Halo Infinites Battle Pass får kritik, och 343 lyssnar

Robot
Halo Infinites Battle Pass får kritik, och 343 lyssnar
Medlem

Kanske värt att nämna är att all progression från betan kommer förflyttas till den slutgiltiga versionen:
https://www.gameinformer.com/2021/11/15/halo-infinite-multipl...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Att ha med achievements/trophies baserat på att man ska göra vissa saker under multiplayermatcher är nog illa. Att ha det som en del av ett BP och XP-system känns rent korkat.

Det extremt jobbigt när hälften av lagkamraterna (eller motståndarna) fokuserar på att få fem "kills" med kniv eller står och väntar ett visst fordon eller dylikt istället för att göra det som spelläget går ut på.

Medlem

Enda jag reagerat på halo än sålänge är att det är lite långa laddningstider + för korta matcher. Vissa kartor blir klara på några minuter sen är det dags att ladda igen. Annars är det kul

Skribent
Skrivet av Morti:

Enda jag reagerat på halo än sålänge är att det är lite långa laddningstider + för korta matcher. Vissa kartor blir klara på några minuter sen är det dags att ladda igen. Annars är det kul

Jag upplever mest att det är väntetid när spelet "loading players". Annars är det rätt snabbt på min Series X, men det är sant att matcherna ibland går lite väl snabbt. Även om det kan vara skönt ibland också, bara dra av en match medan potatisen kokar


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är nog det sämsta att säga till hur du ska spela spelet för att få poäng. Poäng ska samlas på ett sätt så man får bara man spelar hur man än vill. Inte att du ska spela på ett sätt som de vill att du ska.

Medlem
Skrivet av Margy:

Att ha med achievements/trophies baserat på att man ska göra vissa saker under multiplayermatcher är nog illa. Att ha det som en del av ett BP och XP-system känns rent korkat.

Det extremt jobbigt när hälften av lagkamraterna (eller motståndarna) fokuserar på att få fem "kills" med kniv eller står och väntar ett visst fordon eller dylikt istället för att göra det som spelläget går ut på.

Varför är det illa att kunna få achievements genom multiplayer....? Kan ju vara mer än en achievement än att klara något simpelt i SP

Medlem

Istället för att beskriva om ett problem" så skriv om vad faktiskt de måste göra för att få XP ?- Jag kan tänka mej något i stil Du ska göra 1000 headshots inom 2 veckor för få kred -( ok jag kan göra det online i ut99 eller kunde 20 år sen)

Medlem
Skrivet av dummle112:

Varför är det illa att kunna få achievements genom multiplayer....? Kan ju vara mer än en achievement än att klara något simpelt i SP

Antingen formulerade jag mig konstigt eller så läste du lite snabbt.

Det är inte achievements/trophies i multiplayer jag är mot - det är när dessa får folk att fokusera på att göra specifika saker för att få dessa istället för att spela för att gynna laget - till exempel springa runt hela matcher för att försöka få fem kills med kniv.

Medlem

Det är viktigt att nämna att halos battle pass går aldrig ut.

Medlem
Skrivet av magma:

Kanske värt att nämna är att all progression från betan kommer nomadisera till den slutgiltiga versionen:
https://www.gameinformer.com/2021/11/15/halo-infinite-multipl...

Fick läsa tre gånger innan jag förstod vad du menade. Har aldrig sett begreppet ”nomadisera” tidigare och började osökt tänka på kringresande…

Medlem

Det var den största kritiken för mig och mina vänner också - progression var allt för seg. Om de lyckas ordna det så blir det nog betydligt mer spelande än nuvarande för min del i alla fall. Känner mig mer motiverad när det inte känns som att jag måste spendera mer än halva dagen för att komma någonvart.

Medlem

Aa skulle väl va trevligt om man fick XP under matcher för kills och diverse grejjer som i fortnite. Kört en jävla massa och är level 5 nu. Fyfan vad mycket tid man måste lägga ner för och komma till 100

Medlem
Skrivet av Margy:

Att ha med achievements/trophies baserat på att man ska göra vissa saker under multiplayermatcher är nog illa. Att ha det som en del av ett BP och XP-system känns rent korkat.

Det extremt jobbigt när hälften av lagkamraterna (eller motståndarna) fokuserar på att få fem "kills" med kniv eller står och väntar ett visst fordon eller dylikt istället för att göra det som spelläget går ut på.

Precis. Har alltid ogillat mp achivements på grund av detta..

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Aa skulle väl va trevligt om man fick XP under matcher för kills och diverse grejjer som i fortnite. Kört en jävla massa och är level 5 nu. Fyfan vad mycket tid man måste lägga ner för och komma till 100

Ja de är åt helvete!

Tar 84år att komma upp till 100.

Medlem

One more game.

Medlem

Kul spel men håller med om att det är segt med BP. Jag blev egentligen mera sugen på kampanjen nu när jag testat en del multiplayer.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Aa skulle väl va trevligt om man fick XP under matcher för kills och diverse grejjer som i fortnite. Kört en jävla massa och är level 5 nu. Fyfan vad mycket tid man måste lägga ner för och komma till 100

Att nå level fem på två dagar får väl ändå ses som mäkta imponerande, inte minst då den första säsongen håller på till Maj. Själv satt jag uppe på releasedagen och väntade och jag inväntar fortfarande min första level 😁

Medlem

Jag som spelar per match och skiter i påhittad progression har det rätt bra.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det var den största kritiken för mig och mina vänner också - progression var allt för seg. Om de lyckas ordna det så blir det nog betydligt mer spelande än nuvarande för min del i alla fall. Känner mig mer motiverad när det inte känns som att jag måste spendera mer än halva dagen för att komma någonvart.

Vad får man för framstegen man gör?

Medlem

Jag är 14 timmar in och är lvl 4, det skulle alltså ta ca 300-400 timmar för att bli lvl 100 om man endast spelar rankat, som många av oss gör. Hur fan tänkte dom? Hoppas verkligen det kommer exp för matcher.

Skribent

Alltså, om jag ska vara ärlig. Jag skiter fullständigt i levels och låsa upp massa kosmetiska saker. Så länge inte det som låses upp påverkar spelet så kunde jag inte bry mig mindre. Jag loggar in och spelar några matcher per dag och behöver inte fundera mer. Halo är perfekt för det


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gillar spelet oerhört men "get 15 kills on spartans with the shock rifle in PvP" betyder att jag kommer sitta och campa shock rifle spawn i 2 timmar, e inte kul alls och skadar andras kul i matchen också. Har dessutom "get 10 kills with the gungoose" gillar inte Big team battle men spelet tvingar mig att spela det, har dessutom inte fått ens köra en gungoose under 5 timmars tid då jag bara letade efter en.

Känns oerhört jobbigt att all form av progression är låst bakom dessa challenges.

Medlem

Dom behöver ett robust anti-cheat till detta spel, finns aimbots med mera redan.
Lite synd att det är gratis i den aspekten.

Jävligt mycket folk som lämnar i ranked också och sabbar för alla

Medlem
Medlem

Kört ett fåtal matcher Big team Battle och det känns som om folk inte riktigt förstår vad de skall göra i de olika spellägena. Många sitter gärna kvar i basen och skjuter på avstånd och blir totalt överkörda utav det andra laget. Lyckades få till en hyffsat bra match som man förlorade, men det efter att man börjat bli träffsäker med Battlerifle. Och efter det fick man inte ett ynka xp till nästa nivå. Verkar bara vara baserat på battlepass-challenges om man skall ta sig vidare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Kört ett fåtal matcher Big team Battle och det känns som om folk inte riktigt förstår vad de skall göra i de olika spellägena. Många sitter gärna kvar i basen och skjuter på avstånd och blir totalt överkörda utav det andra laget. Lyckades få till en hyffsat bra match som man förlorade, men det efter att man börjat bli träffsäker med Battlerifle. Och efter det fick man inte ett ynka xp till nästa nivå. Verkar bara vara baserat på battlepass-challenges om man skall ta sig vidare.
https://i.imgur.com/O712UYX.png

Jag är en av dom. Körde lite på xboxen igår kväll och PCn imorse, helt jävla lost. Både på objektivs och var man får alla fina vapen alla springer runt med osv.

Sen dör man jävligt fort med, så är svårt att hinna springa runt och utforska/lära sig innan man är död….. igen


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Så skönt med en studio som försenar och sen lyssnar på publiken. Fint när man siktar på kvalité och inte bara en cashgrabb sen låta liket ruttna. Tycker MP delen är kanon och skrev en liten recension på min Instagram (@trevligaspel).


signatur

Drömmer om att pyssla med spelmedia
PC/PS5
@trevligaspel Instagram/twitter

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Dom behöver ett robust anti-cheat till detta spel, finns aimbots med mera redan.
Lite synd att det är gratis i den aspekten.

Jävligt mycket folk som lämnar i ranked också och sabbar för alla

hur kan du vara säker på aimbots? säker på att det inte är du som suger bara?

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Kört ett fåtal matcher Big team Battle och det känns som om folk inte riktigt förstår vad de skall göra i de olika spellägena. Många sitter gärna kvar i basen och skjuter på avstånd och blir totalt överkörda utav det andra laget. Lyckades få till en hyffsat bra match som man förlorade, men det efter att man börjat bli träffsäker med Battlerifle. Och efter det fick man inte ett ynka xp till nästa nivå. Verkar bara vara baserat på battlepass-challenges om man skall ta sig vidare.
https://i.imgur.com/O712UYX.png

såklart folk inte vet vad dom ska göra. spelet släpptes precis så nästan alla lär sig ju. har kört massa matcher och har märkt några gånger tydligt iaf att mina teammates är clueless (var jag också typ första matchen i nytt spelläge).

12
Skriv svar