Gran Turismo 7 får fler trimdelar än något annat spel i serien

Robot
Gran Turismo 7 får fler trimdelar än något annat spel i serien

Förhoppningsvis blir det inte alltför mekigt.

#Gran-turismo-7, #Polyphony-digital


Inaktiv

Gillar bilspel i allmänhet men just att trimma, byta däck mm är en av orsakerna jag inte köper tex Gran Turismo och liknande.
Skoj för dom som gillar bilar och att hålla på men för en oinsatt som mig så är det mest bara en plåga man måste plöja sig igenom för att kunna göra bilen bättre och vinna lopp.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Gillar bilspel i allmänhet men just att trimma, byta däck mm är en av orsakerna jag inte köper tex Gran Turismo och liknande.
Skoj för dom som gillar bilar och att hålla på men för en oinsatt som mig så är det mest bara en plåga man måste plöja sig igenom för att kunna göra bilen bättre och vinna lopp.

Har de inte klasser i GT? Trimmar du en bil i forza klassas den högre. Vissa race tillåter blandade klasser men oftast möter man jämna bilar och kan därför vinna utan att pilla med bilen.

Inaktiv
Skrivet av Lilagröt:

Har de inte klasser i GT? Trimmar du en bil i forza klassas den högre. Vissa race tillåter blandade klasser men oftast möter man jämna bilar och kan därför vinna utan att pilla med bilen.

Ingen aning. Bara spelat något av de äldre GT, kommer inte ihåg hur det var. Smart system om det är upplagt så.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Gillar bilspel i allmänhet men just att trimma, byta däck mm är en av orsakerna jag inte köper tex Gran Turismo och liknande.
Skoj för dom som gillar bilar och att hålla på men för en oinsatt som mig så är det mest bara en plåga man måste plöja sig igenom för att kunna göra bilen bättre och vinna lopp.

Varför spelar du ett bilspel om du inte gillar bilar? Jag tycker att möjligheten att trimma osv är ett stort plus och gör spelet djupare.

Skribent
Skrivet av Trinexz:

Varför spelar du ett bilspel om du inte gillar bilar? Jag tycker att möjligheten att trimma osv är ett stort plus och gör spelet djupare.

Man kan ju gilla att köra race utan att för den sakens skull vara särskilt intresserad av bilar eller de delar som de består av – så är det iaf för mig

Sedan är det självklart bara positivt om de som verkligen är bilintresserade får möjlighet att leva ut sina fantasier genom att byta bromsklossar och motorer för att optimera sina åk.

Medlem
Skrivet av Trinexz:

Varför spelar du ett bilspel om du inte gillar bilar? Jag tycker att möjligheten att trimma osv är ett stort plus och gör spelet djupare.

Det är skillnad på att gilla köra bilar och att mecka.
Hur många F1 förare är samtidigt mekaniker i garaget?

Inaktiv
Skrivet av Trinexz:

Varför spelar du ett bilspel om du inte gillar bilar? Jag tycker att möjligheten att trimma osv är ett stort plus och gör spelet djupare.

Gillar bilspel, bara inte att trimma och hålla på.
Trist att hålla på att crafta vapen i FPS med även om jag gillar sånna spel med.
Gillar man sånt så ger det mer djup, gillar man det inte så är det bara tidsödande och tråkigt.

Medlem
Skrivet av Trinexz:

Varför spelar du ett bilspel om du inte gillar bilar? Jag tycker att möjligheten att trimma osv är ett stort plus och gör spelet djupare.

Man måste alltså älska matlagning bara för att man tycker om mat?

Medlem
Skrivet av Trinexz:

Varför spelar du ett bilspel om du inte gillar bilar? Jag tycker att möjligheten att trimma osv är ett stort plus och gör spelet djupare.

Jag har spelat bilspel som Forza, WRC, F1 sammanlagt i flera hundratals timmar, jag gillar inte heller bilar, jag har ingen relation till bilar, överhuvudtaget förutom att jag gillar att titta och följa F1. Jag har aldrig ägt en bil, jag har ingen aning hur en bil är uppbyggd och jag har ingen aning vad en.. "v8 motor" har för betydelse. Att man måste gilla bilar för att spela bilspel är nog något konstigt du konstlat upp i ditt huvud.

Det är samma sak som att man måste ju vara mördare och gilla att mörda för man kollar på dokumentärer om seriemördare osv.

Medlem

Det är kodspråk för att ni i det här spelet behöver spendera en herrans massa pengar ingame.

Medlem

Nu tycker jag tråden barkar åt hel fel håll, enda anledningen att man lirar GT är ju just för att man kan mecka och ju mer meck ju bättre är det. Så detta var riktigt positiva nyheter! Börjar bli jävligt taggad.

Känslan att tävla mot ferraris med en bonnmeckad 240 är sjuuuuuukt häftig


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Roligaste jag har haft i GT ihop med polare är att sätta en budget, och inom den ska man köpa en begagnad bil och sen trimma för det du har över efter bilköpet. Efter det ser vi vem som snabbast klarar Nürnburgring.

Ska bli extremt kul att få mixtra med gamla begagnade rishögar och trimma skiten ur


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skrivet av 4liv3:

Roligaste jag har haft i GT ihop med polare är att sätta en budget, och inom den ska man köpa en begagnad bil och sen trimma för det du har över efter bilköpet. Efter det ser vi vem som snabbast klarar Nürnburgring.

Ska bli extremt kul att få mixtra med gamla begagnade rishögar och trimma skiten ur

Det som är tjusningen i GT!

Medlem

Håller med flera andra i tråden att köpa sig en rishög och trimma den till max är det bästa med GT-spelen.

Och även om man inte gillar att pilla med bilarna behöver man ju inte det heller, spelet kommer oavsett bli riktigt bra (ja, kanske lite väl hypad då jag ser så många referenser till det första GT-spelet... ).


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Cappachino:

Det är skillnad på att gilla köra bilar och att mecka.
Hur många F1 förare är samtidigt mekaniker i garaget?

Jag kan garantera dig att alla 20 F1 förare kan/vet hur en motor/framvagn osv är uppbyggd. Tillomed Mazepin! Dels för att de flesta är uppvuxen i en gocart där man på en tävling med kval osv kan få göra två-tre motorbyten.

Sedan förstår jag ditt budskap, att man inte behöver vara en skolad ingenjör för att göra bra ifrån sig i ett F1lopp eller på ett Bilspel.

Till saken hör väl också att dagens dataspel är såpass avancerade, där det ofta ingår en mapp/scrip/console-editor. Som möjliggör det för användarna att tweaka, låsa upp och hitta andra användnings områden i samma spel.
Ett vanilla spel idag är ju ganska tråkigt egentligen över tid, man vill gärna ha moddar,addons och reshade, 4-8k texturer osv.

Men absolut är det som du säger, i land vill man bara sätta sig i soffan och spela i några minuter ostört när ungarna lagt sig. Kanske är då ett enkelt bilspel som Dirt Festival (eller va de hette) något för oss. Samtidigt som man ibland vill fördjupa sig i det tekniska/avancerade som erbjuds i många spel som BeamNG, Horizon 5, Car mechanic simulator m.fl. Väl mött.

Medlem

Varför sådan panik? Den som gillar bilar tycker det är kul med detaljerna, Den som inte gillar kommer väl få en fet lista med delar i olika kategorier och kommer då kunna välja det som ger mest performance points per kategori. Sen får man experimentera lite när man kör. Blir bilen för ostabil så kanske man drar ner på en kategori och upp på en annan. Har de gjort detta bra kommer delarna påverka "speed", "handling" etc så man lättare förstår vilken kategori man skall höja om bilen är ostabil.

Det kan ju jämföras med attribut på vapen i Diablo 3 t.ex. Den som bryr sig tycker det är kul med namnen, den som inte gör det tittar bara på rådata och vilket vapen som gör mest skada. Sen får man experimentera lite där man kanske vill ha lite högre attack speed och lägre skada eller tvärtom. Det finns fler aspekter än dps på ett vapen eller armor på en rustning till exempel.

Edit:
Jahopp, verkar som de inte gjort så. Alltså att man har detaljer som visar effekten av modifieringen. Jaja, spelet kommer inte passa alla. Dock är väl detta en av de stora sakerna som gjort GT propular genom åren. Möjligheten att modda, ta sin favoritbil och modda så man kan köra den flera klasser upp osv.

Medlem

Köpte Grand tursimo sport.. Spelade det i 20 min la ner det när det inte var som de gamla med trimning och fixande..

Hoppas verkligen att man får timma och bilarna ordentligt nu, inget jäkla fjantigt "reputation" som de har i andra spel, utan du tjänar pengar och trimmar och kör svårare lopp..

Det var det som gjorde GT känt från början.

Medlem

Fan vad jag vill ha detta. Kan någon ge mig ett PS5.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Man måste alltså älska matlagning bara för att man tycker om mat?

I regel är det så faktiskt, det andra hör till ovanligheterna. 😁

Medlem
Skrivet av Exxo:

I regel är det så faktiskt, det andra hör till ovanligheterna. 😁

Eh. Stämmer öht inte. Så du menar att man inte kan tycka om saker om man själv inte kan utövar det? Jag tror 7+ miljarder människor som inte kan sjunga eller spela ett instrument inte håller med dig även fast dom älskar att lyssna på musik. Antar du inte tycker om filmer heller eller böcker eftersom du inte är skådespelare/författare? Finns hur många exempel som helst jag kan göra. Känner många som älskar mat men är helt odugliga i köket men som älskar mat. Det motsatta, att älska mat underlättar om du har tänkt laga en måltid.

Tillbaka till ämnet, Hela saken md är GT är juprogression, att trimma skiten ur en skitbil och köra den så länge det är gångbart tills man får råd till en betydande uppgradering. Måste nog fixa mig en ps5 och ratt verkar det som, senast jag lirade GT var till ps2

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Gillar bilspel i allmänhet men just att trimma, byta däck mm är en av orsakerna jag inte köper tex Gran Turismo och liknande.
Skoj för dom som gillar bilar och att hålla på men för en oinsatt som mig så är det mest bara en plåga man måste plöja sig igenom för att kunna göra bilen bättre och vinna lopp.

Jag tycker att det är det som är själva charmen med GT. Köpa en plain Audi A4 och nöta för att vinna ett lopp eller två så man har råd att köpa lite trim så man kan avancera och försöka vinna en svårare bana.

Är inte särskilt bilintresserad förutom att jag tycker det kan vara roligt att köra bil.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Jag kan garantera dig att alla 20 F1 förare kan/vet hur en motor/framvagn osv är uppbyggd. Tillomed Mazepin! Dels för att de flesta är uppvuxen i en gocart där man på en tävling med kval osv kan få göra två-tre motorbyten.

Sedan förstår jag ditt budskap, att man inte behöver vara en skolad ingenjör för att göra bra ifrån sig i ett F1lopp eller på ett Bilspel.

Till saken hör väl också att dagens dataspel är såpass avancerade, där det ofta ingår en mapp/scrip/console-editor. Som möjliggör det för användarna att tweaka, låsa upp och hitta andra användnings områden i samma spel.
Ett vanilla spel idag är ju ganska tråkigt egentligen över tid, man vill gärna ha moddar,addons och reshade, 4-8k texturer osv.

Men absolut är det som du säger, i land vill man bara sätta sig i soffan och spela i några minuter ostört när ungarna lagt sig. Kanske är då ett enkelt bilspel som Dirt Festival (eller va de hette) något för oss. Samtidigt som man ibland vill fördjupa sig i det tekniska/avancerade som erbjuds i många spel som BeamNG, Horizon 5, Car mechanic simulator m.fl. Väl mött.

Håller med, finns många förare som skördat framgångar just pga deras involvering ”backstage” M. Schumacher var ju en sån tex. Men han kom ju från go-carten också

Medlem
Skrivet av TheKillerTofu:

Eh. Stämmer öht inte. Så du menar att man inte kan tycka om saker om man själv inte kan utövar det? Jag tror 7+ miljarder människor som inte kan sjunga eller spela ett instrument inte håller med dig även fast dom älskar att lyssna på musik. Antar du inte tycker om filmer heller eller böcker eftersom du inte är skådespelare/författare? Finns hur många exempel som helst jag kan göra. Känner många som älskar mat men är helt odugliga i köket men som älskar mat. Det motsatta, att älska mat underlättar om du har tänkt laga en måltid.

Tillbaka till ämnet, Hela saken md är GT är juprogression, att trimma skiten ur en skitbil och köra den så länge det är gångbart tills man får råd till en betydande uppgradering. Måste nog fixa mig en ps5 och ratt verkar det som, senast jag lirade GT var till ps2

Nej, det var inte vad jag menade.

1
Skriv svar