Lyckade spelsläpp

Medlem

Tror Gears of War kvalar in högt här för min del. Byggdes upp en liten hype i mig med TV-reklamen de hade och sedan var spelet riktigt bra. Spelade igenom de tre första så fort de kom ut i princip.

Men hur man skall lansera hänger nog väldigt mycket på vilken typ av spel man skall lansera. MP-spel skall nog lanseras mha streamers i första hand. Verkar vara starkaste kanalen ut att nå spelare i den kategorin.

Skribent

Visst hade Titanfall en bra launch? Men sen glömdes bort lika snabbt för BF och CoD släpptes kort där på....


"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är väl ändå de större släppen som faktiskt är intressanta för frågeställningen?

Om du säger det så. Är personligen ofta mer intresserad av indie eller "AA" spel så jag visste inte att dom inte räknades.


PSN: MrOakenborn

Skulle precis skriva "Half-Life 2", men nej. När det släpptes så kunde man inte komma in på Steam.


FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Oakenborn:

Om du säger det så. Är personligen ofta mer intresserad av indie eller "AA" spel så jag visste inte att dom inte räknades.

Spelare överlag kommer medvetet eller omedvetet att ha lägre ställda förväntningar på indiespel och AA-spel.

Sen hjälper det att var och vartannat indiespel är någon retrostylad hommage till SNES. Då kan alla förbise skavanker för det hör ju lite till upplevelsen.


Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Isak19:

Jag minns the last of us tv reklamer på 6an som att det var igår som man säger och ja det vart ju en riktigt bra och emotionellt spel , betygen var ju jätte höga också även om gameplay ser lite stålpigt ut så är det storyn och resan som man minns

Jag minns första trailern jag såg. "Oj, det här kommer bli nåt speciellt" kände jag. Det var många som var säkra på att spelet skulle vara skit.

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Tror Gears of War kvalar in högt här för min del. Byggdes upp en liten hype i mig med TV-reklamen de hade och sedan var spelet riktigt bra. Spelade igenom de tre första så fort de kom ut i princip.

Men hur man skall lansera hänger nog väldigt mycket på vilken typ av spel man skall lansera. MP-spel skall nog lanseras mha streamers i första hand. Verkar vara starkaste kanalen ut att nå spelare i den kategorin.

Den trilogin är minst sagt lyckad. Jag spelade ettan för första gången 2008 och det var det snyggaste spelet jag nånsin hade sett.
Var verkligen en "wow"-känsla.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Spelare överlag kommer medvetet eller omedvetet att ha lägre ställda förväntningar på indiespel och AA-spel.

Sen hjälper det att var och vartannat indiespel är någon retrostylad hommage till SNES. Då kan alla förbise skavanker för det hör ju lite till upplevelsen.

Nej man har inte lägre krav.
Och även om spelet skulle se ut som ett SNES spel så innehåller det oftast mindre skavanker än AAA titlar.
En sak har du rätt i att man kanske tänker på större releaser bara.
För det är mer ovanligt att större releaser är lyckade än indie releaser

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag får verkligen ta tillbaka detta med kraft.


Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

De flesta Nintendospel i deras huvudserier släpps utan allt för mycket kontroverser.

Medlem

Många exklusiva konsolspel tycker jag är lyckade. Men då främst singelplayerspel.
Senast för mig (när man tänker stora hypade spel) så är det väl RDR2 och Last of Us 2.
Multiplayer kanske så långt tillbaka som senaste Call of Duty: Modern Warfare.

Medlem

Beror ju också på i vilken kategori av spel man kollar.
Stora AAA spel med ganska hög hype har visat sig floppat betydligt mer än mindre spel från tex indieutvecklare.
Ännu värre med multiplayer/online spel. Främst MMO's, de ligger risigt till alltid.

Medlem

Halo Infinite verkar vara väldigt lyckat.

12
Skriv svar