Jurassic World Evolution 2

Robot
Jurassic World Evolution 2

Att uppfostra dinosaurier är kul – så länge inte karriären lägger sig i.

#jurassic-world-evolution-2


Skribent

Tröttnade halvvägs in i kampanjen och fortsatte med mitt Mount & Blade: Bannerlord istället.


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Johan Olander:

Tröttnade halvvägs in i kampanjen och fortsatte med mitt Mount & Blade: Bannerlord istället.

Kampanjen är både kort och ovärd. De andra spellägena är bättre, men det är störigt att spelet inte vill låta mig bygga och ifred utan att traggla mig igenom en massa styrda scenarion först.

Medlem

Rykten sa att kampanjen blivit så dålig då filmen försenades vilket gjorde att dom inte kommer till de storybitar som är intressanta utan att det måste leva i ett konstigt mellanläge. Vore tråkigt om så var fallet.


signatur

Videomupp

Skribent
Skrivet av WildThing:

Rykten sa att kampanjen blivit så dålig då filmen försenades vilket gjorde att dom inte kommer till de storybitar som är intressanta utan att det måste leva i ett konstigt mellanläge. Vore tråkigt om så var fallet.

Skulle väl inte förvåna. Dålig är den, i alla fall. Den är dock över snabbt, åtminstone.

Inaktiv

Hoppades att det skulle bli Planet Zoo med dinosaurer och Jurassic Park känsla. Det låter som att det är i princip precis som första spelet. Kollade en hel del på nån störig jäkel som spelade på Youtube och det såg inte roligt ut heller.
Då plockar vi bort det från Steam önskelistan.

Medlem

Kan inte glömma medlemsrecensionen från förra veckan som gav det 5 av 5. Ett Mästerverk.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Frontier Developments, med tanke på hur de har skött Elite Dangerous de senaste åren är jag inte förvånad att man måste traggla igenom många timmar av sånt man inte vill...

Jag snubblar ibland in på JWE när jag har som mest tråkigt hemma eller när 4årige brorsonen ringer på facetime och kräver att få se ”dinosarjer på dåtan”.

Men efter sett folk lira JWE2 på twitch så tvekar jag att köpa uppföljaren. Vill ha det där lugna, mysiga spelet som jag kan bygga och bara ta det i min takt i. Sandlådeläget är guld värt när jag ska bara visa hur roligt T-rex har tillsammans med min jeep medans man hör ungen skrika ”Inte köööra på DinosarjieRex” i mobilen 😂.

Medlem

Har inga krafttverk längre jag behöver fylla på. Bara forska fram. Finns en del nya sköna el-lösningar. Älskar att man måste låsa upp allt. Känns riktigt belönande när man lyckas. Har låst upp en väldans massa dinos redan i chaos theory, har spelat chaos theory i 4 omgångar än så länge och säkerligen 12 timmar där, och jag har inte klarat den kartan(med flit då) har rätt så mysigt i spelet faktiskt. Gillar hur dinosaurierna är mer levande, bra mycket mer än i första. Det är vad jag tycker.

Medlem

Ettan var ett drägligt theme park spel med rätt tråkiga (fast snygga) dinosar, så det enda jag ville ha från JWE2 var intressantare beteende från dinosaurierna: Som ett exempel så brydde sig dinosaurierna i JWE1 bara om totala antalet i ett hägn, oavsett hur stort det var, för att avgöra om det var "överbefolkat". Det gjorde att du i stort sett bara kunde ha Ankylosaurus för sig själva i ett mindre hägn. Rimligtvis borde det vara "densiteten" av dinosaurier som avgör om det är "överbefolkat" eller inte. Ett större hägn = får plats med flera dinosaurier. De borde göra skillnad mellan artfränder och icke-artfränder. Köttätande dinosaurier borde inte slåss in till döden med sina byten utan borde avbryta sin attack när de möter på hårt motstånd osv osv.

Ser dock ut som att det mesta av det här är samma som det var i ettan med bara smärre förbättringar. Synd på bortkastad potential!

Skribent
Skrivet av joppe_k:

Ettan var ett drägligt theme park spel med rätt tråkiga (fast snygga) dinosar, så det enda jag ville ha från JWE2 var intressantare beteende från dinosaurierna: Som ett exempel så brydde sig dinosaurierna i JWE1 bara om totala antalet i ett hägn, oavsett hur stort det var, för att avgöra om det var "överbefolkat". Det gjorde att du i stort sett bara kunde ha Ankylosaurus för sig själva i ett mindre hägn. Rimligtvis borde det vara "densiteten" av dinosaurier som avgör om det är "överbefolkat" eller inte. Ett större hägn = får plats med flera dinosaurier. De borde göra skillnad mellan artfränder och icke-artfränder. Köttätande dinosaurier borde inte slåss in till döden med sina byten utan borde avbryta sin attack när de möter på hårt motstånd osv osv.

Ser dock ut som att det mesta av det här är samma som det var i ettan med bara smärre förbättringar. Synd på bortkastad potential!

De har försökt göra det mer komplext med vilka dinosaurier som trivs med respektive hatar varandra i tvåan. Idén är väl inte så dum, men jag tycker mest att det orsakar ett enerverande pill om jag ska vara ärlig. Jag upplever överlag att dinosaurierna är mer pigga på att slåss med varandra i tvåan - det gäller att hålla koll på vilka individer som är aggressivt lagda, inte bara vilka arter som kommer överens.

Medlem
riktigt snålt betyg imo

riktigt dunderspel!

1
Skriv svar