Diskutera – Vilket spel har bäst musik?

Medlem
Avstängd

Vet inte om någon svarat rätt än men det är ju givetvis Diablo 2 och WoW 🤩

Medlem

Tony Hawk pro skater 1-3 alltså de som släpptes till ps1 och ps2, så kunde man sätta skivan i stereon eller walkmanen och fortsätta lyssna på Millencolin, Goldfinger och CKY

Medlem

Tycker denna är riktigt bra. Speciellt när man får höra den i slutet av spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Spontant så är det halo.

Sista spelet jag verkligen älskade soundtracket på var death stranding

Medlem

Assassin's Creed IV: Blackflag

https://open.spotify.com/album/2lMgz2BBwwzkc9ZfNB9zYi?si=91gE...

Medlem

Fallout 3/Fallout new vegas, eller varför inte rock n roll racing till snes? så sjukt fett då det kom 😂

Medlem

Mafia 3 från 2016 har ju grymt bra soundtrack som är från 1960-talet. Inte för att jag lyssnar på sån musik privat men nog fan är den cool på nå sätt att ha med för att måla upp en frän 70-tals stämning. Musiken var rätt speciell på den tiden.

Sedan har ju GTA spelen otroligt maffigt soundtrack. GTA: San Andreas minns jag som riktigt vass. Även GTA: Vice City och GTA 4 hade bra musik. Tycker allt blev sämre med GTA 5 från 2013. Även musiken.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

ELF
Medlem

Quake 2


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vandal Hearts är nog alltid närmast hjärtat dock...

Medlem

Bäst vet jag inte eftersom det hänger mycket på vad jag känner för stunden.

Men Outer Wilds har ett sjukt bra och stämningsfullt soundtrack. Akustiskt möter elektroniskt, lågmält och främmande, mysigt men samtidigt finns en sorgsen hopplöshet.

När jag känner mig stressad brukar jag sätta på en playlist på Youtube med samtliga tracks, blunda och bara njuta av vad Andrew Prahlow har åstadkommit.

Håller just nu på med DLC Echoes of the Eye (som förövrigt är helt otroligt bra, helt i linje med originalspelet) och även där är soundtracket fantastiskt.

Geeks Gaming
Medlem

C64:
Master Of Magic
Last Ninja
Comic Bakery
Last V8
Ghost & Goblins

Amiga:
Shadow Of The Beast
Rings Of Medusa
Dragonwars
The Pawn

Pc:
Mechwarrior 2


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Stiffy:

Älskar musiken i The Last Ninja 2!
Det är lite lustigt, jag lyssnar mest på progressiv metal när jag lyssnar på musik, men i spel går jag mycket mer igång på elektronisk musik, som den Ola Strandh gör i Division-spelen, eller introt till Cyberpunk 2077.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Helenius verkar tycka om Joy Division, bra där.

Bästa spelmusiken för mig lär nog vara den ifrån Ocarina Of Time, Mario 64 och Mario Kart 64. Är väl mycket nostalgi, blir alldeles varm i själen när jag lyssnar på dem.

I modern tid: Ori And The Blind Forest, Mass Effect-trilogin och Disco Elysium.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Hired Guns till Amiga. Inget annat kommer i närheten:


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Command & Conquer serien, när Klepacki fortfrande gjorde musiken.

Och definitivt WoW's musik har varit i topklass, särskilt de senaste åren, även om gameplay har varit lidande.

Medlem

Nier Automata.


signatur

Ultrazine

Ojsan, förvåningen när tråden 3 sidor in fortfarande inte har nämnt total annihilation. Det var inte bara det utan tvekan bästa spelet för sin tid, det har också fantastiskt fantastisk musik. Ett av få CD-skivor med spel-soundtrack som jag bokstavligen talat spelade sönder.

Lyssna och njut.

https://www.youtube.com/watch?v=BxAdOQtAFEs

Medlem

hands down
..meditativ
https://www.youtube.com/watch?v=OEam-zQgWcU

Längre men sämre kvalité
https://youtu.be/vWWIMx2G1iE?t=7


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Redaktör

"Search and destroy" med Iggy & The Stooges var med i Toca Race Driver. Eftersom det är en av världens bästa låtar så slår det högt.

Men ren spelmusik... soundtracket till första The Last Ninja är fenomenalt.


signatur
Medlem

TES: Oblivion
Witcher 3
TES: Skyrim

Medlem

Halo 3 funkar rätt bra med.

Favvon är nog C&C Red Alert 2

Medlem

Håller med! Kan ibland stanna upp nu när jag litar det på PS5 å tycka: fan vilket bra soundtrack!

Annars Tony Hawk 1 och GTA har ju hållt bra nivå annars.

Medlem

För övrigt så är jag för tillfället helt insnöad på musiken från F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch som släpptes tidigare denna månad, speciellt Journey into the Past som jag har lyssnat på så många gånger denna vecka.

Medlem

Skule nog gjort en topp 100 minst.
Det är svårt att sätta bara en som bästa, då det finns så mycket som är så äckligt bra, och dessutom så varierar det vad man lyssnar på för stunden. Inte jätteofta då man lyssnar på samma hela, hela tiden.

Men nåt som jag åtminstone måste ha neddraget på telefonen som jag kan spela vart man än är, så är det Jazz Jackrabbit 2 kompletta Soundtracket med Perfect Loops.
Ojojoj vilket jävla röj! 😃🎚️🎶🎵

Är fortfarande imponerad över hur mäktigt det låter för att vara gjord i en tracker.

Medlem

Witcher 3 har definitivt det bästa original soundtrack i spel, går att lyssna på utanför spelet men matchar spelets atmosfär på ett otroligt bra sätt också.

Medlem

https://open.spotify.com/track/17mVcWErg2rhgaiEX39HZw?si=9miT...

Låten "Icarus" från Deus Ex - Human Revolution är nog den enda spelmusik som ligger i en av mina spotify listor.

Jac
Medlem

THE LAST OF US

Brutal Legend


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Skriv svar