Se gameplay från nya Saints Rows två första uppdrag

Robot
Se gameplay från nya Saints Rows två första uppdrag

Rebooten släpps i februari. Är du sugen?

#gameplay, #saints-row


Medlem

Jag är försiktigt optimistisk!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Alltså, det kanske bara är det att jag inte druckit kaffe än, men att se folk i vardagskläder ta emot hur många kulor som helst blir ovanligt dumt. Likadant blir det när killen blir jagad på en cross i öknen och mejar ner allt ifrån bajjamajor till kaktusar. Där behöver jag fråga mig själv varför utvecklarna bekymrat sig om att följa fysikens ändå töjda lagar i övrigt?

Även om gameplay i sig kanske funkar i form av biljakter och FPS så är det iaf inget spel för mig, men så var jag väl kanske inte målgruppen till att börja med.

Medlem
Skrivet av Ender:

Alltså, det kanske bara är det att jag inte druckit kaffe än, men att se folk i vardagskläder ta emot hur många kulor som helst blir ovanligt dumt. Likadant blir det när killen blir jagad på en cross i öknen och mejar ner allt ifrån bajjamajor till kaktusar. Där behöver jag fråga mig själv varför utvecklarna bekymrat sig om att följa fysikens ändå töjda lagar i övrigt?

Även om gameplay i sig kanske funkar i form av biljakter och FPS så är det iaf inget spel för mig, men så var jag väl kanske inte målgruppen till att börja med.

Du inser väl ändå att det bara är ett spel och inte på riktigt?


signatur
Avstängd

Rent tekniskt så ser grafiken bra ut, men estetiken tilltalar mig inte för fem öre, snarare direkta motsatsen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Lite tveksam till bullet sponges.

Medlem
Skrivet av Ender:

Alltså, det kanske bara är det att jag inte druckit kaffe än, men att se folk i vardagskläder ta emot hur många kulor som helst blir ovanligt dumt. Likadant blir det när killen blir jagad på en cross i öknen och mejar ner allt ifrån bajjamajor till kaktusar. Där behöver jag fråga mig själv varför utvecklarna bekymrat sig om att följa fysikens ändå töjda lagar i övrigt?

Även om gameplay i sig kanske funkar i form av biljakter och FPS så är det iaf inget spel för mig, men så var jag väl kanske inte målgruppen till att börja med.

Saints row är väldigt Arcadigt. Inte eftersträva realism


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Ser ut att kunna bli herrans kul iaf.

Alltid nice att få koppla av med ett icke-seriöst spel mellan varven också. Allt behöver inte vara så vuxet


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Ser riktigt kul ut blir garanterat ett köp i avsaknaden av GTA 6.

Medlem

Dom borde ju först fixa saints row 3 remastered först så det går spela tillsammans

Medlem

såg omodernt ut, bilkörning sämre än 1an och stelt locomotion system och inte särskilt imponerande physics. t.om agents of mayhem gjorde allt det här bättre.

kan säkert bli kul ändå, just sayin.

Medlem

Blev motionblur sjuk av trailern... Varför envisas spelföretag med att bygga in motionblur, tycker dom ens det är nice att spela med det eller?

Medlem
Skrivet av Ender:

Alltså, det kanske bara är det att jag inte druckit kaffe än, men att se folk i vardagskläder ta emot hur många kulor som helst blir ovanligt dumt. Likadant blir det när killen blir jagad på en cross i öknen och mejar ner allt ifrån bajjamajor till kaktusar. Där behöver jag fråga mig själv varför utvecklarna bekymrat sig om att följa fysikens ändå töjda lagar i övrigt?

Även om gameplay i sig kanske funkar i form av biljakter och FPS så är det iaf inget spel för mig, men så var jag väl kanske inte målgruppen till att börja med.

Du snackar om spel där man begår försäkringsbedrägeri genom att bli påkörd av bilar så hårt så man flyger över hustak, för att sedan bara resa sig upp och göra samma sak igen. Realism har aldrig varit deras grej.

Medlem
Skrivet av Ender:

Alltså, det kanske bara är det att jag inte druckit kaffe än, men att se folk i vardagskläder ta emot hur många kulor som helst blir ovanligt dumt. Likadant blir det när killen blir jagad på en cross i öknen och mejar ner allt ifrån bajjamajor till kaktusar. Där behöver jag fråga mig själv varför utvecklarna bekymrat sig om att följa fysikens ändå töjda lagar i övrigt?

Även om gameplay i sig kanske funkar i form av biljakter och FPS så är det iaf inget spel för mig, men så var jag väl kanske inte målgruppen till att börja med.

Då har du inte sätt saint row iv

Saint row iv gameplay


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Då har du inte sätt saint row iv

Saint row iv gameplay

Är inte Saints Row 4 det spelet man är i en "simulering" ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Tycker det verkar okej över lag, men bilfysiken ser 100 % bedrövlig ut. Kommer vi någonsin få ett till open world-actionspel med lika skön bilfysik som GTA IV?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är inte Saints Row 4 det spelet man är i en "simulering" ?

Jo det är sant. Samtidigt blir huvudkaraktären teleporterad från den "verkliga" Saintrow världen till helvetet för att gifta sig med hans dotter. Det jag vill säga är att detta spelet absolut inte är verkligt och det är lite charmen.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Jo det är sant. Samtidigt blir huvudkaraktären teleporterad från den "verkliga" Saintrow världen till helvetet för att gifta sig med hans dotter. Det jag vill säga är att detta spelet absolut inte är verkligt och det är lite charmen.

Just så var det.
Kört alla Saints row men 4an orkade jag aldrig slutföra då jag tyckte det hade gått för långt med urspårningen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ser riktigt kul ut blir garanterat ett köp i avsaknaden av GTA 6.

Vadå, är du inte intresserad av GTA V i sin fjärde utgåva?

Skrivet av Jonny Myrén:

Tycker det verkar okej över lag, men bilfysiken ser 100 % bedrövlig ut. Kommer vi någonsin få ett till open world-actionspel med lika skön bilfysik som GTA IV?

Tack! Jag fullkomligt älskar bilfysiken i GTA IV, men det känns alltid som att den åsikten är kontroversiell bland massan. Saknar hur bilarna gungade fram och tillbaka, hur stora bilar kändes tunga, och hur man kunde höra fjädringen knarra på ojämna vägar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag är inte förvånad över kommentarerna på mitt förra inlägg, och nej, jag har inte spelat något tidigare spel i serien Det såg bara så dumt ut i den övriga "realismen" när någon står i linne eller bikini överdel och det bara splattrar med blod utan att någon skada tas.
I de flesta andra spel som t.ex Overwatch och Destiny eler Division där det också finns en hel del bullet sponges så kan man någonstans ursäkta det med att: Aamen hjälm, kevlar, combat suite, zombie eller vad som helst.

Meeen som sagt, det är nog bara inte min typ av spel...hoppas målgruppen gillar det

Skribent
Skrivet av Baronova:

Vadå, är du inte intresserad av GTA V i sin fjärde utgåva?

Tack! Jag fullkomligt älskar bilfysiken i GTA IV, men det känns alltid som att den åsikten är kontroversiell bland massan. Saknar hur bilarna gungade fram och tillbaka, hur stora bilar kändes tunga, och hur man kunde höra fjädringen knarra på ojämna vägar.

Verkligen. Bilarna hade ordentlig tyngd och man var tvungen att planera lite i hur man körde, inte bara bränna fram i 150 knyck och ställa sig på bromsen fem meter innan kurvan.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Vadå, är du inte intresserad av GTA V i sin fjärde utgåva?

Jodå det vill jag nog oxå ha då jag bara har Ps3 versionen, dock är inte lika lockande som ett nytt spel då GTA V bara kommer slängas i backloggen och inget skynda att skaffa dag 1.

Medlem

Tycker det överlag ser ut som jag önskar att det ska se ut. En återgång till något mer seriöst än framför allt trean och fyran, som enligt min mening var alltför urspårade, men fortsatt lekfullt. Ska bli kul att köra igenom under början på nästa år!

Medlem

Tycker det ser himla bra ut för att vara pre-alpha.. kanske är en gammal build också, så mycket hinner väl ändras innan det går "gold".

Medlem

Blir ett köp på release!

Tycker det ser väldigt skoj ut, har kört alla tidigare delar förutom IV. Har saknat ett nytt GTA open world där man kan härja runt lite bara.

1
Skriv svar