Quantic Dreams Star Wars-spel sägs äga rum under High Republic-eran

Robot
Quantic Dreams Star Wars-spel sägs äga rum under High Republic-eran
Avstängd

High repu... va?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Chrille_H:

High repu... va?

Tänk The Old Republic fast.. längre fram, men fortfarande långt bak (i tiden).

https://www.starwars.com/the-high-republic


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Avstängd
Skrivet av Gustav Höglund:

Tänk The Old Republic fast.. längre fram, men fortfarande långt bak (i tiden).

https://www.starwars.com/the-high-republic

Jag gick in och kollade på sidan och läste runt lite...

"In the all-new era of the glorious HIGH REPUBLIC, the noble and wise Jedi Knights must face a frightening threat to themselves, the galaxy, and to the Force itself..."

Okeeej...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Chrille_H:

Jag gick in och kollade på sidan och läste runt lite...

"In the all-new era of the glorious HIGH REPUBLIC, the noble and wise Jedi Knights must face a frightening threat to themselves, the galaxy, and to the Force itself..."

What? Är det en nioåring som skrivit texten? Vad är detta för skräp?

Hur menar du? Det är väl i samma anda som introtexterna till filmerna? Är det någon större skillnad språkmässigt utöver att det är mindre exposition? Ursprunget till introtexternas stil är ju att George Lucas var inspirerad av 30-talets Flash Gordon och medvetet efterliknade dess billiga "pulp-prosa".

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Hur menar du? Det är väl i samma anda som introtexterna till filmerna? Är det någon större skillnad språkmässigt utöver att det är mindre exposition? Ursprunget till introtexternas stil är ju att George Lucas var inspirerad av 30-talets Flash Gordon och medvetet efterliknade dess billiga "pulp-prosa".

George Lucas var ju dessutom känd för att skriva som en kratta både i from och substans. Första Star Wars räddades ju av att hans ex-fru klippt och var en av få som vågade säga nej till honom när han skrev hel skumma saker som aldrig skulle leda till en fullständig berättelse med en början, mitt och slut. Att säga att det språkmässigt liknar Flash Gordon är någon en väldigt förskönad bild av hela situationen.

Medlem

Boooooooring, ge oss något annat är Jedi.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kaealy:

Att säga att det språkmässigt liknar Flash Gordon är någon en väldigt förskönad bild av hela situationen.

Delger bara vad jag har läst/hört. Verkar stå liknande på Star Wars-wikin också. Har du någon källa som falsifierar påståendet? I övrigt ville väl Lucas egentligen göra en Flash Gordon-film, men han kunde aldrig säkra rättigheterna och skapade Star Wars istället. Eller stämmer inte det heller?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av kaealy:

Boooooooring, ge oss något annat är Jedi.

Ja, ge oss Sith!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Jag gick in och kollade på sidan och läste runt lite...

"In the all-new era of the glorious HIGH REPUBLIC, the noble and wise Jedi Knights must face a frightening threat to themselves, the galaxy, and to the Force itself..."

Okeeej...

Jag har läst den första boken i den serien och det är riktigt bra.
Inte ofta i Star Wars universumet vi fått tagit del av när Jedis faktiskt var på sin topp, i antal och utspridning i galaxen.

Medlem

Tycker nästa SW spel borde vara med ngt utan Jedi (i fokus). Tex, ngt som är ganska annorlunda och poppis sen 2 år tillbaka.... vad kan det vara...
just det - Mandalorian. Eller, nej, hur vågar jag....

Medlem

Är inte den 'senare' tiden i Star Wars kronologin 'A Long Time Ago'?

Isåfall borde väl High Republic eran vara 'A Long Long Time Ago'?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av kaealy:

Boooooooring, ge oss något annat är Jedi.

Jedi och Sith är varandras motpoler och kan inte existera utan varandra om man vill ha en intressant berättelse.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jedi och Sith är varandras motpoler och kan inte existera utan varandra om man vill ha en intressant berättelse.

Republic Commando funkade utmärkt utan Jedis eller Sith

Medlem

High republic... är det en pseudonym för drug-simulator eller? Jag ser det framför mej när yoda å co testar deathsticks tillsammans å sen går spelet ut på att slåss emot skära sithlords 😂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Avstängd
Skrivet av vbgbasse:

High republic... är det en pseudonym för drug-simulator eller? Jag ser det framför mej när yoda å co testar deathsticks tillsammans å sen går spelet ut på att slåss emot skära sithlords 😂

Du gjorde min dag haha

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Tycker nästa SW spel borde vara med ngt utan Jedi (i fokus). Tex, ngt som är ganska annorlunda och poppis sen 2 år tillbaka.... vad kan det vara...
just det - Mandalorian. Eller, nej, hur vågar jag....

Det finns *Garanterat* några hos Disney som arbetar med det. Sen om det är i konceptstadie eller betydligt längre är en annan fråga.

Medlem

High republic lär väl vara det som man satsar stort på nästkommande år. Det var rätt länge sedan nu jag såg något dokumentärliknande inslag där det satt folk och kastade ideer som hur high republic tiden skulle vara och vilka historier som skulle vara intressanta. Ur det har det väl kommit böcker redan, så jag misstänker att det inte stannar med annat än Disney lär spinnar ut lite film ur det hela i slutet också..


signatur

K9
:.:

Medlem

Har läst 3 böcker hittills i high republic och de är jävligt bra.
Ska bli kul att se hur Jedis står sig mot the Nihil.

1
Skriv svar