Stardew Valley-skaparens nästa spel heter Haunted Chocolatier

Robot
Stardew Valley-skaparens nästa spel heter Haunted Chocolatier

Och det ser ut att kunna locka mången Stardew Valley-älskare.

#Concernedape, #Haunted-chocolatier, #Stardew-valley


Medlem

Ser helt fantastiskt ut!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Okej såhär. Det kommer säkert vara kul, men jag hoppades helt klart på en lite annan riktning. Typ management av Det levande slottet (Howl's Moving Castle) i en snygg Chrono/steampunk-värld där man kan bygga ut, uppgradera odla, mer fokus på magi...

Nej ja vet inte, men aja, de kommer säkert bli kul, men ja

Medlem

Ser exakt likadant ut, men bara ett nytt 'skin'? Som om det bara är ett mod typ

Hcz
Medlem

Får lite Moonlighter vibbar över det vilket var riktigt roligt att spela.
Så detta kommer man nog lägga många timmar på när det kommer.

Gnällkuk

Om det här nu bara är ett reskin av Stardew Valley är det konstigt att jag aldrig spelat det. Såg helt klart ut som ett spel man kan bevaka för framtiden.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Oj, jag trodde att det han jobbat med var något helt annat. Detta ser ju ut som stardew valley så helt klart positivt överraskad. Kan bli bra 👍

Chefredaktör

Ok, inte blown-away direkt. Men med tanke på de timmar jag lagt på Stardew Valley kommer jag förmodligen att fastna även i detta.

Testpilot

Verkar vara mer av ett äventyrsspel än Stardew Valley? Spännande

Medlem

Lite tråkigt att man inte uppdaterat grafiken. Stardew Valley kändes gammalt redan när det kom och det här ser ju inte direkt bättre ut.

Inte vad jag förväntade mig, det är mer likt Stardew Valley än jag trodde. Jag kommer absolut köpa det. Min tillit till Concerned Ape är fullständig.

Skrivet av justabit:

Lite tråkigt att man inte uppdaterat grafiken. Stardew Valley kändes gammalt redan när det kom och det här ser ju inte direkt bättre ut.

Ibland tvekar jag på om åsiktsfrihet verkligen är så nyttigt. Stardew Valley är jättefint.

Medlem
Skrivet av justabit:

Lite tråkigt att man inte uppdaterat grafiken. Stardew Valley kändes gammalt redan när det kom och det här ser ju inte direkt bättre ut.

Grafiken är ju jättefin. Väldigt enkel och mysig. Det är även en unik stil som direkt associeras med stardew valley. Och jag tycker det ser lite mer välpolerat ut grafiskt jämfört med stardew valley. Vet inte riktigt vad de borde ändra för att det skulle ge bättre stämning eller bättre fröjd för ögat.

Hur skulle du vilja att det såg ut?

Medlem

Kul, en frivillig action/äventyrs-del!

Påminner väldigt mycket om Recettear och Moonlighter.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv
Skrivet av justabit:

Lite tråkigt att man inte uppdaterat grafiken. Stardew Valley kändes gammalt redan när det kom och det här ser ju inte direkt bättre ut.

Det var ju poängen.. Det kallas pixelstil / retro lr vad man nu väljer att kalla det. Spelet är ju gravt inspirerat av Harvest Moon, både gameplay och grafik.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Grafiken är ju jättefin. Väldigt enkel och mysig. Det är även en unik stil som direkt associeras med stardew valley. Och jag tycker det ser lite mer välpolerat ut grafiskt jämfört med stardew valley. Vet inte riktigt vad de borde ändra för att det skulle ge bättre stämning eller bättre fröjd för ögat.

Hur skulle du vilja att det såg ut?

3D grafik och högre upplösning vore en bra start. Sen olika partikeleffekter hade gjort spelet snällare mot ögonen.

Avstängd

Gameplayet ser identiskt ut med Stardew Valley bara att det är en ny setting.
Fullt förståeligt med tanke på att Stardew Valley tog så lång tid att skapa men....lite tråkigt.

Medlem
Skrivet av justabit:

3D grafik och högre upplösning vore en bra start. Sen olika partikeleffekter hade gjort spelet snällare mot ögonen.

Måste det va 3D grafik för att se bra ut menar du? Dålig 3D grafik tycker jag i många fall mycket värre att titta på än bra 2D/pixelgrafik. Får ju också tänka på att spelen utvecklas av en ensam person så mer komplexitet kommer påverka utvecklingstid väldigt mycket. För min del får han gärna hellre lägga extra tid på gameplay snarare än partikeleffekter och 3D grafik.

Medlem

Hoppas det kommer kännas mer än "bara ett re-skinnat Stardew Valley". Spelat Stardew en hel del (inte i närheten av min sambo dock 🙄), med det sagt så skulle ju en omformning av lore och lite ändrade/nya mekaniker räcka långt. (: Ja håller tummarna för en succé!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Jag missade att det här tänkt som ett fristående spel. Jag trodde att det var en expansion till originalet.

Om det är fristående är jag lite besviken på combaten. Det saknades känsla och så kallad ”game juice”.

Om spelets combat förblir vad det är i trailern spelar jag hellre Recettear eller Moonlighter.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar