FZ GameJam - vilken motor?

Medlem
FZ GameJam - vilken motor?

Vilken motor eller prototypverktyg använder ni för att bygga era spel till FZ GameJam?


”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag bygger min egen fast använder pixijs som ger mig möjlighet att ladda och rita sprites och inte mycket mer typ.

Medlem
Medlem

MonoGame + MonoGame Extended.
Använder Tiled som editor.

Medlem

Spännande att höra att alla använder olika


”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Deltar inte, men skulle ha använt Unreal Engine. Mycket gratis godis i (och kring) den.


När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Deltar inte heller men hade jag gjort det så hade jag använt Construct 3. Sjukt smidig och snabb att få resultat med.

1
Skriv svar