Snabbkollen – Tror du Bobby Kotick tvingas avgå?

Robot
Snabbkollen – Tror du Bobby Kotick tvingas avgå?

Activision Blizzard-anställda kräver sin vd:s avgång.

#activision-blizzard, #bobby-kotick, #snabbkollen


Gnällkuk

Svaret hittar vi nog här idag efter 16:00. https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/3652/activision-b...

Känns som ett sjukt dåligt beslut rent PR-mässigt åtminstone att inte göra sig av med honom.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Om aktiekursen fortfarande påverkats negativt om ett par veckor lär nog något hända.

Skrivet av Margy:

Om aktiekursen fortfarande påverkats negativt om ett par veckor lär nog något hända.

Ett problem är att aktiekursen riskerar att rasa mer av att sparka Bobby än att vänta ut den värsta stormen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag tog "ja" men det känns som i mitt fall är det mer ett önsketänkande snarare än vad som troligtvis sker.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Känns ganska så osannolikt att han försvinner för min del, Bobby har varit VD hos Activision i 30 år och företaget och dess aktiekurs har vuxit något enormt under hans tid där.

Medlem

Jag tog nej men jag hoppas på ja. Finns en risk att pamparna är nöjda med hans arbete och att han därför får vara kvar. Men för att eventuellt spara lite av företagets anseende skulle det vara bra om han fick avgå som ett steg i företagets förändring mot en bättre arbetsplats.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Risken finns att om han avgår kommer Activision dunka sig själv i ryggen och tycka att dom har gjort tillräckligt.

Inaktiv

https://www.washingtonpost.com/video-games/2021/11/17/bobby-k...

Aktieägarna har tröttnat.

Edit: Är bara en liten del av aktieägarna. Så han får säkert sitta kvar.

Medlem

Chansen att han får gå är väl runt 5-10%. Ingen hade blivit lyckligare än jag om han hade fått gå men han har genererat pengar av kosmiska proportioner åt Activision hittils. Styrelsen är nog mer än nöjda så länge han fortsätter göra det. Men för all del, skulle aktien ta en alltför stor smäll framöver så kan de nog bli aktuellt.

Medlem

Vill - ja.
Tror - nej.

Medlem

Skulle vara bra om han fick sparken, men lär nog inte hända.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tveksamt, lär ju kosta satan o köpa loss han


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

I dagens klimat, på både gott och ont, så får han nog kliva. Och stämmer uppgifterna så är det med all rätt.

Medlem

Ni glömde en "Bobby who?" i poll:en.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Jag skrev "Avstå röst" först, för att jag känner att jag har för liten egen info, och bara drunknar i känslostormen. Bara för att jag inte gillar honom så betyder ju inte det att han måste avgå. Nu har jag däremot kommit ifatt lite och tror nog att jag måste ändra mig till ett "Ja".
Det är verkligen inga små saker som kommit fram, och det är när man sätter samman allting som jag tror det blir svårt att ha honom kvar. Med det sagt så tror jag att det kan bli svårt att knuffa bort honom från tronen ifall han stretar emot. Jag har en känsla av att hans rötter går lite för djupt för att bara bli av med ogräset i ett enkelt spadtag.

Avstängd

Vf ska han avgå? Bobby är kung och kommer för alltid vara kung.

Avstängd
Skrivet av jehuty:

Risken finns att om han avgår kommer Activision dunka sig själv i ryggen och tycka att dom har gjort tillräckligt.

Vad är ”tillräckligt” då?

Sparka alla män och anställa kvinnor (eller såna som identifierar sig som kvinnor) istället?

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Vad är ”tillräckligt” då?

Sparka alla män och anställa kvinnor (eller såna som identifierar sig som kvinnor) istället?

Sparka alla cheferna som visste om det som inte gjorde något.

Sparka alla anställda som har aktivt sexuellt ofredat kvinnorna.

Kompensera kvinnorna som plåster på såret.

Skapa system där man kan anmäla framtida problem

Skapa en företagskultur som har nolltolerans

Det finns mycket att göra.

Avstängd
Skrivet av jehuty:

Sparka alla cheferna som visste om det som inte gjorde något.

Sparka alla anställda som har aktivt sexuellt ofredat kvinnorna.

Kompensera kvinnorna som plåster på såret.

Skapa system där man kan anmäla framtida problem

Skapa en företagskultur som har nolltolerans

Det finns mycket att göra.

Får de om det räcker 😅

Medlem

Jag försvarar på intet sätt Activision Blizzard när det gäller vad som hänt men börjar det inte lite bli en häxjakt nu? Känns som chefer för andra stora företag ger sig ut och swingar och försöker plocka billiga poäng på Blizzards bekostnad.

Det är en skandal att detta har fått pågå under så lång tid och man blir mörkrädd när man läser om det. Men jag har också svårt för när folk försöker dra nytta av andras olycka.

1
Skriv svar