Ett ganska stort "F- you" till onda Sony som ska hota stämma alla kors o tvärs, att designa nåt som både tar mindre plats och är bevisat bättre än Sonys egen design...
Tycker Dbrand är underhållande rebeller inom gaming och jag har verkligen ingen sympati till Sony, mer sånt tack.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Alla som nämner att den kommer dra in mer damm så har Dbrand kommenterat det och inkluderar filter.

"At this point, you may be thinking, “Wouldn’t direct access to the fan result in dust accumulation?” News flash: your PlayStation already has dust inside of it. Still, if it makes you feel any better, we're including optional mesh grilles that mount inside the plates. If you choose not to use them as dust catchers, they also function as wildly impractical coasters."


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem
Skrivet av myskah:

Alla som nämner att den kommer dra in mer damm så har Dbrand kommenterat det och inkluderar filter.

"At this point, you may be thinking, “Wouldn’t direct access to the fan result in dust accumulation?” News flash: your PlayStation already has dust inside of it. Still, if it makes you feel any better, we're including optional mesh grilles that mount inside the plates. If you choose not to use them as dust catchers, they also function as wildly impractical coasters."

Det där var ju ändå ganska lamt svar. Bara för att det redan finns damm där betyder väl det inte att jag vill göra det enklare för mer damm att komma in?!?

Medlem
Skrivet av meganollan:

Det där var ju ändå ganska lamt svar. Bara för att det redan finns damm där betyder väl det inte att jag vill göra det enklare för mer damm att komma in?!?

Fast de nämner ju även att de inkluderar nät som man kan montera för att fånga lite av dammet.

Medlem

Beställde direkt vita plates med vit båge i mitten så den passar bättre in i tv-bänken 🙂


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Gräsliga paneler, förstår varför Sony röt ifrån 🙂


signatur

Specs: PS5

Medlem

Haha jävla larv.

12
Skriv svar