HBO Max - Lansering 26/10

Medlem

Någon mer som har problem med placeringen av undertexterna när man tittar? För mig lägger de sig snett upp till vänster från botten så de täcker en del av bilden

En "skip intro" funktion verkar inte heller finnas eller att man kan starta nästa avsnitt av en serie direkt när ett är slut. (måste spola till slutet av eftertexterna innan nästa börjar)

Lyssna gärna på min podcast om tv-spel!
https://anchor.fm/spelatpodcast

Medlem

Har samma problem. Ser inte heller att man får Dolby Vision på det 4k material man matar.

Medlem
Skrivet av ma4num:

Har samma problem. Ser inte heller att man får Dolby Vision på det 4k material man matar.

Provade bara snabbt igår på min Apple TV, min TV visade i alla fall Dolby Vision + Atmos när jag satte igång The Suicide Squad

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Någon mer som har problem med placeringen av undertexterna när man tittar? För mig lägger de sig snett upp till vänster från botten så de täcker en del av bilden

En "skip intro" funktion verkar inte heller finnas eller att man kan starta nästa avsnitt av en serie direkt när ett är slut. (måste spola till slutet av eftertexterna innan nästa börjar)

Vilken enhet kör du på? Skip intro funkar hos mig, har provat Android-surfplatta, iPhone, Apple TV och LG TV.
Starta nästa avsnitt verkar bara komma när eftertexterna är slut vilket är sjukt irriterande

Medlem

Sa upp mitt förra HBO abonnemang när de tog bort stöd för PS3 (jag vet, gammal), hade haft väldigt många år utan avbrott. Har endast PS3 kvar för att kolla dvd, Netflix, Amazon och tidigare även HBO.

Däremot går det väl att skaffa via mitt Telia, har ju någon slags TV lösning därifrån.
Men den saknar tror jag de få fördelar som "riktiga" HBO har.

Mitt konto verkar förövrigt var raderat på HBO så favoriter och dylikt är nog borta.

PC Master Race

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Sa upp mitt förra HBO abonnemang när de tog bort stöd för PS3 (jag vet, gammal), hade haft väldigt många år utan avbrott. Har endast PS3 kvar för att kolla dvd, Netflix, Amazon och tidigare även HBO.

Däremot går det väl att skaffa via mitt Telia, har ju någon slags TV lösning därifrån.
Men den saknar tror jag de få fördelar som "riktiga" HBO har.

Mitt konto verkar förövrigt var raderat på HBO så favoriter och dylikt är nog borta.

Jag har "TeliaPlay" med Cmore och Viaplay eftersom jag ser viss sport.
Igår fick jag mail om att jag får HBO Max gratis i paketet. La till det direkt.

Fördelen som svarar på er fråga är följande.
Jag kan kolla antingen via Teliaplay appen eller logga in direkt via Cmore/Viaplay och HBO Max då de är kopplade till TeliaPlay.
Så jag får samma funktionalitet via de specifika apparna utan att använda TeliaPlay. Ochså en fördel för fler kan se det via de olika om man nu vill.

Så jag kan se HBO Max via deras app men betalningen som är 0 SEK sköts via Telia.

Medlem
Skrivet av hofwing:

Provade bara snabbt igår på min Apple TV, min TV visade i alla fall Dolby Vision + Atmos när jag satte igång The Suicide Squad

Vad har du för TV?

Sitter själv på en 2017 LG C7 OLED

Medlem
Skrivet av ma4num:

Vad har du för TV?

Sitter själv på en 2017 LG C7 OLED

Har en LG C9

Medlem

Hoppade på erbjudandet utan att testat HBO förut, men helt impad är jag inte. Dolby Vision fungerar bra med min android TV, däremot så fungerar inte Atmos alls med HBO MAX och appen. Netflix m.m. fungerar utmärkt med Atmos och Dolby Vision. Tröttsamt att det ens ska vara såna problem 2021. Verkar vara oerhört mycket 720P också...

Medlem
Skrivet av hofwing:

Vilken enhet kör du på? Skip intro funkar hos mig, har provat Android-surfplatta, iPhone, Apple TV och LG TV.
Starta nästa avsnitt verkar bara komma när eftertexterna är slut vilket är sjukt irriterande

Android-telefon, Android TV och Chromecast.
Testat lite olika serier som jag redan sett och får inte upp skip intro på någon.
(Westworld, Fear the walking dead, His dark materials t.ex.)

Lyssna gärna på min podcast om tv-spel!
https://anchor.fm/spelatpodcast

Medlem

Haha gud så besviken man blev, man kan fortfarande inte göra en egen lista, inte vad jag upptäckt iaf, appen (på samsung tv) responderar dåligt med fjk. HBO måste sluta leva på att dom har bra serier (klassikerna) och leverera en app som är lättanvänd och flyter fint. Detta var bara HBO nordic med flera titlar.

Medlem
Skrivet av LabRat:

Skulle se på platta igår. Gick inte på grund av lagg. Någon annan som upplevt samma.

Är inte alls nöjd so far med appen, jämnfört med netflix är den seg och bökig. När man väl sätter på en film så är kvaliteten på den alldeles för hög, superkrisp bild och ett tungt ljudspår vilket gör att man får buffer trots 100 mbit. Trodde aldrig jag skulle klaga på kvaliteten men om det medför buffring är det kört.

PC: i5-10600K | R9 390 | 32GB DDR4 | nVME 1TB
PS5: G533 | Philips 70" | KLIPSCH 5.1

Medlem

Spelaren ger jag inte mycket för, det var anledningen att jag sade upp HBO 2014 redan. Inte var den mycket bättre nu, har förvisso hört rykten att de skall släppa en helt ny de kommande månaderna. Sätter mitt hopp till det, 44.50 är väl iof inte mycket att orda om, såvida de inte hittar på något framåt och bara låter en se visst utbud eller liknande...

123
Skriv svar