GTA: San Andreas VR görs av samma utvecklare som gjorde LA Noire VR

Robot
GTA: San Andreas VR görs av samma utvecklare som gjorde LA Noire VR

Video Games Deluxe ska återigen göra VR-magi av Rockstars alster.

#Grand-theft-auto-san-andreas, #Rockstar, #Video-games-deluxe


Inaktiv

Jag har aldrig använt VR men tycker ju att det låter trevligare att ha VR till den remastrade versionen.

Skribent

Börjar undra nu om det blir hela spelet eller "bits and pieces" VR. L.A Noir var trots allt bara några fall i VR, inte hela spelet. Det känns ju inte direkt som Rockstar lägger alla äggen i korgen vad gällade remaster-versionerna.

Men den som lever får se, hade ju varit kul med en öppen värld i VR. Det är ju ändå något som vi inte är speciellt bortskämda med.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Börjar undra nu om det blir hela spelet eller "bits and pieces" VR. L.A Noir var trots allt bara några fall i VR, inte hela spelet. Det känns ju inte direkt som Rockstar lägger alla äggen i korgen vad gällade remaster-versionerna.

Men den som lever får se, hade ju varit kul med en öppen värld i VR. Det är ju ändå något som vi inte är speciellt bortskämda med.

GTAV har en VR mod som fungerar klockrent.
Enda är att man spelar med kontroll inte motion Controllers.
Jag hoppas GTASA VR blir ett fullfjädrat VR spel med stöd för motion Controllers osv.
Det som ska bli intressant är hur dom löser bilkörningen.

BTW så sa John Carmack på sin Keynote eller om det var Q&A att det här är en satsning som startat med Resident Evil 4 VR att göra om "gårdagens AAA spel" till VR tillsammans med renodlade VR spel och att han själv pushat för det.

Det är dock en moddare som kallar sig för DrBeef som inledde detta med att moddaa spel som Quake 1&2, Half life, RTCW, Doom3 mm till Quest.

Rolig notis: Rockstar gjorde narr av både Facebook (LifeInvader) och Zuckerberg i GTAV, man tog väll tom ihjäl "honom".
Nu släpper dom ett av sina största spel exklusivt (tillsvidare) till deras plattform


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Korrekt, ett av de tidiga uppdragen är att plantera en bomb i en telefon och spränga upp Zuckerbergs huvud.

Men uppenbarligen så 1) money talks 2) rockstar kanske inte är så anti-FB som dom vill ge sken av

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Börjar undra nu om det blir hela spelet eller "bits and pieces" VR. L.A Noir var trots allt bara några fall i VR, inte hela spelet. Det känns ju inte direkt som Rockstar lägger alla äggen i korgen vad gällade remaster-versionerna.

Men den som lever får se, hade ju varit kul med en öppen värld i VR. Det är ju ändå något som vi inte är speciellt bortskämda med.

Läser man pressmeddelandet så låter det som att det är hela spelet.

Citat:

Today at Connect, we announced that the Rockstar Games classic Grand Theft Auto: San Andreas is in development for Quest 2. Get a new perspective on Los Santos, San Fierro, and Las Venturas as you experience (again or for the first time) one of gaming’s most iconic open worlds. This is a project many years in the making, and we can’t wait to show you more of it.

Framför allt är det "again or for the first time" som antyder på att det är hela spelet, annars blir det ju inte riktigt "again"

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Läser man pressmeddelandet så låter det som att det är hela spelet.
Framför allt är det "again or for the first time" som antyder på att det är hela spelet, annars blir det ju inte riktigt "again"

Jag tror också det är hela spelet. Men samma text hade kunnat användas till LA Noire VR case files. För visst var det bara några VR cases, men hela kartan var ju tillgänglig. Parentesen syftar enligt mig mer på ” one of gaming’s most iconic open worlds.”

Get a new perspective on Los Santos, San Fierro, and Las Venturas as you experience (again or for the first time) one of gaming’s most iconic open worlds.

Medlem

Hoppas att dom integrerar i spelet att man ska sätta sej ner på en stol när man sätter sej i ett fordon, hade vart lite coolt. Så man inte står upp och kör.

Medlem
Skrivet av HerrLarsson:

Hoppas att dom integrerar i spelet att man ska sätta sej ner på en stol när man sätter sej i ett fordon, hade vart lite coolt. Så man inte står upp och kör.

Jag hoppas att valet finns iaf, att sitta i VR och man står upp känns ofta lite off.
Inte alls lika farligt att sitta ner och spela, även fast jag 9/10 hellre står upp och spelar, men ibland kan man ju ha ont i foten eller nått så kan vara skönt att sitta ner


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar