Activision Blizzard-anställda kräver Bobby Koticks avgång

Robot
Activision Blizzard-anställda kräver Bobby Koticks avgång

Ny rapport målar inte upp en vacker bild av företaget.

#Activision-blizzard, #Bobby-kotick


Skribent

Det är ett väldigt känsligt ämne, så håll god ton i kommentarerna och spåra inte ur.

Vilket skitföretag detta verkar vara.

Edit: Godare ton än så blir det inte från mig.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det är ett väldigt känsligt ämne, så håll god ton i kommentarerna och spåra inte ur.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Lite märkligt att det uppdagas nu. När jag spelade world of warcraft som mest för ca 12 år sedan lärde jag känna en blizzardanställd och han berättade redan då hur dålig arbetssituationen var på Pariskontoret. Ruggig arbetsplats att arbeta på tänkte jag.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Måste ni lägga upp en bild på honom?

Medlem

Med tanke på inflationen och de upptrissade priserna på allt hade det inte suttit fel att bli mordhotad av Kotick och få en förlikning under bordet.

Medlem

Det tar aldrig slut med detta företaget haha


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Att kräva den mannens avgång är ungefär som att alla barn skulle sluta sätta sig mer på Ica och skrika efter godis. Lönlöst och erealtistiskt.

Medlem

Kotick...mannen som fick världen att inse att det går att suga ut spelarna på mer pengar än bara för själva spelet. Nej väck med honom.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kotick har säkerligen varit bra för ledning och aktieägare så självklart har de förtroende för honom. Alla de extra pengar han sugit ut spelare på genom sina games as a service metoder samt "surprise mechanics" (lootboxes) har ju berikat dem. Man behöver bara se på Fifa ultimate team och hur det marknadsförts mot barn för att se att de sätter profit före moral.

Medlem

Näe fyfan vad ruttet. Inte en spänn till Blizzard igen, trött på det här nu.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Att kräva den mannens avgång är ungefär som att alla barn skulle sluta sätta sig mer på Ica och skrika efter godis. Lönlöst och erealtistiskt.

Fast någonstans kostar det mer att ha kvar en problematisk person i sin organisation (oavsett hur lågt eller högt denne sitter) än att inleda en process för att göra sig av med denne. Verkar inte som ActiBlizz hamnat där än vad gäller Kotick, men frågan är vem som gör kalkylen och om den faktiskt stämmer.

Känslor är säkerligen inblandade åt båda håll i frågan, men det räknas garanterat på hur mycket herr Kotick kostar företaget också. Den negativa PR han genererat genom åren är inte gratis att uppväga.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

eld
Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Att kräva den mannens avgång är ungefär som att alla barn skulle sluta sätta sig mer på Ica och skrika efter godis. Lönlöst och erealtistiskt.

Vet inte ifall jag gillar liknelsen vid barn som skriker efter godis, men du kanske menar hur ledningen absolut inte tänker ge efter.

https://twitter.com/valentine_irl/status/1460718647438020614

Medlem

Det är bra om man lyckas forsla bort den här typen av frontfigurer för girig spelutveckling.
Jag ser det som väldigt bra ifall detta går igenom, det är inte alla som vill ha den typen av negativ publicitet så det kan ju förbättra klimatet när det kan bli svårt att få någon som vill ta hans roll.

Får hoppas på att hans efterträdare vill tillmötesgå personalen och fansen lite bättre, en avgång av Kotick är ju eyy steg i rätt riktning i alla fall.

Medlem
Skrivet av eld:

Vet inte ifall jag gillar liknelsen vid barn som skriker efter godis, men du kanske menar hur ledningen absolut inte tänker ge efter.

https://twitter.com/valentine_irl/status/1460718647438020614

Jag har inget tolkningsföreträde så kanske jag tar mig vatten över huvudet.

Liknelsen var väl helt enkelt att han jämförde en omöjlighet med en annan.

Hoppas det hjälpte

Dex
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Kotick har säkerligen varit bra för ledning och aktieägare så självklart har de förtroende för honom. Alla de extra pengar han sugit ut spelare på genom sina games as a service metoder samt "surprise mechanics" (lootboxes) har ju berikat dem. Man behöver bara se på Fifa ultimate team och hur det marknadsförts mot barn för att se att de sätter profit före moral.

Nu ska jag verkligen inte försvara Kotick på något sätt, men att anklaga honom för Fifa Ultimate Team känns lite taskigt då det är EA som är bakom det och Kotick är CEO på Activision Blizzard

Men hoppas verkligen att aktieägarna också börjar reagera lite nu så det blir större förändringar!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Kotick har säkerligen varit bra för ledning och aktieägare så självklart har de förtroende för honom. Alla de extra pengar han sugit ut spelare på genom sina games as a service metoder samt "surprise mechanics" (lootboxes) har ju berikat dem. Man behöver bara se på Fifa ultimate team och hur det marknadsförts mot barn för att se att de sätter profit före moral.

Konstigt att du har så starka åsikter om kotick när du egentligen pratar om ett helt annat företag.

Medlem

Om det på något magiskt sätt blir sanning vore det inte en dag för tidigt. Men ärligt talat, tror någon på att ActivisionBlizzard någonsin blir något bra igen? Tycker synd om det anställda, det förtjänar bättre.

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Vilket kön, vilken ålder och vilken hudfärg tycker du han borde byta till för att bli "decent"?

Blizzard (eller mer korrekt Vivendi) skulle aldrig ha gått ihop med Activision. Inget gott har kommit av det beslutet för spelarna och fansen. Blizzard var förr ett gäng med passion för sina IPs. Den finns inte kvar längre, det kommer aldrig bli sig likt igen.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Är det någon mer än jag som tycker att han ser lika osympatisk ut som han verkar vara. Varje gång han ler ser det bara ut som att han försöker härma ett ansiktsuttryck som han sett andra göra när dom ler.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Det går bra nu

Medlem

Artikelrubrik nästa vecka:

"Flera Blizzard-anställda får avgå, 'passade inte in' hos företaget"

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Är det någon mer än jag som tycker att han ser lika osympatisk ut som han verkar vara. Varje gång han ler ser det bara ut som att han försöker härma ett ansiktsuttryck som han sett andra göra när dom ler.

Eller så tycker han sånt här är skitkul

Medlem

Bobby Kotick har alltid varit ett kräk. Påpekade detta i ett inlägg hos FZ redan under Hong Kong-fadäsen. Då fick jag inlägget borttaget och ombedd att "inte smutskasta Kotick". Skönt att man får vatten på sin kvarn.

Bojkottar sedan länge spelen från Activision-Blizzard. De anställda är kompetenta nog för att hitta jobb på annat håll, så jag vill inte höra något om "Köpa spelen för att stödja de hårt arbetande och utsatta på bolaget", för så fungerar det inte i verkligheten, tyvärr.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Tror nog mer att det faktum att han är sliskig och beter sig illa gör honom "odecent". Men jag kan ju inte svara för andra iofs.

Om det bara är att han är sliskig och beter sig illa så räcker det ju med att skriva så.
Formulerar man det som personen gjorde så anknyter man personens hudfärg till dessa attributer, vilket i alla fall jag kan tycka är problematiskt och skrämmande normaliserat i dagens debattklimat.

Sen är det väl inte någon nyhet att personer i maktpositioner ofta missbrukar sin makt.

Medlem

Va bra! Så länge styrelsen är nöjd iaf....

Medlem

Smart att mordhota folk över voice mail.

Medlem
Skrivet av loerk:

Om det bara är att han är sliskig och beter sig illa så räcker det ju med att skriva så.
Formulerar man det som personen gjorde så anknyter man personens hudfärg till dessa attributer, vilket i alla fall jag kan tycka är problematiskt och skrämmande normaliserat i dagens debattklimat.

Sen är det väl inte någon nyhet att personer i maktpositioner ofta missbrukar sin makt.

I vissa kretsar är det inne att prata så.

Avstängd
Skrivet av eld:

Vet inte ifall jag gillar liknelsen vid barn som skriker efter godis, men du kanske menar hur ledningen absolut inte tänker ge efter.

https://i.imgur.com/05vfvxb.png

https://twitter.com/valentine_irl/status/1460718647438020614

Känns ju inte som en pålitlig person det där öht.

Tvivlar starkt på detta, men avskyr Kotick av andra skäl så låt han försvinna!

123
Skriv svar