Jo, GTA-trilogin är tillbaka på pc, men spelarkritiken är inte nådig

Robot
Jo, GTA-trilogin är tillbaka på pc, men spelarkritiken är inte nådig
Medlem

Förstår inte hur man kan misslyckas att göra remasters idag, särskilt där spelstudior har avgrundslösa plånböcker.

De förtjänar all kritik som riktas mot dem.

Inaktiv

Har hört att uppdateringar är på väg för att fixa de buggar med mera som uppstått.
Så i detta fallet så är jag glad att jag måste vänta tills 7 december innan jag kan spela det.

Medlem

Blir så när det finns möjlighet att tjäna enkla snabba pengar innan det är dags att göra bokslut. Liksom cyberpunk visste de garanterat i vilket uselt skick spelet var i men att det skulle sälja ändå.

Medlem

Såg precis DF och vilken jäkla dynga.

Medlem

Förväntade mig inte särskilt mycket eftersom jag anade innan release att man endast skulle förbättra grafiken och inte mycket mer, men är ändå besviken..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Förstår inte ens hur folk kan vara sugna på detta, oavsett skicket.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Har hört att uppdateringar är på väg för att fixa de buggar med mera som uppstått.
Så i detta fallet så är jag glad att jag måste vänta tills 7 december innan jag kan spela det.

Då får du nog vänta 1 eller 2 år, precis som för oss som väntar på Cyberpunk 2077 nextgen-uppdateringen.

Medlem

Kan vara den sämsta remastern jag sett på väldigt länge. Hade tänkt testa San Andreas genom Game Pass, men jag tror jag avstår.

Medlem

Hur man kan behandla tre av de bästa spelen som gjorts på detta sättet är för mig helt otroligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelen/t är utveckat av studion Groove street games.
Dom gjorde Mobilvarianterna tidigare och det är vad det här är, en remaster av mobil-versionerna.
Det är rent ut sagt komiskt att man läst och sett dom senaste dagarna.
Jag trodde från början att man skulle ge åtm lite kärlek till dessa gamla spel men det är snarare ett hån mot spelen och mot spelarna.
Moddar av originalspelen gjorde att spelen såg bättre ut, iaf karaktärer som kan se helt groteskt ut i den här trilogin.
Tydligen verkar moddare redan vara igång och rätta till det Groove street games inte kunna göra så man får hoppas att PC Master Race så småning om får riktiga spel som ser och fungerar bra. Tycker synd om er som väljer att spela konsolvarianterna, ni kommer få leva med skithögen till spel.

EDIT: Jag hoppas innerligen inte att VR-versionen av GTA SA kommer baseras på den här Remastern, det kommer se groteskt ut att möta dessa avarter till karaktärer öga mot öga


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Såg på DF videon, såg ju helt otroligt dåligt ut, speciellt regnet

Otroligt hur de kan behandla spelet så här med tanke på hur putsat GTAV och Red Dead 2 är.
Synd, såg verkligen fram emot att spela dessa igen...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Aja tur fysiska versionen kommer 7dec då fick man tid på sig att komma fram till bestlut köpa eller ej.

Avstängd

Har inte testat detta själv alls ännu, men jösses vad illa det verkar vara

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan vara den sämsta remastern jag sett på väldigt länge. Hade tänkt testa San Andreas genom Game Pass, men jag tror jag avstår.

Det jag reagerade över direkt är att spelet hackar. Hur man få ett spel som är 15 år gammalt, att hacka på Xbox SX är ju imponerande.
Videon från DF angående 3an, visar ju att fps svänger mellan 30-60 fps. Att man inte ens kan leverera 60 stabila fps.

Och det är ju som visat bara det lilla av allt skit dom får.

Medlem

Yikes

Rockstar Games anlitat en studio känd att utveckla mobilspel, vilket skämt.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Förstår inte hur man kan misslyckas att göra remasters idag, särskilt där spelstudior har avgrundslösa plånböcker.

De förtjänar all kritik som riktas mot dem.

Problemet är att remastern är baserade på en mobilanpassad grafikmotor som inte har något med originalen att göra. När de då ska addera unreal engine på det blir det bara pannkaka av allt. Kolla upp Groovestreets trackrekord. Its not lookin good.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Var riktigt sugen och blev lyrisk när Rockstar berättade att denna utgåva var på gång. Tyckte att trailern såg lite lovande ut. Inte så snyggt som man kanske hade velat ha. Men åtminstone dugligt.

Nu är det bara en soppa. Flera låtar borttagna. Dimman borttagen i SA, så nu syns det att världen inte är så stor. Dimman lades till pågrund av tekniska begränsningar och tillförde också att världen såg enorm ut.

Skyltar har felstavningar. Inte bara en utan flera. Regnet döljer sikten. Bara en sån enkel sak som att göra det genomskinligt, skulle göra regnet så mycket bättre. Modd finns som fixar till det.

Märkliga och irriterande buggar. Dåligt flyt, rätt otroligt att man faktiskt lyckas med det.

Nu äger jag inte spelen. Baserar min kommentar på när andra spelat. Gta 3, Vice City och San Andreas är bland dem bästa spelen någonsin i spelhistorien. Enormt besviken på att inte kunna ge dessa klassiker ordentligt med kärlek. Tur att det går spela originalen, men då på skiva. Take2 såg väl kanske en chans på att få in snabba pengar.

Medlem

Rockstar kommer aldrig fixa spelen. De enda som kan fixa är moddarna. Det är som Cyberpunk lägga i byrålådan och glömma bort.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Något som gör mig fly förbannad utav bara den är främst R*/T2 anti-konsument agerade.

  • Blockera ALLA tidigare versioner från Steam/andra affärer

  • Låt en undermåttligt studio "försöka" göra om tidernas mer efterkända spe utan betydlig känsla vad som gjorde spelen

  • Använda advokater för att blockera/stoppa moddare och konsumenter från att försöka njuta av de äldre spelet

  • Censurera spelen ännu mer (musik, taxturer (menar inte de felaktiga av "AI") eller t.om borttag av scener )

  • Implementera ytterligare inträngade medel (launchern och nu Unreal)


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Då får du nog vänta 1 eller 2 år, precis som för oss som väntar på Cyberpunk 2077 nextgen-uppdateringen.

Det tror jag knappast.
Även att de är väldigt sega med att uppdatera Cyberpunk men o andra sidan så är det ju inte Rockstar som gör Cyberpunk.
Nu vet jag ju inte hur det ser ut med buggar på Switch (det kan ju se olika ut beroende på vilken konsol det är till) men oavsett så tror jag att det inte kommer ta så lång tid och framför allt inte när man sagt att en uppdatering är på väg.

Ibland känns det nästan som det är poängen idag.
Man gör halvfärdiga spel och sen uppdaterar man spelen efteråt.

Skrivet av T0mt3n:

Något som gör mig fly förbannad utav bara den är främst R*/T2 anti-konsument agerade.

  • Blockera ALLA tidigare versioner från Steam/andra affärer

  • Låt en undermåttligt studio "försöka" göra om tidernas mer efterkända spe utan betydlig känsla vad som gjorde spelen

  • Använda advokater för att blockera/stoppa moddare och konsumenter från att försöka njuta av de äldre spelet

  • Censurera spelen ännu mer (musik, taxturer (menar inte de felaktiga av "AI") eller t.om borttag av scener )

  • Implementera ytterligare inträngade medel (launchern och nu Unreal)

Och naturligtvis inga recensioner publicerades innan release. Det är alltid en gigantisk röd flagga för mig. Det har funnits tillfällen där det inte dolt något, typ Shadow of Mordor, men det är ovanligt.

Medlem

Jag gjorde en refund på skiten.

Medlem

Tråkigt att valde att gå hela vägen fullt ut med denna release är verkligen inte en Definitive Edition i mina ögon. Man kan ju hoppas att de ändrar sig och öppnar upp för att sälja den tidigare versionen som nån slags "Legacy"-version.
Men om man går på SteamDBs grafer verkar intresset att spela GTA 3, VC och SA väldigt lågt.

Musiken som saknas i Definitive Edition är väl densamma som togs bort för många år sen i de digitala versionerna, så det var ju ingen överraskning.

Nåväl, spelen är ju inte omöjliga att få tag på annat håll.


signatur

no remorse

Medlem

Dessa nedröströstningsdemonstrationer känns som ett gäng "gamers" svar på när folk hjälper personer i nöd med "thoughts and prayers".

Medlem

Har de gjort remaken sämre än originalet, någon som jämfört?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Har de gjort remaken sämre än originalet, någon som jämfört?

Ganska många som gjort jämförelser på youtube.
Kan säga att jag brukar ändå ibland köpa p.g.a att jag gillar gamla klassiker.
Men det här kommer jag definitivt inte köpa. Verkar vara nästan ospelbart.
Jag kommer försöka hitta moddar istället om jag ska spela dom här igen.

Medlem

Såg den här på Reddit. Snacka om low effort.

Medlem
Skrivet av T0mt3n:

Något som gör mig fly förbannad utav bara den är främst R*/T2 anti-konsument agerade.

  • Blockera ALLA tidigare versioner från Steam/andra affärer

  • Låt en undermåttligt studio "försöka" göra om tidernas mer efterkända spe utan betydlig känsla vad som gjorde spelen

  • Använda advokater för att blockera/stoppa moddare och konsumenter från att försöka njuta av de äldre spelet

  • Censurera spelen ännu mer (musik, taxturer (menar inte de felaktiga av "AI") eller t.om borttag av scener )

  • Implementera ytterligare inträngade medel (launchern och nu Unreal)

Tog man inte bort musik pga licenskostnader?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tog man inte bort musik pga licenskostnader?

Ja den tidigare köpta licenstiden gick ut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar