Henry Cavill gör gärna sju säsonger av The Witcher

Robot
Henry Cavill gör gärna sju säsonger av The Witcher

Än så länge har vi tre bekräftade.

#Netflix, #The-witcher


Medlem

Gött monstermos


signatur

Metal is best served heavy.

Avstängd

Tyckte första säsongen var rörig med allt hoppande fram och tillbaka i tiden. Damerna är ju rejält felcastade också. Summa summarum så var första säsongen godkänd, men inte mer. Hoppas på att man steppar upp det med klarare röd tråd och med bättre special effects.

Medlem

för en miljon dollar per avsnitt förstår man honom.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Tyckte första säsongen var rörig med allt hoppande fram och tillbaka i tiden. Damerna är ju rejält felcastade också. Summa summarum så var första säsongen godkänd, men inte mer. Hoppas på att man steppar upp det med klarare röd tråd och med bättre special effects.

Som jag förstått de så följerndom böckerna och i den så hoppas de fram o tillbaks då de är som flera små noveller. Resten av böckerna är mer linjära om jag inte missminner mig. Så de blir nog bättre ordning på torpet framöver! Ja castingen kan ses som bedrövlig om man ska följa de man sett i spelen, men tycker inte de är dåliga skådisar direkt.
Den som lever får se vad de blir av serien!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Fastnade inte för serien men det är inte pga Henry Cavill eftersom han spelar Geralt jävligt bra imo.

Medlem

Tyckte första säsongen var rätt tråkig, trots att jag älskar spelen.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Satan vad mycket surpekka det var i dessa kommentarer! Jag tyckte serien var suverän! Likaså min flickvän som inte hade en aning om Witcher sedan innan då hon inte är en gamer.

Medlem

åh jag ser gärna 7 säsonger av serien

Medlem
Skrivet av Prixm:

Satan vad mycket surpekka det var i dessa kommentarer! Jag tyckte serien var suverän! Likaså min flickvän som inte hade en aning om Witcher sedan innan då hon inte är en gamer.

Det är väl inte ”surpekka” bara för att folk inte avgudar serien…De flesta ger den ju godkänt betyg, vilket torde ses som en framgång för en spelbaserad fantasyserie på netflix!

Ja, jag vet att det är böcker i begynnelsen men det är spelen som de flesta känner till.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av Prixm:

Satan vad mycket surpekka det var i dessa kommentarer! Jag tyckte serien var suverän! Likaså min flickvän som inte hade en aning om Witcher sedan innan då hon inte är en gamer.

Du har rätt. Serien är den bästa jag någonsin sätt. Helt otrolig på alla sätt och vis! Jag fullkomligt dör av längtan efter säsong 2. Henry är ju också så jäkla sexig!!

Det funkade, jag blev lite gladare av att tagga upp mig själv.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är väl inte ”surpekka” bara för att folk inte avgudar serien…De flesta ger den ju godkänt betyg, vilket torde ses som en framgång för en spelbaserad fantasyserie på netflix!

Ja, jag vet att det är böcker i begynnelsen men det är spelen som de flesta känner till.

Det viktiga är väl inte vad folk känner till, det viktiga är väl vad serien bygger på

Medlem

Ja tack.

Skrivet av KaptenKanel:

för en miljon dollar per avsnitt förstår man honom.

Kanske men man skulle ju tro att när man är så rik som han är så handlar det inte längre om pengar men passion för sitt arbete?

Medlem

Säsong 1 tåls att se flera gånger. Jag har själv betat av den 3 gånger, och små saker kopplas ihop bättre för varje gång jag ser den tycker jag.

Medlem
Skrivet av wakkz:

Säsong 1 tåls att se flera gånger. Jag har själv betat av den 3 gånger, och små saker kopplas ihop bättre för varje gång jag ser den tycker jag.

Du har fått uppenbarelse. Kul. Första säsongen var mycket bra, jag håller med. Vad tyckte du bäst om?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Jag gillade verkligen första säsongen. Jag halkade själv in i världen genom spelen (ville iaf köra tvåan innan jag började spela på supersnygga trean) för storyn tänkte jag. Det blev först ettan och sedan alla böckerna innan jag spelade trean.
Jag var lite nervös under första säsongen innan slutet då de har gjort några ändringar ifrån böckerna, som ofta ändå är ett måste för att anpassa det till film. Det var först mot mitten/slutet som jag förstod att det inte var samma tidslinje och gåshuden började bölja över kroppen.
Det är SÅ många fantasy-projekt som blir sopor för att någon med för stort inflytande i produktionen förväxlar storyn med en tonårssaga. Ibland verkar det inte spela någon roll hur bra story och plot det än är, ingenting är heligt och allt kan förstöras.

Trots tidshoppen och Yennefers bakgrund så behölls bokens själ och story, och jag kan knappt bärga mig tills säsong 2 kommer!

Medlem

Man får ju hoppas att säsong två blir bättre till att börja med, första säsongen var väldigt meh, den hade sina toppar och dalar, mestadels dalar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Härliga tider! Hade inga förväntningar alls på serien då jag tyckte Witcher 3 var så pass bra. Men blev glatt överraskad, tycker han geraltar karaktären bra.

Avstängd
Skrivet av Prixm:

Satan vad mycket surpekka det var i dessa kommentarer! Jag tyckte serien var suverän! Likaså min flickvän som inte hade en aning om Witcher sedan innan då hon inte är en gamer.

Jepp! Kanonserie helt klart. Tror det mesta hatet beror på att det är mainstream att hata på det.
Så hata för hatandets skull typ. Oh well…. Deras förlust

Medlem

Gillade verkligen första säsongen även om det tog fram tills slutet av den innan jag fattade vad som var nutid och dåtid.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Följ dina drömmar Henry

Avstängd
Skrivet av FryinRyan:

Jepp! Kanonserie helt klart. Tror det mesta hatet beror på att det är mainstream att hata på det.
Så hata för hatandets skull typ. Oh well…. Deras förlust

Ser den där kommentaren lite då och då överallt på nätet, men har aldrig förstått innebörden. Menar du att man frivilligt sätter sig ned och kollar 10 timmar på en serie för att sedan gå in på nätet och hata på underhållningen man just konsumerat för att det är mainstream att hata och att hata gör man för hatandet skull?

Om vi ponerar att någon mot all förmodan inte tyckte serien var så hemskt bra. Hur ska man då uttrycka det enligt dig för att det inte ska anses vara hat för hatandets skull eller mainstreamhat?

OBS! Detta är inget hat mot dig, jag är bara nyfiken på vad du menar. Peace!

Medlem
Skrivet av Apollo:

Ja tack.

Kanske men man skulle ju tro att när man är så rik som han är så handlar det inte längre om pengar men passion för sitt arbete?

Mycket vill ha mer som man brukar säga
Men jag tvivlar inte på hans passion!
Han är en av mina absoluta favoriter.

Avstängd
Skrivet av LeifGGPersson:

Menar du att man frivilligt sätter sig ned och kollar 10 timmar på en serie för att sedan gå in på nätet och hata

Majoriteten av dessa personer har troligtvis inte sett ett helt avsnitt ens eller sett hela filmen de hatar på. Finns en del exempel i ”senaste film/serie”-trådarna där folk skriver ”stängde av efter 5 minuter. Sämsta skiten jag någonsin sett!”.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Som jag förstått de så följerndom böckerna och i den så hoppas de fram o tillbaks då de är som flera små noveller. Resten av böckerna är mer linjära om jag inte missminner mig. Så de blir nog bättre ordning på torpet framöver! Ja castingen kan ses som bedrövlig om man ska följa de man sett i spelen, men tycker inte de är dåliga skådisar direkt.
Den som lever får se vad de blir av serien!

Stämmer, första säsongen byggde mestadels på boken The last wish (med vissa delar från efterföljaren Sword of destiny) som är ungefär lika rörig gällande timeline som serien va.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Tyckte första säsongen var rätt tråkig, trots att jag älskar spelen.

Då borde du hålla dig från de första två böckerna.

Skrivet av Soulless:

Det är väl inte ”surpekka” bara för att folk inte avgudar serien…De flesta ger den ju godkänt betyg, vilket torde ses som en framgång för en spelbaserad fantasyserie på netflix!

Ja, jag vet att det är böcker i begynnelsen men det är spelen som de flesta känner till.

Då lägger man bara upp sig för att bli besviken. Detta pga. att spelen har inget med serien att göra och spelet är i sin tur bara löst baserad på böckerna.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Då borde du hålla dig från de första två böckerna.

Då lägger man bara upp sig för att bli besviken. Detta pga. att spelen har inget med serien att göra och spelet är i sin tur bara löst baserad på böckerna.

Vilket de allra flesta gör då det är spelen som gjort böckerna kända och det förmodligen är väldigt många fler som spelat spelet och sett serien än läst böckerna.

Och det till trots är serien i stort sett godkänd av ”massorna” vilket är allt annat än ”surpekka”, man måste ju ändå få påpeka att serien har bristet och bitvis känns rätt lökig 😄

Själv har jag ”the last wish” i bokhyllan men inte fått mig till att läsa den ännu. Kanske är dags nu


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar