Smygtitta på några av spelen från årets Game Jam

Robot
Smygtitta på några av spelen från årets Game Jam

Halvtid, och deltagarnas spel börjar ta form.

#fz-game-jam-2021


Medlem

Så kula idéer alla har Ser fram emot speltestningen.
Jag gillar att vi har så lång tid på oss, många av oss har bara några timmar i veckan vi kan sitta med sånt här.
Men mitt bidrag var av någon anledning inte med i trailern

Medlem

Borde det inte köras game Jam oftare?

Medlem

roligt att se olika bidrag

Frilansare
Skrivet av Bethåven:

Så kula idéer alla har Ser fram emot speltestningen.
Jag gillar att vi har så lång tid på oss, många av oss har bara några timmar i veckan vi kan sitta med sånt här.
Men mitt bidrag var av någon anledning inte med i trailern

Sorry för det Måste ha blivit något knas.

Frilansare
Skrivet av perihelion74:

Borde det inte köras game Jam oftare?

Andra året nu, blir det succé så kanske vi utvidgar projektet!

Medlem

Riktigt nice!
Håller med ovan att det är skönt att ha gott om tid på sig och inte bara över en helg eller liknande


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Wow!
Alla levererar tokfina hemmabyggen!

Jag må vara med i GameJamen, men jag är långt ifrån att kunna göra ett spel. Jag har mest suttit och lärt mig grunderna i Roblox Studio.

Det som jag har jobbat med är inte så mycket av ett "spel" som passar som ett bidrag i ett GameJam. Men GameJamen har ändå varit startskottet till att jag lärt mig att bygga det här:

(Det är inget bidrag till GameJamen)


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skägg.
10 Chambers

Grymt taggad, bra jobbat so far!


signatur
Grafikfejs
Paradox Interactive

Imponerande grejer!


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Jag har också gjort en bana i roblox

Medlem

Det tog nästan 4 timnar

Medlem

Obs jag menar timmar inte timnar

Medlem

För pappa tog det en halvtimme

Medlem

Hans är lite kortare

Medlem

Ni kan logga in och ladda ner roblox för att spela min bana

Medlem

Du får gärna uppdatera din första post istället för att skriva nya kommentarer. ^^;

Edit:
Skriv så här

Och det tog lite längre än en timma att göra min bana

Edit 2:
Snygg bana!

Jag tycker fortfarande att den är lite för svår. Jag upplever det som att banan har många utmaningar som är så pass svåra att man tvingas stanna upp med gubben för att sedan utföra väldigt svåra och exakta hopp.

Det är framförallt för mycket hinder som dödar en för minsta misstag. Det skulle vara snällt med saker som inte dödar en. Istället för en lavagrop kan man ibland ha ett litet hål (utan lava) som ifall man ramlar ner, sedan kan hoppa upp ur.

Lavaväggarna skulle kunna varieras med vanliga väggar.

När det är för mycket som dödar en, känns banan för svår. När jag spelar den så känner mig otillräcklig som spelare. Jag känner mig mer orolig än tillfredställd.

Jag skulle vilja se att du också har med delar som bjuder:

  • enklare "lätta" hopp

  • platser som tillåter springande

Just nu är det lite för mycket av "gå på äggskal"-partier.

Annars är det jävligt bra jobbat!
4 timmar är banne mig riktigt bra kämpat!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kul att se bidragen!
Mitt är inte mycket att visa upp än men mekaniken börjar sitta. Blir nog en del till kring mekaniken ikväll sen hoppas jag det är dags för areadesign.
Storyn sitter i huvudet 😊

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Borde det inte köras game Jam oftare?

På FZ specifikt? Annars har du alltid kalendern här: https://itch.io/jams

Medlem

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar