Game Pass är fullspäckat med heta PC-spelsläpp framöver

Robot
Game Pass är fullspäckat med heta PC-spelsläpp framöver
Medlem

Ojdå så Battlefield 2042 ingår alltså ! Då behöver man inte fundera över om man ska förhandsboka eller inte

Skribent
Skrivet av Lolflakes:

Ojdå så Battlefield 2042 ingår alltså ! Då behöver man inte fundera över om man ska förhandsboka eller inte

Det är tydligen bara den basvariant man får med EA Play som gäller, som ger tio timmars speltid. För obegränsad åtkomst är det den dyrare EA Play-varianten som krävs.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ojdå så Battlefield 2042 ingår alltså ! Då behöver man inte fundera över om man ska förhandsboka eller inte

Njae inte riktigt, ingår inte på det sättet som andra spel.
Du får en early acces trial, dvs du får early access och kan prova på i 10 timmar innan du måste betala.

Och så får du 10% rabbat eller vad det nu är för EA play medlemmar.
Men som alla andra Battlefield spel så kommer det troligen ingå gratis i EA Play/Gamepass om 6+ månader

Medlem

Flertalet day and date på väldigt kort tid. Med MS egna titlar lär inte detta minska direkt. Game Pass fortsätter att leverera och höja nivån, kul att se!

Medlem
Skrivet av blackidus:

Njae inte riktigt, ingår inte på det sättet som andra spel.
Du får en early acces trial, dvs du får early access och kan prova på i 10 timmar innan du måste betala.

Och så får du 10% rabbat eller vad det nu är för EA play medlemmar.
Men som alla andra Battlefield spel så kommer det troligen ingå gratis i EA Play/Gamepass om 6+ månader

Ok tack då vet jag Då blev valet genast mycket svårare

Medlem

Microsoft bjöd på en oemotståndlig Game Pass for PC-deal för nya prenumeranter. 3 månader för 1 € inkl. EA Play, så nu är Forza Horizon 5 laddat och klart inför släppdagen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Fan jag är svintaggad på Halo Infinite men vill spela det på PC då jag bara har en Xbox One. Jag har dock för gammalt grafikkort och det går ju inte köpa nytt

Medlem

Är inte 9 timmar av ett spel ett demo? brukade inte sådana anses vara reklam och därmed gratis för ett tag sedan?

Jag tror jag kommer klara mig utan Game Pass även i framtiden.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Fan jag är svintaggad på Halo Infinite men vill spela det på PC då jag bara har en Xbox One. Jag har dock för gammalt grafikkort och det går ju inte köpa nytt

Köp en ny färdigbyggd dator så får du tag på ett 3080 kort.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag kommer ändå köpa battlefield på pc framöver.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ok tack då vet jag Då blev valet genast mycket svårare

Testa 10 timmar och köp om du gillar det. Fri speltid vid lanseringar ska man ta tillvara på

Medlem

Oj du beveare mig, är detta postive eller negative hur i världen ska man hinna spela och få plats med allt spel! Det sattsar stort! kära nån!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Är inte 9 timmar av ett spel ett demo? brukade inte sådana anses vara reklam och därmed gratis för ett tag sedan?

Jag tror jag kommer klara mig utan Game Pass även i framtiden.

Länge sedan jag spelade ett demo men brukade det inte enbart vara en del av spelet, typ ett spelläge och inte hela paketet? Mig veterligen med dessa 10 timmar via Gamepass eller EA Play får du tillgång till hela paketet och du behåller framstegen.

Dock blev jag inte ett dugg imponerad av BF 2042 så mina 10 timmar förblir orörda.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Är inte 9 timmar av ett spel ett demo? brukade inte sådana anses vara reklam och därmed gratis för ett tag sedan?

Jag tror jag kommer klara mig utan Game Pass även i framtiden.

Det är EA Play som erbjuder detta. De ger x timmar speltid på alla nya spel samt 10% rabatt om man vill köpa. De har dessutom de flesta äldre spel gratis (ex tar det väl dryga halvåret för FIFA och liknande att komma). Det gamepass erbjuder är att du får EA Play "på köpet", så se det mer som en liten bonus snarare än nånting annat. Gratis provtid på alla spel och lite rabatt är ju trevligt, men självklart ingenting man köper gamepass för. Om man redan har gamepass för deras eget innehåll däremot så är det ju toppen.

Medlem

Ingår BF 2042 i xcloud också iom gamepass?

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Microsoft bjöd på en oemotståndlig Game Pass for PC-deal för nya prenumeranter. 3 månader för 1 € inkl. EA Play, så nu är Forza Horizon 5 laddat och klart inför släppdagen.

Dealen gäller alla dvs även gamla prenumeranter. Du får tre månader Game Pass till PC för 10 kr.

Medlem

För PC spelare har man även Age of empires 4 att spela nu

https://www.ageofempires.com/games/age-of-empires-iv/

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Dealen gäller alla dvs även gamla prenumeranter. Du får tre månader Game Pass till PC för 10 kr.

Hur gick du till väga för att få dealen för gamla prenumeranter? När jag försöker hantera min prenumeration så erbjuds jag bara det normala priset. men det kanske ligger någon annanstans?

Medlem
Skrivet av Roenlond:

Hur gick du till väga för att få dealen för gamla prenumeranter? När jag försöker hantera min prenumeration så erbjuds jag bara det normala priset. men det kanske ligger någon annanstans?

Gick in som vanligt via Xbox app på PC men det slog mig nu att jag tidigare haft Game Pass ultimate och nu gick över till ”bara” Game Pass för PC, kanske var därför.

Medlem

Blev lite snopen av att se att Total War: Warhammer 3 även det kommer vid släpp till Gamepass. Hoppas att det går att få till så att det interagerar med Steamvarianterna även om det inte är troligt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar