Robot
NHL 22

Nyspolad is och nybyggd rink, men på isen är det samma taktik som alltid som gäller.

#nhl-22


Geeks Gaming

Och fortfarande inget till PC :/ man kanske skulle installera NHL 98 igen

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Och fortfarande inget till PC :/ man kanske skulle installera NHL 98 igen

Kör du det på en modern dator, eller har du en äldre dator du spelar det på?

Har försökt få igång NHL 2000 och NHL 2004 på min nuvarande dator (Windows 10) men får inte igång det, hur många guider och patcher jag än lägger in (utifrån guider).

Saknar de gamla NHL spelen och vägrar köpa ett nytt spel till konsol då jag vill ha det på PC

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Och fortfarande inget till PC :/ man kanske skulle installera NHL 98 igen

Är också besviken över avsaknaden av en PC-release även i år. Någon som råkar veta varför så är fallet?

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Är också besviken över avsaknaden av en PC-release även i år. Någon som råkar veta varför så är fallet?

NHL-spelen säljer på tok för lite (runt en miljon vill jag minnas) för att EA tycker att det är mödan värt

Medlem

Stackars NHL, Frostbite motorn blev ju FIFAs förfall. Motorn är verkligen inte bra för sportspel.

Geeks Gaming
Skrivet av Neroz:

Kör du det på en modern dator, eller har du en äldre dator du spelar det på?

Har försökt få igång NHL 2000 och NHL 2004 på min nuvarande dator (Windows 10) men får inte igång det, hur många guider och patcher jag än lägger in (utifrån guider).

Saknar de gamla NHL spelen och vägrar köpa ett nytt spel till konsol då jag vill ha det på PC

Faktiskt inte testat på ett tag. Problemet är bara att jag inte har någon DVD/CD läsare i datorn länge.

Medlem

misstänker att mitt problem med detta spel kommer vara samma som i alla andra årgångar.
jag är för bra för att spela på nivå X men för dålig för att spela på Y. Gör alltid att jag tröttnar efter en stund.
men men, blir väl till att testa den dag det trillar in på game pass via ea play


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Passningarna är ju det bästa med nhl22 äntligen åker dem inte perfekt, krävs lite skills att få en bra passning att gå fram!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Är också besviken över avsaknaden av en PC-release även i år. Någon som råkar veta varför så är fallet?

Har inte möjlighet att kolla upp om det erbjuds. Men ni kanske kan köra NHL på PC strömmat via xcloud eller psnow?
Men orsaken till att det inte släpps PC versioner är med stor sannolikhet att det sålts för få exemplar till PC av de tidigare spelen.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

NHL-spelen säljer på tok för lite (runt en miljon vill jag minnas) för att EA tycker att det är mödan värt

Man tänker nog som svensk att NHL bör sälja lika mycket eller lite mindre än FIFA.
Men frågan är i hur många ex man kränger i länder som inte spelar ishockey? Vi är ju kanske 10-15 länder som spelar ishockey seriöst, resten av världen bryr sig inte.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Har inte möjlighet att kolla upp om det erbjuds. Men ni kanske kan köra NHL på PC strömmat via xcloud eller psnow?
Men orsaken till att det inte släpps PC versioner är med stor sannolikhet att det sålts för få exemplar till PC av de tidigare spelen.

Tack! Smart tänkt 😎 Ska leta lite.

Backloggens befriare
Skrivet av Rydell1986:

Stackars NHL, Frostbite motorn blev ju FIFAs förfall. Motorn är verkligen inte bra för sportspel.

Man undrar ju vad den där Frostbite-motorn egentligen är bra till...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Håkan:

Man tänker nog som svensk att NHL bör sälja lika mycket eller lite mindre än FIFA.
Men frågan är i hur många ex man kränger i länder som inte spelar ishockey? Vi är ju kanske 10-15 länder som spelar ishockey seriöst, resten av världen bryr sig inte.

Skulle gissa på att merparten av försäljningen sker i USA och där är NHL som proffsliga den förmodligen minsta efter (vanliga) fotbollsligan, så folk där kommer prioritera att köpa Madden, NBA och MLB-spelen framför NHL

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Man undrar ju vad den där Frostbite-motorn egentligen är bra till...

Battlefield


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av keffkebab:

Man undrar ju vad den där Frostbite-motorn egentligen är bra till...

Battlefield brukar ju se rejält bra ut och flyta fint. De får väl fixa en hockeyplan som är några kvadratkilometer stor och fylla den med förstörbara hus.


signatur
Medlem

Jag tycker faktiskt detta spel har tagit några steg framåt. Nu är mina åsikter endast baserat på "single player" Xbox Series X.

Plus:

  • Passningsspelet. Precis som det nämns ovan så är passningsspelet inte längre arkadiskt. Det går inte passa genom folk, den går inte passa för hårt osv. Det kräver mer tanke och precision.

  • Lösa puckar, sargdueller, defensiva pokes. Förut var det lönlöst att försöka vinna lösa, studsande puckar. Än om man åkt över en puck som studsade fanns det 0% chans att få den med sig samtidigt som AIn var 100%. Spelet är mer konsekvent och känns inte lika "orättvist"

Minus:

  • X-Factor. Tycker bara det är löjligt samt försämrar "visabilityn" när man spelar. Så fort man har en gubbe med en X-Factor som lyser man upp samtidigt som den där ikonen ständigt hoovrar ovanför ens huvud (kanske går stänga av iofs). Ganska irriterande att få höra vilka X-Factors som vissa spelare har 24 ggr per match också.

  • UI:n, menyerna. Blir bara sämre för varje år som går. Fula, långsamma och grötiga.

Musiken:
Var det 10 år sedan det var ett bra soundtrack? Där i början 2000 fram till typ 2010 var soundtracken magiska!

Skribent
Skrivet av miffot:

Passningarna är ju det bästa med nhl22 äntligen åker dem inte perfekt, krävs lite skills att få en bra passning att gå fram!

Jag upplever att de inte går åt det håll jag vill alla gånger. Men det kanske är jag som suger och måste öva mer.

Skribent
Skrivet av Issue:

misstänker att mitt problem med detta spel kommer vara samma som i alla andra årgångar.
jag är för bra för att spela på nivå X men för dålig för att spela på Y. Gör alltid att jag tröttnar efter en stund.
men men, blir väl till att testa den dag det trillar in på game pass via ea play

Det är väl ett klassiskt problem i sportspel överlag, för mig. Har ändå lättare att hitta en svårighetsgrad som passar mig i FIFA, men i NHL-serien, i alla fall i vissa årgångar, pendlar det ibland mellan frustration eller att det är för lätt.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Man tänker nog som svensk att NHL bör sälja lika mycket eller lite mindre än FIFA.
Men frågan är i hur många ex man kränger i länder som inte spelar ishockey? Vi är ju kanske 10-15 länder som spelar ishockey seriöst, resten av världen bryr sig inte.

FIFA är bra mycket större i Sverige än NHL.

Skribent
Skrivet av fr4nq0:

Jag tycker faktiskt detta spel har tagit några steg framåt. Nu är mina åsikter endast baserat på "single player" Xbox Series X.

Plus:

  • Passningsspelet. Precis som det nämns ovan så är passningsspelet inte längre arkadiskt. Det går inte passa genom folk, den går inte passa för hårt osv. Det kräver mer tanke och precision.

  • Lösa puckar, sargdueller, defensiva pokes. Förut var det lönlöst att försöka vinna lösa, studsande puckar. Än om man åkt över en puck som studsade fanns det 0% chans att få den med sig samtidigt som AIn var 100%. Spelet är mer konsekvent och känns inte lika "orättvist"

Minus:

  • X-Factor. Tycker bara det är löjligt samt försämrar "visabilityn" när man spelar. Så fort man har en gubbe med en X-Factor som lyser man upp samtidigt som den där ikonen ständigt hoovrar ovanför ens huvud (kanske går stänga av iofs). Ganska irriterande att få höra vilka X-Factors som vissa spelare har 24 ggr per match också.

  • UI:n, menyerna. Blir bara sämre för varje år som går. Fula, långsamma och grötiga.

Musiken:
Var det 10 år sedan det var ett bra soundtrack? Där i början 2000 fram till typ 2010 var soundtracken magiska!

Musiken håller jag med om lite extra. Den blir enerverande väldigt snabbt för min del.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

NHL-spelen säljer på tok för lite (runt en miljon vill jag minnas) för att EA tycker att det är mödan värt

Känns som en konvertering borde vara lättare än någonsin nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Känns som en konvertering borde vara lättare än någonsin nu.

När var egentligen sista NHL-spelet till pc? NHL 09? Det var där i krokarna, i alla fall. Det var ett jäkla tag sedan nu.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Känns som en konvertering borde vara lättare än någonsin nu.

Jo att få det att rulla på pc är nog inte det stora bekymret, men det innebär massa extra testning med olika hårdvara för att säkerställa systemkrav och optimeringsbehov. Och antagligen utgår dom från att en pc-version skulle sälja en bråkdel av vad konsolversionerna skulle göra.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

När var egentligen sista NHL-spelet till pc? NHL 09? Det var där i krokarna, i alla fall. Det var ett jäkla tag sedan nu.

Sista riktiga NHL som PC-spel var NHl 2004.
Efter det fram till NHL 09 (eller va det var) så var spelen Playstation 2 portningar.
DVS det var inte samma version som släpptes på Xbox 360 och PS3 ens.

Ganska "självklart" att spelen började säljas sämre och sämre på PC.
Jag tror att Ea skulle kunna bygga upp användarbasen på PC idag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag upplever att de inte går åt det håll jag vill alla gånger. Men det kanske är jag som suger och måste öva mer.

Öva öva, velat haft detta länge till spelet.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Sista riktiga NHL som PC-spel var NHl 2004.
Efter det fram till NHL 09 (eller va det var) så var spelen Playstation 2 portningar.
DVS det var inte samma version som släpptes på Xbox 360 och PS3 ens.

Ganska "självklart" att spelen började säljas sämre och sämre på PC.
Jag tror att Ea skulle kunna bygga upp användarbasen på PC idag.

Just ja. Det var den perioden då även FIFA-serien fick last-gen-portningar i ett antal år. Herregud vad det sög.

Medlem

Verkar vara ett trevligt tillskott i serien. Inget jag kommer att köpa då det inte släpps till PC.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skrivet av Nocternity:

Skulle gissa på att merparten av försäljningen sker i USA och där är NHL som proffsliga den förmodligen minsta efter (vanliga) fotbollsligan, så folk där kommer prioritera att köpa Madden, NBA och MLB-spelen framför NHL

Kanada, USA, Finland, Tjeckien, Sverige och Ryssland säljs det nog mest i kanske? Men fortfarande i alla dom länderna så är det inte den största sporten förutom Kanada. Sen är det ju 95% män som köper sport spel och jag antar under 50 år. Så vi får vara glada att EA ändå ser en marknad och inte tycker det är innebandy!

De bryr sig iofs inte mycket mer om FIFA än NHL om man kollar på hur mycket versionerna skiljer sig från år till år. Det är ändå bara ompaketering alltid.

Medlem

Köpte spelet i helgen till PlayStation 5 och är riktigt nöjd med upplevelsen måste jag säga. Sjukt skarp grafik på en 75" 4k TV. Isens detaljer är helt insane. Senaste NHL jag lirade var NHL 18. NHL 22 känns riktigt skoj och verklighetstrogen hockey.

Lirade själv hockey upp till J-20 nivå. Höll på i 14 år totalt. Fina minnen man har från den tiden. Jag är ett Philadelphia Flyers fan och dyrkade power forwarden #88 Erik Lindros som lirade på 90-talet innan han slutade pga för många hjärnskakningar. Det är så coolt att kunna lira med gamla NHL stjärnor som Lindros, Leclair o Renberg. AKA. "Legion of Doom" kedjan. Vet inte om detta är nytt från årets NHL spel. NHL 18 hade iaf inte med de klassiska hockeyspelarna. Detta har iaf jag saknat i dagens spel, att kunna lira med sina gamla idoler på isen igen är fantastiskt kul! Alltså, det väcker så mycket minnen från barndomen när man kan lira som Wayne Gretzky, Mario Lemiuex, Peter Forsberg, Joe Sakic m.m.. Grymt initiativ av EA.
__________________________________________________________________
Surt att landslagen inte har original dressar dock. Bara Kanada har riktig licens. Detta har pågått för länge nu tycker jag. Vill inte ha en stor fet flagga på magen o helt konstig design. Personligen är sånt viktigt i sportspel som hockey o fotboll.
Skulle även vilja kunna byta rink storlek till den mindre nordamerikanska rinken när man lirar som svenska hockeylag. Blir en roligare tajtare upplevelse anser jag.
Angående musiken så är den absolut vidrig tycker jag. Som sagt tidigare i tråden var den betydligt bättre i början på millennium.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

12
Skriv svar