Tack för allt! Här kommer en ny lista över Nintendo 64 spel till en Nintendo 64 Classic Mini. (Din och min önskelista)

Medlem
Tack för allt! Här kommer en ny lista över Nintendo 64 spel till en Nintendo 64 Classic Mini. (Din och min önskelista)

Hej! Jag vill börja med och säga tack till er alla för allt som ni har uppskattat med det som jag skrivit här på forumet.
Sen har jag tänkt på vad som har diskuterats under året om just Nintendo 64 och då tänkte jag att det skulle passa perfekt att göra en ny lista över de Nintendo 64 spelen som jag skulle vilja se till en Nintendo 64 Classic Mini.

Men innan jag drar igång så ska jag snabbt påminna om några nyheter från i år som också har nämnts i forumet som ligger till grund för min nya lista.

Först var det den 1 juli som @Fredrik Eriksson skrev om att Nintendo överväger fler mini konsoler.
Kort så handlar det om att Nintendos VD har planer på att det ska komma fler mini konsoler men vi fick inte veta mer om vilka konsoler han hade i tanken.

Sen den 31 oktober tar @Johan Lorentzon upp att Nintendo hade begärt att Tyskland ska tillåta försäljning av det snart 25 år gamla spelet Goldeneye.
När det kommer till detta så tror jag själv som vissa andra att det här handlar om att Goldeneye är på väg till Nintendo 64 på Nintendo Switch Online.

Så med dessa nyheter från 2021 tänker jag börja med min lista på de spel som jag vill se till en Nintendo 64 Classic Mini.
Den förra listan som jag skrev den 29 september 2018 bestod av de 20 spel som jag helst skulle vilja se.
Nu när Goldeneye kan vara på väg så tänker jag utöka listan med det spelet plus nio spel som ni läsare önskade när ni kommenterade min lista 2018.

Så här kommer de 30 spel som helst borde komma till en Nintendo 64 Classic Mini.

  1. Banjo-Kazooie

  2. Blast Corps

  3. Bomberman 64

  4. Conker's Bad Fur Day

  5. Diddy Kong Racing

  6. Donkey Kong 64

  7. F-Zero X

  8. Goldeneye 007

  9. Harvest Moon 64

  10. Jet Force Gemini

  11. Kirby 64: The Crystal Shards

  12. Mario Golf

  13. Mario Kart 64

  14. Mario Party

  15. Mario Party 2

  16. Mario Party 3

  17. Paper Mario

  18. Perfect Dark

  19. Pilotwings 64

  20. Pokémon Puzzle League

  21. Snowboard Kids

  22. Star Fox 64

  23. Star Wars Episode 1: Racer

  24. Star Wars: Rogue Squadron

  25. Star Wars: Shadows of the Empire

  26. Super Mario 64

  27. Super Smash Bros

  28. The Legend of Zelda: Majora's Mask

  29. The Legend of Zelda: Ocarina of Time

  30. Yoshi's Story


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar