Black Friday 2021

Skrivet av MasonDixon:

Tack för alla tipsen än så länge.

Har köpt det mesta jag var intresserad av men hoppas på lite bättre pris på Ghost of Tsushima director’s cut på PS5. Jag har redan orginalet på PS4 så jag känner inte riktigt för att betala mer än omkring 350:- för den nya versionen.

Inet säljer det för 329 kr!
https://www.inet.se/produkt/6610247/death-stranding-director-...

Medlem
Skrivet av demagog:

Hm, antingen hittar jag det inte men jag kan också tänka sig att min arbetsgivare inte tycker det är en förmån vi ska ha.

Jag har också tillgång till den rabatten, och jag jobbar på bank vilket är ganska torrt får du inte fram det om du söker på Playstation?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Riktigt bra tråd! Tack till alla som bidrar.

Har köpt Ratchet & Clank Rift Apart och Miles Morales. Kommer säkert bli fler

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Slog till på en ny skärm igår från Netonnet.
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/lg-27gl83a-b/1...
Nedsatt 25%, smakade bra! Har haft ögonen på den ett tag och nu gick den ner en tusenlapp i pris precis lagom till när man fick slutlön från gamla jobbet och nya lönen från nya

Haft den skärmen nu snart ett år, kan intyga att den är riktigt bra för priset. Nanocell är grymt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Haft den skärmen nu snart ett år, kan intyga att den är riktigt bra för priset. Nanocell är grymt

Håller med, väldigt bra skärm för det priset! Slå till

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Trevligt men det är Death Stranding, ett helt annat spel 😂

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Trevligt men det är Death Stranding, ett helt annat spel 😂

Sätt in ps4 skivan (ghost of tsushima) i din Ps5, så får du erbjudanden att uppgradera till ps5 versionen av directors cut för ca 300 spänn.

Medlem
Medlem
Skrivet av Issue:

Förra året, från 16 990 till 11 990.
I år från 19 990 till 10 990..

Så ja, sett till vad de har kostat så skänker de ju bort dem

11990 kostar väl C1 vad jag kan se? Eller vilken skärmstorlek menar du? Jag klurar själv på att antingen köpa en LG B1 eller en Samsung Q70A för 2000 mindre.

Medlem

Det var 10 990 först, men höjdes med en tusing dagen efter


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Det var 10 990 först, men höjdes med en tusing dagen efter

Va? Det var ju riktigt fult. Synd, för 10990 hade jag slagit till direkt. Den går för 11990 på de flesta ställen. Det är ju ett bra pris det också, men jag tycker att det tar emot. 10000 är väl min smärtgräns.

Medlem

Blev lite sugen på att köpa 1Tb m.2 till PS5:an men jag känner inte riktigt att jag har behovet ännu. Jag har en extern SSD för PS4-spelen så den interna lagringen räcker än så länge men för er som vill uppgradera så kanske detta tips passar er?

Samsung 980 PRO 1 TB PCIe 4.0 M.2 1474:- https://www.amazon.se/dp/B08GS7748F/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_i_...

Sabrent M.2 NVMe PS5 Heat Sink 230:- (ingen rabatt) https://www.amazon.se/dp/B09HSQQWCL/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_i_...

Skrivet av MasonDixon:

Trevligt men det är Death Stranding, ett helt annat spel 😂

Ha ha, oops! Sorry, båda är spel jag har där jag är sugen på DLC/Directors Cut så jag blandade ihop dem i mitt huvud. Ursäkta om jag gjorde dig glad för att sedan göra dig besviken. 🙂

Medlem
Skrivet av Shadee:

Nu kommer jag med jävligt tråkiga saker, MEN om någon ramlar över ett bra erbjudande på dammsugare, "smart" badrumsvåg, samt "smart" eltandborste så kan ni skicka tipsen i min riktning

Jag har tillgång till Benify, fast ej haft tid att snoka igenom den än.

Skrivet av Jallle:

Jag såg på Benify under erbjudande för black week att man kan få 35% rabatt på Philips gällande hemelektronik & vitvaror. Kan va ett bra tips om man är ute efter en eltandborste.

Med rabatten blir priset på en philips diamondclean 9000, 1625 kr istället för 1790 kr som andra teknikhemsidor erbjuder eller 1760 kr på amazon.

Btw. retar mig smått på att alla butiker inte finns listade för vissa produkter på prisjakt. Det förstör lite av upplevelsen att enkelt kunna jämföra priser. Som exempel köpte jag ett tangentbord för ett halvårsedan där alla utom två välkända teknikhandlare fanns med. Så ibland man får göra lite extra research bara för att säkerställa sig att det är lägsta priset som gäller.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Jag har också tillgång till den rabatten, och jag jobbar på bank vilket är ganska torrt får du inte fram det om du söker på Playstation?

Bank här med. Ska kolla vid tillfälle.

Edit: Nej, det är inget som min arbetsgivare stod för. Ska kolla via hustruns Benify ikväll med.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Bank här med. Ska kolla vid tillfälle.

Funkade det inte att följa länkarna vi delade? Eller är de låsta till någon konto?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Funkade det inte att följa länkarna vi delade? Eller är de låsta till någon konto?

Jag tror vi pratade förbi varandra. Det som nämndes var om det fanns förmåner kopplade till Palystation i förmånsportalen Benify. De arbetsgivare som erbjuder den tjänsten kan där publicera alla förmåner jag som anställd kan dra nytta av så det kan skilja sig en del.

Och min arbetsgivare är inte så rolig frikostlig med nöjesrelaterade förmåner, inte i alla fall något som har med tv-spel att göra.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Jag tror vi pratade förbi varandra. Det som nämndes var om det fanns förmåner kopplade till Palystation i förmånsportalen Benify. De arbetsgivare som erbjuder den tjänsten kan där publicera alla förmåner jag som anställd kan dra nytta av så det kan skilja sig en del.

Och min arbetsgivare är inte så rolig frikostlig med nöjesrelaterade förmåner, inte i alla fall något som har med tv-spel att göra.

Varför inte bara skaffa ett privatkonto till Benify?

Förut kostade det en engångskostnad på 10 riksdaler men ser att de har höjt det till hela 29 nu!

Medlem

Tänker slå till på LG OLED C1 till nya lägenheten. Kruxet! Flyttar i Januari och pga corona får jag inte besöka lägenheten just nu så har svårt att få en känsla av rummet mer än bilder osv. Det finns plats så funderar på 65" men bättre pris på 55" lockar så velar. Har 40" nu och vill ha större. Någon som rockar 55" eller 65", vad säger ni? Är 65" overkill eller är det värt dom extra tusenlapparna? Självklart upp till mig men alltid bra med input

Edit: Beroende på möblering!
Möblering A. Ca 2m till TV
Möblering B. Ca 3m till TV
Möblering C. Ca 3,5-4m till TV

Inaktiv

Lite sugen på en lite mindre extra skärm samt en arm (för två skärmar).

Medlem
Skrivet av kebbe:

Svensk Black Friday har ju blivit mindre "90% rabatt på utgående varor" och mer "5% rabatt på müsli", inget att ha.

5% på müsli.. fan vilket kap ändå!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Så kan man se det, är ju dock bara ett spel för galleriet, dom tjänar garanterat mer på dom iår ändå

Det jag menar är att det är priset som borde spela roll om man köper eller ej, inte vad dom kostat innan.

Som en sängbutik här i stan, REA!! tidigare 45990:- nu endast 12990:-....joo tjena...

I rättvisans namn handlar det ju inte vad butiken får eller inte får, utan vad du får som kund. Ifall det är en bra TV i den storleken (har ingen koll på LG egentligen) så spelar det ju ingen roll vilken butik som "tjänar" vad, allt handlar ju om vad du får för pengarna mot vad du behöver.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Tänker slå till på LG OLED C1 till nya lägenheten. Kruxet! Flyttar i Januari och pga corona får jag inte besöka lägenheten just nu så har svårt att få en känsla av rummet mer än bilder osv. Det finns plats så funderar på 65" men bättre pris på 55" lockar så velar. Har 40" nu och vill ha större. Någon som rockar 55" eller 65", vad säger ni? Är 65" overkill eller är det värt dom extra tusenlapparna? Självklart upp till mig men alltid bra med input

Jag har C1 55" och kan ångra lite att jag inte valde 65" istället. Tycker 55" kan kännas lite för liten ibland med ett avstånd på ungefär 3m mellan soffa och TV. Är lite kluven dock för jag vet inte om jag är villig att betala vad en 65" kostar.
Så om du är villig att betala vad 65" kostar så skulle jag säga att den helt klart är värd det. Rummet behöver vara ganska litet för att den ska kännas för stor.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Tänker slå till på LG OLED C1 till nya lägenheten. Kruxet! Flyttar i Januari och pga corona får jag inte besöka lägenheten just nu så har svårt att få en känsla av rummet mer än bilder osv. Det finns plats så funderar på 65" men bättre pris på 55" lockar så velar. Har 40" nu och vill ha större. Någon som rockar 55" eller 65", vad säger ni? Är 65" overkill eller är det värt dom extra tusenlapparna? Självklart upp till mig men alltid bra med input

Beror på vilket avstånd du har. Vi införskaffade en C1 77" alldeles nyss då vi kommer få typ 6 meters avstånd i ny lägenhet 😅

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Tänker slå till på LG OLED C1 till nya lägenheten. Kruxet! Flyttar i Januari och pga corona får jag inte besöka lägenheten just nu så har svårt att få en känsla av rummet mer än bilder osv. Det finns plats så funderar på 65" men bättre pris på 55" lockar så velar. Har 40" nu och vill ha större. Någon som rockar 55" eller 65", vad säger ni? Är 65" overkill eller är det värt dom extra tusenlapparna? Självklart upp till mig men alltid bra med input

Hade en Philips på 55” och bytte till LG CX 65” förra året. Aldrig 55” igen. Sitter cirka 2-3m från TVn.

Har du Benify så kör via Webhallen.
Du får LG C1 65” för 16920kr

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Hade en Philips på 55” och bytte till LG CX 65” förra året. Aldrig 55” igen. Sitter cirka 2-3m från TVn.

Har du Benify så kör via Webhallen.
Du får LG C1 65” för 16920kr

Grymt kommer bli ca det avståndet för mig också Är mest sugen på 65" men rädd att det ska vara för stort då jag är van vid 40" men 40" åh andra sidan känns på tok för litet just nu!

Vad är Benify?
Brukar handla på Webhallen så det blir nog därifrån denna gång också faktiskt!

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Grymt kommer bli ca det avståndet för mig också Är mest sugen på 65" men rädd att det ska vara för stort då jag är van vid 40" men 40" åh andra sidan känns på tok för litet just nu!

Vad är Benify?
Brukar handla på Webhallen så det blir nog därifrån denna gång också faktiskt!

Mät upp en 65” och markera hörnen lite enkelt med lite elteknik så du får en uppfattning innan du köper.

Benify är en förmånsgrejs som man oftast har via jobbet. Webhallen har just nu -6% på presentkort, så köper du presentkort för 18000kr så betalar du ju bara 16920kr. Väldigt bra pris för en C1.
https://link.getgifted.com/7y5d

Prova den länken. Vet ej om man måste ha konto för att få tillgång.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ska ha en billig SSD till en av barnens datorer, nån som sett nått vettigare än denna?

https://www.webhallen.com/se/product/312031-WD-Blue-SN550-NVM...

Har "barnens dator" en M.2 plats på moderkortet? Annars spricker det ju. Själv köpte jag en Samsung 870 QVO 2TB - BF21 på Inet. Funderar också på att köpa den på 1 TB till dottern som behöver en nu lagringsdisk...den var också bra pris på!
Samsung 870 QVO 1000GB hos Dustin.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Mät upp en 65” och markera hörnen lite enkelt med lite elteknik så du får en uppfattning innan du köper.

Benify är en förmånsgrejs som man oftast har via jobbet. Webhallen har just nu -6% på presentkort, så köper du presentkort för 18000kr så betalar du ju bara 16920kr. Väldigt bra pris för en C1.
https://link.getgifted.com/7y5d

Prova den länken. Vet ej om man måste ha konto för att få tillgång.

Tack för tips ska kolla på det 🤘

Medlem
Skrivet av Ender:

Har "barnens dator" en M.2 plats på moderkortet? Annars spricker det ju. Själv köpte jag en Samsung 870 QVO 2TB - BF21 på Inet. Funderar också på att köpa den på 1 TB till dottern som behöver en nu lagringsdisk...den var också bra pris på!
Samsung 870 QVO 1000GB hos Dustin.

Tackar! Den hade jag inte sett själv. Japp det ska bli ny dator så m2 plats finns.

Skriv svar