Se Playstation 5-nyheter i nytt State of Play onsdag kvälll

Robot
Se Playstation 5-nyheter i nytt State of Play onsdag kvälll

Och de utlovar "några nya avslöjanden" från tredjepartsutvecklare.

#State-of-play, #nyhetstips


Medlem

Skyrim: Fiske Edition


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Står inget om att de inte kommer visa något från nästa generations PSVR denna gång, vilket de poängterade förra presentationen

Inför Playstation Showcase som var i september:

"One thing to note: PlayStation’s next generation of VR won’t make an appearance this time. But there will still be plenty of great PS5 games from developers large and small. We hope you can join us!"

Playstation blog

Medlem

Som ovan nämnt. Det vore lite nice o få se något från PS VR 2 faktiskt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ang PSVR 2 så har det florerat rykten att det ska avtäckas saker kring det innan det här årets slut.
Om det är spel och hårdvara eller bara nått av det vet jag inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade varit kul med Hogwarts legacy news.
Så nära in på Halloween kan man tycka nästa avslöjande kan kännas relevant att visa upp

Medlem

Då det gäller tredje parts studios så blir det nog inget vr utan det spars nog tills dom avtäcker psvr2.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Då det gäller tredje parts studios så blir det nog inget vr utan det spars nog tills dom avtäcker psvr2.

Näe det är nog tyvärr sant.
Det är väl ganska troligt att det blir ett eget event för detta.

Men hoppas ändå på att vi får se något innan årets slut, hade gärna sett att headsetet släpps i vår.
Funderarar dock på varför de visade kontrollerna så tidigt, var det för att utvecklare skulle få veta att det är lätt att porta andra VR spel framöver(eller så att de kan vara bekväma med att utveckla spel för den typen av kontroller) och att de som skulle få ut Dev kits inte skulle läcka detta?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

https://www.youtube.com/watch?v=PjRG1NBEuqI

Näe det är nog tyvärr sant.
Det är väl ganska troligt att det blir ett eget event för detta.

Men hoppas ändå på att vi får se något innan årets slut, hade gärna sett att headsetet släpps i vår.
Funderarar dock på varför de visade kontrollerna så tidigt, var det för att utvecklare skulle få veta att det är lätt att porta andra VR spel framöver(eller så att de kan vara bekväma med att utveckla spel för den typen av kontroller) och att de som skulle få ut Dev kits inte skulle läcka detta?

Ryktas om att Sony ska ta tillbaka PSX event och kommer ha det i slutet av november eller i december.
Samt kommer avtäcka headset samt några spel.
Men är bara rykten så vi får vänta och se.

Att dom visat handkontroller är nog för att visa lite samt slippa läckor.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Ryktas om att Sony ska ta tillbaka PSX event och kommer ha det i slutet av november eller i december.
Samt kommer avtäcka headset samt några spel.
Men är bara rykten så vi får vänta och se.

Att dom visat handkontroller är nog för att visa lite samt slippa läckor.

Och bygga hype säkert. Jag själv och många andra blev mkt nyfikna då de tydligen ska komma med dualsense egenskaper och de såg betydligt mkt bekvämare ut för händerna än de gamla move kontrollerna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Och bygga hype säkert. Jag själv och många andra blev mkt nyfikna då de tydligen ska komma med dualsense egenskaper och de såg betydligt mkt bekvämare ut för händerna än de gamla move kontrollerna.

Dualsense är som gjort för VR
Det är redan bekräftat att det är dualsense teknik i kontrollerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av SunShine:

Och bygga hype säkert. Jag själv och många andra blev mkt nyfikna då de tydligen ska komma med dualsense egenskaper och de såg betydligt mkt bekvämare ut för händerna än de gamla move kontrollerna.

Dom lär fungera mycket bättre också.

Många hoppas att Half life Alyx ska släppas till psvr2 också.
Skulle bli ett bra dragplåster om så är fallet.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Dom lär fungera mycket bättre också.

Många hoppas att Half life Alyx ska släppas till psvr2 också.
Skulle bli ett bra dragplåster om så är fallet.

Ja det lär de göra när de lämnar den gamla ps3 tekniken bakom sig (som move ändå var)

Ja det vore coolt om de släppte helt klart.
Inte testat det själv men har hört mkt gott om det spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ja det lär de göra när de lämnar den gamla ps3 tekniken bakom sig (som move ändå var)

Ja det vore coolt om de släppte helt klart.
Inte testat det själv men har hört mkt gott om det spelet.

Ja det rankas dom det bästa vr spelet på många sidor.

Tror alla parter skulle tjäna på detta.

Medlem

Vid det här laget har de väl gjort fler State of play än nya Triple-A PS5 spel?

Medlem
Skrivet av D1versity:

Vid det här laget har de väl gjort fler State of play än nya Triple-A PS5 spel?

Dom har typ state of play en gång varje kvartal.

Menar du bara ps5 spel så finns det en hel del.
Tar man med alla spel som också går att spela på ps4 så är det mängder.

Medlem

Elden ring please🤞

Medlem
Skrivet av D1versity:

Vid det här laget har de väl gjort fler State of play än nya Triple-A PS5 spel?

hehe ja det stämmer!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Hoppas det blir något nytt om PSVR2. Givetvis en mycket liten del av playstationvärlden, men det som är helt klart mest intressant för min del.

Jag har ingen tv eller soffgrupp då jag bor i studentklägenhet, och att köpa en PS5 för att sitta vid datorskärmen och spela känns inte värt det. Men om PSVR2 är bra nog så kan jag nog köpa ett helt system bara för det.

Avstängd

Hype. Blir troligtvis att kolla först imorgon för egen del.. om inte babyn "råkar" vakna strax före start


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Elden Ring kanske?

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Hoppas det blir något nytt om PSVR2. Givetvis en mycket liten del av playstationvärlden, men det som är helt klart mest intressant för min del.

Jag har ingen tv eller soffgrupp då jag bor i studentklägenhet, och att köpa en PS5 för att sitta vid datorskärmen och spela känns inte värt det. Men om PSVR2 är bra nog så kan jag nog köpa ett helt system bara för det.

Hoppas med på PSVR2 men starkt tvek.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Hoppas det blir något nytt om PSVR2.

PSVR2 lär nog få ett eget program när det är dags eller vara en del av en större show än State of Play.

Möjligen kan det kanske komma en liten teaser med ett datum när en sådan show kan komma att äga rum?

Skrivet av Margy:

PSVR2 lär nog få ett eget program när det är dags eller vara en del av en större show än State of Play.

Möjligen kan det kanske komma en liten teaser med ett datum när en sådan show kan komma att äga rum?

Jo. När du säger det så hoppas jag givetvis att de uppbådar något större än en andel av State of Play för det. Men jag ser ändå gärna något nytt, även om det är betydligt mindre. Det senaste vi såg var väl kontrollerna, och det var så länge sedan att jag inte helt minns hur de såg ut.

Medlem

Ser fram emot Little Devil Inside! Hoppas på releasedatum innan årets slut.

Medlem

Hoppas också på Hogwarts legacy. Och ska jag få skjuta vilt så jag önskar jag mig mafia 4..

Medlem

Jag hoppas på någon utav dessa:

Metal Gear: Silent assasin.
Grand Horizon 5
Super Halo World 3
NHL Apex 2022
Final Hill, Fantasy
Tekken Overcooked
Battlefield Train Simulator
Diablo Minecraft 4
GRID Roller coaster Tycoon
Tom Raily Reid Adventures

Avstängd

Nytt spel i Tenchu serien drömmer jag om.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Elden....... ring? 👀


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skribent
Skrivet av JonnyBOj:

Jag hoppas på någon utav dessa:

Metal Gear: Silent assasin.
Grand Horizon 5
Super Halo World 3
NHL Apex 2022
Final Hill, Fantasy
Tekken Overcooked
Battlefield Train Simulator
Diablo Minecraft 4
GRID Roller coaster Tycoon
Tom Raily Reid Adventures

Tekken Overcooked hade varit ett dag 1 köp! Ev t.o.m. värdig en förbokning av special edition.

Kan inte det här eventet börja någon gång så man får gå och lägga sig? Klockjäveln ringer ju 04.45. 😴

12
Skriv svar