Komplett a160 Epic Gaming PC – en stilig och kompetent speldator

Medlem
Skrivet av Gaara:

Komplett levererar väl inget själva de anlitar väl budfirmor, är väl postnord eller vilka de nu va som du får gnälla på?
Jag beställde TV från komplett för många år sedan och jag fick min tv levererad till lägenheten, ja in i hallen. Inget att klaga på för egen del.

Nu ligger det inte i närmsta framtiden men kan mycket väl tänka mig beställa en färdigbyggt dator från komplett när det väl blir dags för ny dator. Tappat lusten lite för att bygga själv, inte like roligt längre. Blivit lite lat med åren
Välskrivet test, tack för morgonläsningen tummen upp

Budfirman gjorde som komplett sa åt dem, så det är komplett jag gnäller på. Det var komplett som vägrade retur trots bara en månad gammal och de vägrade erbjuda uppbärning eller hämtning i lägenhet utan valde budfirma med curb side pickup. Även när jag uttryckligen kontaktade dem och sa att det går ju inte, jag bor själv, så stod de på sig och sa att curb side är det de erbjuder, take it or leave it. Själva leveransen första gången gick ju bra upp till lägenheten, det var servicen, all kontakt med deras kundtjänst och returhanteringen när TVn inte funkade som var under all kritik enligt mig.

Edit: Kan även tillägga att de hade TVn inne på "service" (blev aldrig bra, verkade ha noll kontroll efter deras byte av delar) i över en månad varje gång också (kanske snarare Philips fel än Komplett dock), så det tog mig över fyra månader innan jag fick tillbaka pengarna och kunde köpa en ny TV. Från annan återförsäljare och annan tillverkare. Kollade nu, första reklamationskontakt var 18e oktober och 13e mars fick jag en kreditnota. Fem månader totalt...

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Budfirman gjorde som komplett sa åt dem, så det är komplett jag gnäller på. Det var komplett som vägrade retur trots bara en månad gammal och de vägrade erbjuda uppbärning eller hämtning i lägenhet utan valde budfirma med curb side pickup. Även när jag uttryckligen kontaktade dem och sa att det går ju inte, jag bor själv, så stod de på sig och sa att curb side är det de erbjuder, take it or leave it. Själva leveransen första gången gick ju bra upp till lägenheten, det var servicen, all kontakt med deras kundtjänst och returhanteringen när TVn inte funkade som var under all kritik enligt mig.

Edit: Kan även tillägga att de hade TVn inne på "service" (blev aldrig bra, verkade ha noll kontroll efter deras byte av delar) i över en månad varje gång också (kanske snarare Philips fel än Komplett dock), så det tog mig över fyra månader innan jag fick tillbaka pengarna och kunde köpa en ny TV. Från annan återförsäljare och annan tillverkare. Kollade nu, första reklamationskontakt var 18e oktober och 13e mars fick jag en kreditnota. Fem månader totalt...

Ah okej my bad, det va returen du hade problem inte första leveransen som ny. Har aldrig behövt reklamera något hos dem själv så kan inte tala för hur deras support är.

12
Skriv svar