Ubisoft bekräftar att Assassin's Creed Infinity inte är free to play

Robot
Ubisoft bekräftar att Assassin's Creed Infinity inte är free to play

Det massiva spelet sägs vara väldigt innovativt, men även ha bekanta inslag.

#Assassins-creed-infinity, #Ubisoft


Medlem

Är det ett live service spel som kostar pengar lär det floppa rejält. Stackars investerare, när ska de lära sig.

Medlem
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

MMO-light?

Hade varit riktigt nice. Tänker typ rdr2-onlinestuket fast med mer mmo element.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av kanshira:

Är det ett live service spel som kostar pengar lär det floppa rejält. Stackars investerare, när ska de lära sig.

Live service behöver inte vara negativt i sig om det görs på rätt sätt. Hellre ett live service/mmo-ligt eller vad man nu vill kalla det över ett statiskt Single player lir som förblir det samma alla dagar i veckan.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Live service behöver inte vara negativt i sig om det görs på rätt sätt. Hellre ett live service/mmo-ligt eller vad man nu vill kalla det över ett statiskt Single player lir som förblir det samma alla dagar i veckan.

Ja, många använder det som "skällsord" men det finns många bra gaas/live-service spel.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Ja, många använder det som "skällsord" men det finns många bra gaas/live-service spel.

Nämn två!

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Nämn två!

Destiny och The Division.

Medlem

Jag ser fram emot ett gigantiskt Assassins Creed spel.
De senaste 3 spelen var ju inte stora nog..

Medlem
Skrivet av Asgan:

Destiny och The Division.

Jag gillar Division-spelen. Flera Paradox-spel kan också klassas som det, de släpper DLC med jämna mellanrum för att monetisera spelet under en lång period. Stellaris är ett av mina favoritspel. Elite Dangerous är också ett exempel, där de använt mikrotransaktioner och expansioner för att hålla spelet flytande under lång tid.

Medlem

Kommer vara fullt av massa mikrotransaktioner precis som ett free to play spel men du kommer även behöva betala för det. Precis som deras andra tramsspel.

Medlem

De får gärna dröja har fortfarande kvar att göra i Valhalla (tar det i etapper) och har inte ens startat Odyssey. Har egentligen svårt för gigantiska spel -det är bara Skyrim som jag aldrig tröttnade på men den kartan var väl typ inte ens hälften av Valhalla! Men ser ändå fram emot detta gillar alla AC spelen och skulle älska att fastna för ett gigantiskt spel utan att tröttna!

ELF
Medlem

Jag förknippar inte längre ordet "innovativt" som något positivt när det tas upp i spelsammanhang. Det är många ggr bara något de har gjort för att maximera vinsten på ett "innovativt" sett.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Bra! Glad att det inte är gratis, sånt gör oftast jag att blir orolig.

Medlem

"men med massor av inslag som redan existerar i spelen som vi publicerat tidigare"

Som alla andra spel de gjort då.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

De får gärna dröja har fortfarande kvar att göra i Valhalla (tar det i etapper) och har inte ens startat Odyssey. Har egentligen svårt för gigantiska spel -det är bara Skyrim som jag aldrig tröttnade på men den kartan var väl typ inte ens hälften av Valhalla! Men ser ändå fram emot detta gillar alla AC spelen och skulle älska att fastna för ett gigantiskt spel utan att tröttna!

Är du som jag en historienerd så kommer du ha stort utbyte och många goda garv när du spelar Odyssey.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Är du som jag en historienerd så kommer du ha stort utbyte och många goda garv när du spelar Odyssey.

Låter lovande! Att de återskapar städer och gamla historier är halva grejen med AC

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Låter lovande! Att de återskapar städer och gamla historier är halva grejen med AC

Det jag gillade var mytologin och alla dessa profiler man träffar i spelet,enligt mig är det nog berättarmässigt ACs bästa spel.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Det jag gillade var mytologin och alla dessa profiler man träffar i spelet,enligt mig är det nog berättarmässigt ACs bästa spel.

Såg en Youtube video förut där en historiker häpnade över hur väl de hade återskapat allt i spelet det gjorde mig väldigt pepp faktiskt! Blir ännu mer pepp nu haha Odyssey ligger i backloggen men det kanske börjar bli dags att plocka fram det nu 🔥

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Såg en Youtube video förut där en historiker häpnade över hur väl de hade återskapat allt i spelet det gjorde mig väldigt pepp faktiskt! Blir ännu mer pepp nu haha Odyssey ligger i backloggen men det kanske börjar bli dags att plocka fram det nu 🔥

Du kommer få dig många goda skratt och stå och titta på miljöerna som ett annat fån,det gjorde jag nästan på varje ny plats.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Du kommer få dig många goda skratt och stå och titta på miljöerna som ett annat fån,det gjorde jag nästan på varje ny plats.

Gött blir att dra igång det i veckan känner mig ganska klar med B4B för tillfället och tänkte ändå starta ett nytt spel nu så det passar bra 😊

1
Skriv svar