Elden Ring har flera grafiska lägen på (åtminstone) Playstation 5

Robot
Elden Ring har flera grafiska lägen på (åtminstone) Playstation 5
Medlem

Här kan man läsa att det även kommer finnas på Series X|S:

https://www.gamestop.com/video-games/xbox-series-x%7Cs/produc...

"Enhanced Experience
Using the power of new generation of consoles, Xbox Series X|S, will allow players to personalize their experience by choosing between GRAPHIC MODE to enhance the game’s visuals (up to 4K) or PERFORMANCE MODE for a higher frame rate (up to 60FPS)."

Vore extremt märkligt om det skulle finnas endast på PS5.

Inaktiv
Skrivet av r4v3nl0rd:

Här kan man läsa att det även kommer finnas på Series X|S:

https://www.gamestop.com/video-games/xbox-series-x%7Cs/produc...

"Enhanced Experience
Using the power of new generation of consoles, Xbox Series X|S, will allow players to personalize their experience by choosing between GRAPHIC MODE to enhance the game’s visuals (up to 4K) or PERFORMANCE MODE for a higher frame rate (up to 60FPS)."

Vore extremt märkligt om det skulle finnas endast på PS5.

Samt att det skulle vara tämligen nyskapande att inte erbjuda några grafikinställningar på PC...

Medlem

Bokat och klart, den statyn kommer bli snygg i samlingen!

Medlem

Var för sent ute på webhallen med, det strök sig vid betalningen >.<
Någon som vet sidor som brukar ta in collectors ed? Ser att det går att boka på media markt men den är overpriced


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Avstängd

Ajajaj. Det såg verkligen inget vidare ut.

Medlem

Det har ju utvecklats till Xbox One och PS4, det är 100% ett last gen-spel och ser faktiskt inte ett dugg bättre ut än Dark Souls 3, så egentligen är det svagt att man inte kan få 4K i 60fps.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Ajajaj. Det såg verkligen inget vidare ut.

Finns det något FromSoftware spel med snygg grafik?

Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Finns det något FromSoftware spel med snygg grafik?

Bloodborne vill jag ändå minnas var snyggt. Men utöver det? Nej.

Inaktiv
Skrivet av Slimebeast:

Det har ju utvecklats till Xbox One och PS4, det är 100% ett last gen-spel och ser faktiskt inte ett dugg bättre ut än Dark Souls 3, så egentligen är det svagt att man inte kan få 4K i 60fps.

Fast kolla på FH5. Det går att göra riktigt snygga cross-genspel. Är ju knappast grafiken From Soft gjort sig ett namn på.

Medlem

Är det inte standard nuförtiden att ha grafik eller prestanda att välja på?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

The Ashen One

Aldrig förstått varför folk alltid pratar grafik? Det är inte det viktigaste för mig iaf.
Ett bra gameplay, och en bra uppbyggd värld väger upp mer.
För mig så väger FromSoft upp mer än alla producenter vi har idag då de alltid leverarar med bra gameplay, bra världsuppbyggande, då du kan lägga ner hundratals timmar till 1000+ om du gillar builds och pvp. Eller bara vill ha alla achivements.

Många klagar på att spelen inte har en story, men det är fel. Tror det är få spel som har så många youtube videos som fyller info om dessa spel som inga andra spel. Folk som är lata som inte vill läsa information på items och sätta ihop 1+1+123 kommer aldrig gilla dessa spel, dock vet vi inte hur Elden ring kommer ge ut sin berättelse.. Dock verkar det mer luta åt "alla" så kanske det kommer överaska de som inte gillar FromSofts gedigna story telling.

Spelet ser bra ut och inte revolutionerande och inte dåligt. Så vad är problemet, det ser bättre ut än 75% ute på marknaden och de säljer såklart till förra generationen som jag kan se som ett bra val.
FromSofts världar är alltid bra och magnifika, helt otroligt mycket detaljer som alla de grafiskt nya spelen inte har i sin värld, det är dåligt att döma något bara av att se på ytan, för djupet i dessa spel är bra mycket bättre en massan av grafiskt snygga spel som skickas ut idag.

Men smaken är som baken, spela inte det du inte tycker smakar bra. ^^

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Aldrig förstått varför folk alltid pratar grafik? Det är inte det viktigaste för mig iaf.
Ett bra gameplay, och en bra uppbyggd värld väger upp mer.
För mig så väger FromSoft upp mer än alla producenter vi har idag då de alltid leverarar med bra gameplay, bra världsuppbyggande, då du kan lägga ner hundratals timmar till 1000+ om du gillar builds och pvp. Eller bara vill ha alla achivements.

Många klagar på att spelen inte har en story, men det är fel. Tror det är få spel som har så många youtube videos som fyller info om dessa spel som inga andra spel. Folk som är lata som inte vill läsa information på items och sätta ihop 1+1+123 kommer aldrig gilla dessa spel, dock vet vi inte hur Elden ring kommer ge ut sin berättelse.. Dock verkar det mer luta åt "alla" så kanske det kommer överaska de som inte gillar FromSofts gedigna story telling.

Spelet ser bra ut och inte revolutionerande och inte dåligt. Så vad är problemet, det ser bättre ut än 75% ute på marknaden och de säljer såklart till förra generationen som jag kan se som ett bra val.
FromSofts världar är alltid bra och magnifika, helt otroligt mycket detaljer som alla de grafiskt nya spelen inte har i sin värld, det är dåligt att döma något bara av att se på ytan, för djupet i dessa spel är bra mycket bättre en massan av grafiskt snygga spel som skickas ut idag.

Inte det viktigaste nej, men om jag hade fått välja på om det ser ut som det gör nu eller som Demon Souls remake, så hade jag valt det senare.

The Ashen One
Skrivet av lars_kongo:

Inte det viktigaste nej, men om jag hade fått välja på om det ser ut som det gör nu eller som Demon Souls remake, så hade jag valt det senare.

Självklart, dock har det aldrig varit företagets styrka, och Elden Ring är nog fortfarande baserat på Dark Souls 3 motorn.
Vill ni ha magnifik grafik ni kan drägla över då får ni gott väl som sagt vänta på Blue Points remake av dem..
Det kommer fortfarande ta några år innan FromSoft eller någonsin fokuserar på grafik. Tror inte att det är det viktigaste för Hidetaka Miyazaki om jag är ärlig och jag förstår honom om det är hans val hur han vill lägga sin budget på spelen.

The Ashen One
Skrivet av lars_kongo:

Inte det viktigaste nej, men om jag hade fått välja på om det ser ut som det gör nu eller som Demon Souls remake, så hade jag valt det senare.

Du kan ju få grafiken men du kommer inte få spelet du älskar.
Det finns alltid två sidor på ett mynt.

Jag vet vad du menar men vi kan inte få allt. Folk behöver sluta klaga och älska spel för vad dem är..

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Du kan ju få grafiken men du kommer inte få spelet du älskar.
Det finns alltid två sidor på ett mynt.

Jag vet vad du menar men vi kan inte få allt. Folk behöver sluta klaga och älska spel för vad dem är..

Konstig inställning. Får man inte tycka att spel borde se bättre ut för var år som går?
Doom var hur bra som helst när det släpptes och såg också jäklit bra ut på den tiden, men inte fasen skulle jag vilja spela kopior på Doom i all oändlighet bara för att spelet var "perfekt" på den tiden.

The Ashen One
Skrivet av Cirdane:

Konstig inställning. Får man inte tycka att spel borde se bättre ut för var år som går?
Doom var hur bra som helst när det släpptes och såg också jäklit bra ut på den tiden, men inte fasen skulle jag vilja spela kopior på Doom i all oändlighet bara för att spelet var "perfekt" på den tiden.

Du får tycka hur du vill spel ska se ut år för år. Men du kan inte kräva av ett företag hur deras spel ska se ut år för år då du inte vet något om deras budget eller deras riktlinjer eller deras drömmar.
Bara för att vi har internet idag så kan vi kräva så mycket tycker folk, det ska kännas så här, se ut såhär, borde se bättre ut, borde haft en annan story osv. Tror inte vi förstår hur negativt vi även kan påverka spel utöver bra kretik.

Jag växte upp med spel som bara var spel. De hade ingen feedback från ett live community. Och jag ser hur spelen förändras till det värre i större studios då trycket är stort att försöka tillfredställa mandelmassan.

Som du säger Doom har varit i toppen jämnt! Men ID har väl alltid varit och strävat efter att vara i framkant grafiskt då de alltid varit först ut sen jag kan minnas? De har en helt annan prio? Men som sagt bra superb gameplay för vad de vill skapa.. Jag spelar fortfarande deras första releases.
Det är inte vad FromSoft strävat efter? De har sin egen plan sin egen vista..?

eld
Medlem
Skrivet av Cirdane:

Konstig inställning. Får man inte tycka att spel borde se bättre ut för var år som går?
Doom var hur bra som helst när det släpptes och såg också jäklit bra ut på den tiden, men inte fasen skulle jag vilja spela kopior på Doom i all oändlighet bara för att spelet var "perfekt" på den tiden.

Estetiken i fromsoftwares spel tar ju helt över behovet av en teknisk grafisk nivå.

Bloodborne var ju så snyggt på det sättet att man helt ignorerade att de använde samma teknik som oblivion använde för sina ansikten.

Medlem

60 fps läge är givet. Allt under är överflödigt.

Medlem

Grafiken måste väl ändå kunna sägas vara "fullgod".

Medlem

Jag tycker att det ser alldeles toppen ut, just tack vare den säregna grafikstilen. Spelar hellre något som ser egenartat ut (i 60fps) än något som ska vara så realistiskt som möjligt. Detta kommer bli hur mysigt som helst!

Medlem
Skrivet av QuiGonRat:

Jag tycker att det ser alldeles toppen ut, just tack vare den säregna grafikstilen. Spelar hellre något som ser egenartat ut (i 60fps) än något som ska vara så realistiskt som möjligt. Detta kommer bli hur mysigt som helst!

Håller med.

Jag må vara DS-fanboy, men stilen och känslan är som du säger helt säregen och ett signum för Soulsborne och Hidetaka Miyazaki. Liknar ingenting annat.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Inte det viktigaste nej, men om jag hade fått välja på om det ser ut som det gör nu eller som Demon Souls remake, så hade jag valt det senare.

Demon’s Souls är korridorer och några mindre öppna ytor. Elden ring är ett open world där du kan rida över öppna fält och möta bossar som vandrar fritt och täcker ett större område.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Aldrig förstått varför folk alltid pratar grafik? Det är inte det viktigaste för mig iaf.
Ett bra gameplay, och en bra uppbyggd värld väger upp mer.
För mig så väger FromSoft upp mer än alla producenter vi har idag då de alltid leverarar med bra gameplay, bra världsuppbyggande, då du kan lägga ner hundratals timmar till 1000+ om du gillar builds och pvp. Eller bara vill ha alla achivements.

Många klagar på att spelen inte har en story, men det är fel. Tror det är få spel som har så många youtube videos som fyller info om dessa spel som inga andra spel. Folk som är lata som inte vill läsa information på items och sätta ihop 1+1+123 kommer aldrig gilla dessa spel, dock vet vi inte hur Elden ring kommer ge ut sin berättelse.. Dock verkar det mer luta åt "alla" så kanske det kommer överaska de som inte gillar FromSofts gedigna story telling.

Spelet ser bra ut och inte revolutionerande och inte dåligt. Så vad är problemet, det ser bättre ut än 75% ute på marknaden och de säljer såklart till förra generationen som jag kan se som ett bra val.
FromSofts världar är alltid bra och magnifika, helt otroligt mycket detaljer som alla de grafiskt nya spelen inte har i sin värld, det är dåligt att döma något bara av att se på ytan, för djupet i dessa spel är bra mycket bättre en massan av grafiskt snygga spel som skickas ut idag.

Men smaken är som baken, spela inte det du inte tycker smakar bra. ^^

Människor kommunicerar med hela kroppen, inte bara med ord. Ofta med mycket små indikationer. Dålig grafik innebär att karaktärerna inte kan kommunicera fullt ut. Det behövs bra texturer, små polygoner, bra animering och duktiga skådespelare för att få mänskliga karaktärer. Varför From Software framförallt kommunicerar med text har nog mer att göra med begränsningar i tid och spelmotor, vilket i grund och botten handlar om budget. Vad vi såg i trailerna var 'voice over' utan ansiktsanimering över huvudtaget.
Sedan var det allmänt dålig grafik i miljön och på karaktärern. Det är ingen skugga under karaktärerna? Det är en rätt basal grej som förhoppningsvis rättas till.
Det kommer säkert bli ett helt okej spel, men utifrån vad vi har sett än så länge så är det inget fenomenalt.

Medlem

Får tänka på bitraten också. Kollade igenom igen och det är inte många frames saker står helt stilla. Ju mer saker som rör sig på skärmen ju sämre ser texturerna ut. Tror på goty 2022


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Det som jag stör mig på mest när det gäller det grafiska är att håret flyger åt alla håll så fort men rör på sig!

eld
Medlem
Skrivet av Jozo:

Det som jag stör mig på mest när det gäller det grafiska är att håret flyger åt alla håll så fort men rör på sig!

Det blir det lilla problemet när man har extrem acceleration i rörelser för gameplay, men ändå har realistisk hårsimulation.

Medlem
Skrivet av eld:

Det blir det lilla problemet när man har extrem acceleration i rörelser för gameplay, men ändå har realistisk hårsimulation.

Förstår det, men det förstör så mycket för mig när hår och mantlar eller dylikt rör sig så orealistiskt, vilket det har gjort i alla Souls-spel...

eld
Medlem
Skrivet av Jozo:

Förstår det, men det förstör så mycket för mig när hår och mantlar eller dylikt rör sig så orealistiskt, vilket det har gjort i alla Souls-spel...

Absolut min första känsla i souls-spelen, kändes så konstigt att man kan röra sig så snabbt, men förstog sedan hur mycket det är en del av gameplay.

Det blir problem åt alla hållen, om du har realistisk acceleration så förlorar souls-spelen sin snappiga känsla där du kan snabbt kan röra dig åt olika håll, men då skulle dynamiken i kappa och hår se mer realistisk ut.

Om du försöker anpassa fysiken så att det ska se mer rätt ut så blir det också fel, då hår och kappa kommer röra sig för segt genom luften jämfört med de snabba rörelser som karaktären gör.

Medlem

Med tanke på hur föråldrad grafiken ändå ser ut i det här spelet så borde det inte vara några större bekymmer o köra både 60fps o full flås med native 4k egentligen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar