Nintendo stänger ned kontor i Kalifornien och Toronto

Robot
Nintendo stänger ned kontor i Kalifornien och Toronto
Medlem

De är slöa med Switchreleaser.
Jag bara hoppas att arkivet till Wii U-sektionen ligger i något av dessa kontor, så att de är i flyttlådor och Nintendo tvingas göra annat än omreleaser nu.

Medlem

Det känns som att företag efter företag flyr Kalifornien just nu.

Skulle inte förvåna mig om detta är en följd av distansarbetet. Om de upplevde att deras medarbetare från Kalifornien och Toronto kunde prestera väl på distans så känns det naturligt att skära ner på avdelningar på dyra platser. Låt de som går att ersätta jobba på kontor i billigare städer, då kontorsjobb sannolikt är mer produktivt och lär upp nya medarbetare snabbare, och låt de oersättliga jobba distans var de nu känner från.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det känns som att företag efter företag flyr Kalifornien just nu.

Med deras skattar och lagar så är inte det särskilt konstigt

Medlem
Skrivet av BlueDevil:

Med deras skattar och lagar så är inte det särskilt konstigt

Vilka skatter och lagar syftar du på?

Medlem
Skrivet av Ender:

Vilka skatter och lagar syftar du på?

Bäst att kolla posthistorik innan man ställer sådana potentiellt laddade frågor… 😅

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Bäst att kolla posthistorik innan man ställer sådana potentiellt laddade frågor… 😅

Haha, vet inte om jag tycker det är så laddat

Skrivet av Ender:

Vilka skatter och lagar syftar du på?

Tänker på deras vanliga företagsskatt osv. Ligger mot toppen jämnfört med andra stater.
Sen tänker jag på allt från deras miljölagar till hela corona biten. Sen har dom ju andra lagar och reglementen som gör det dyrare och svårare att bedriva föredrag där än många andra stater.

Så det är ju en ekonomisk fråga i slutändan.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Bäst att kolla posthistorik innan man ställer sådana potentiellt laddade frågor… 😅

Hehe, laddad vet jag inte...

Skrivet av BlueDevil:

...
Tänker på deras vanliga företagsskatt osv. Ligger mot toppen jämnfört med andra stater.
Sen tänker jag på allt från deras miljölagar till hela corona biten. Sen har dom ju andra lagar och reglementen som gör det dyrare och svårare att bedriva föredrag där än många andra stater.

Så det är ju en ekonomisk fråga i slutändan.

Jag blev själv lite nyfiken på vilka skatter som är höga osv, och kollade runt lite. Cigarett och olja verkade ju ligga högt, medan fastighetsskatten tvärt emot vad jag trodde var riktigt låg. Efter att ha läst några kommentarer från folk som faktiskt bor där så verkar även skattepengarna förvaltas där de ska, i infrastruktur och liknande.
Med tanke på bränder och torka så tycker jag inte heller att det är så konstigt med högre skatt på drivmedel då det är något de snarare behöver konsumera mindre av, samtidigt som skadeverkningarna av katastrofer naturligtvis påverkar. Med tanke på attraktionskraften hos Kalifornien så är det inte heller så konstigt ifall staten behöver mer skatteintäkter för att bygga ut infrastrukturen heller.

Medlem
Skrivet av Ender:

Hehe, laddad vet jag inte...

Jag blev själv lite nyfiken på vilka skatter som är höga osv, och kollade runt lite. Cigarett och olja verkade ju ligga högt, medan fastighetsskatten tvärt emot vad jag trodde var riktigt låg. Efter att ha läst några kommentarer från folk som faktiskt bor där så verkar även skattepengarna förvaltas där de ska, i infrastruktur och liknande.
Med tanke på bränder och torka så tycker jag inte heller att det är så konstigt med högre skatt på drivmedel då det är något de snarare behöver konsumera mindre av, samtidigt som skadeverkningarna av katastrofer naturligtvis påverkar. Med tanke på attraktionskraften hos Kalifornien så är det inte heller så konstigt ifall staten behöver mer skatteintäkter för att bygga ut infrastrukturen heller.

Visst, så kan det vara. Sen är det ju många lagar som jag personligen inte gillar, men det är ju en annan femma.
Men sen är ju alla skatter låga i våra svenska ögon

1
Skriv svar