Pokémon Brilliant Diamond / Shining Pearl

Robot
Pokémon Brilliant Diamond / Shining Pearl

Ytterligare ett hundratal Pokémon invaderar Switch. Men när kommer revolutionen?

#nintendo-switch, #pokémon-brilliant-diamond, #pokémon-shining-pearl


Medlem

Saknar all slags utmaning, har jag missat något eller är det inte alltid så i Pokémon? Eller vad har jag spelat för spel? Enda som har varit komplicerat är att hitta alla pokémons.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Esri:

Saknar all slags utmaning, har jag missat något eller är det inte alltid så i Pokémon? Eller vad har jag spelat för spel? Enda som har varit komplicerat är att hitta alla pokémons.

Pokemon har nog aldrig varit svårt egentligen. Problemet är att GF och den nya studion här bara gör det lättare och lättare för varje ny titel så man kan, likt Snorlax, sova sig till vinst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

"Släpp sargen!", försöker jag skrika. Det ger Shining Pearl blanka fan i."

😂😂😂😂

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Pokemon har nog aldrig varit svårt egentligen. Problemet är att GF och den nya studion här bara gör det lättare och lättare för varje ny titel så man kan, likt Snorlax, sova sig till vinst.

Denna gången måste man också använda faktiska fusk för att stänga av Exp share.. lol.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

"Släpp sargen!", försöker jag skrika. Det ger Shining Pearl blanka fan i."

😂😂😂😂

I en pokeball så kan ingen höra dina skrik

Medlem

Var det verkligen någon som förväntade sig att dessa remakes skulle vara fundamentalt annorlunda från DS-originalen från 2006?

Medlem

Jag och majoriteten av mina vänner tog Pokémon Guld/Silver när vi gick i tvåan i grundskolan. Att de gjort spelen enklare är bara patetiskt. Man kunde bokstavligt talat soloa nästan hela spelet genom att bara levela sin Feraligatr i G/S. Pokemon är nog det sista spelet som behövde bli enklare.

Att SÅ många människor betalar fullpris varje gång den här smörjan släpps är bortom min förståelse. Fast Pokémon serien har en sån extremt hardcore Stanbase så det är väl inte konstigt egentligen ¯\_(ツ)_/¯

PvPn är dock ganska rolig det kan jag erkänna och antar väl att de flesta inte köper Pokémon för utmaningen skull

Tycker ändå kvalitén på den här serien har sjunkit sååå mycket, speciellt när man jämför med andra Nintendo titlar och de framstegen Persona/Shin Megami och Digimon har gjort. Har spelat några moddade Pokémon versioner som imo varit bättre än Gamefreaks spel.

Jag antar också att man fortfarande inte har mer än en savefile...

Medlem
Skrivet av Esri:

Saknar all slags utmaning, har jag missat något eller är det inte alltid så i Pokémon? Eller vad har jag spelat för spel? Enda som har varit komplicerat är att hitta alla pokémons.

Tyckte Red & Blue var ganska utmanande när det begav sig. Däremot tycker jag att spelen bara blivit lättare med åren. Man blir hållen i handen genom hela spelet, gå hit, gör det osv. Har inte spelat något sen det som kom till 3ds vad det nu hette..

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Tyckte Red & Blue var ganska utmanande när det begav sig. Däremot tycker jag att spelen bara blivit lättare med åren. Man blir hållen i handen genom hela spelet, gå hit, gör det osv. Har inte spelat något sen det som kom till 3ds vad det nu hette..

Nej och det är helt ok att det är enkelt, det har ju alltid riktat sig mot en yngre publik så att det är mera simpelt än liknande spel är inte direkt något jag personligen bryr mig om, jag har ofta spelat spelen som ren avslappning eftersom att de är så enkla, ungefär som Kirby. Själv tror jag att det var sista 3DS spelet jag spelade senast, jag blev så jävla trött på att varje gång du försökte fånga en pokémon så ropade den på hjälp och det blev ett jävla moment22 där du dödade en och försökte fånga den och den ropar på hjälp och du måste döda den om och om igen! Det var aldrig svårt, bara vansinnigt irriterande.

Medlem
Skrivet av Esri:

Nej och det är helt ok att det är enkelt, det har ju alltid riktat sig mot en yngre publik så att det är mera simpelt än liknande spel är inte direkt något jag personligen bryr mig om, jag har ofta spelat spelen som ren avslappning eftersom att de är så enkla, ungefär som Kirby. Själv tror jag att det var sista 3DS spelet jag spelade senast, jag blev så jävla trött på att varje gång du försökte fånga en pokémon så ropade den på hjälp och det blev ett jävla moment22 där du dödade en och försökte fånga den och den ropar på hjälp och du måste döda den om och om igen! Det var aldrig svårt, bara vansinnigt irriterande.

Problemet med Nintendo är att de tror barn inte kan spela. Tror de flesta äldre här som kan minnas speltiden som barn där spel faktiskt inte var så lätta att man blev serverad vinnst på ett fat ändå kunde spela bra och uppskatta att det fanns en svårighet. Nintendo fördummar barn idag och deras förmågor. Lite synd.

Medlem
Skrivet av takaii:

Problemet med Nintendo är att de tror barn inte kan spela. Tror de flesta äldre här som kan minnas speltiden som barn där spel faktiskt inte var så lätta att man blev serverad vinnst på ett fat ändå kunde spela bra och uppskatta att det fanns en svårighet. Nintendo fördummar barn idag och deras förmågor. Lite synd.

Nu har ju Nintendo har inte gjort detta spelet så att anklaga dem är ju tokigt.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nu har ju Nintendo har inte gjort detta spelet så att anklaga dem är ju tokigt.

Stämmer att nintendo inte gjort pokemon spelen men det har och alltid varit ett Nintendo IP spel och att säga nintendo inte har något med Pokemonspelen att göra är inte rätt heller Tror de har ganska stor påverkan i deras sammarbete samt att det verkar stämma överrens med nintendos övriga lineup av IP spel som är förenklade Lite av en röd tråd

Medlem
Skrivet av takaii:

Stämmer att nintendo inte gjort pokemon spelen men det har och alltid varit ett Nintendo IP spel och att säga nintendo inte har något med Pokemonspelen att göra är inte rätt heller Tror de har ganska stor påverkan i deras sammarbete samt att det verkar stämma överrens med nintendos övriga lineup av IP spel som är förenklade Lite av en röd tråd

Jo håller med dig till viss del, samtidigt tycker jag inte att Nintendos egen utvecklade spel är lätta och underskattar spelaren, Breath of the Wild är ju rätt så svårt t.ex, även Mario Odyssey har en rejäl utmaning om man vill fortsätta samla efter spelets story är avklarad. Förstår vad du menar såklart.😊

Avstängd

Att det inte redan finns ett MMORPG i Pokémon-tappning är ju både en tragedi och en skandal.

Ibland undrar man ju om spelutvecklare inte vill tjäna pengar.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Att det inte redan finns ett MMORPG i Pokémon-tappning är ju både en tragedi och en skandal.

Ibland undrar man ju om spelutvecklare inte vill tjäna pengar.

https://pokemmo.eu/


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Tycker att en grej med Pokémon Sword/Shield som gjorde att det gick för lätt var hela Exp-share delen de har lagt till. Vilket gör att man kan spela med en karaktär och låta de andra glida med, det tog bort känslan av att kämpa upp sina lvl's

Avstängd
Skrivet av Aesoprock:

touché

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

"So stop playing with yourself and start playing with everyone else."

Bästa sloganen någonsin?

1
Skriv svar