Dark Souls är ”Ultimate Game of All Time”
Det där tar jag nästan som en personlig förolämpning alltså
Personligen så är Souls-serien den särklass bästa spelserie jag någonsin gett mig in i. Grym skit rakt igenom.
Jag säger inte att det är dåliga spel, de utmärker sig bara inte på något annat sätt än just svårighetsgraden.
Jätteintressant information.
Det är ju högst subjektivt men visst, vi säger så
Ja?
Jätteintressant information.
kan de sluta att utse årets spel innan året är slut?
gör som andra galor och ha dem i januari istället.
detta blir bara löjligt då Psychonauts 2 fick priset för bästa xbox spel.
inte att klanka ner på Psychonauts 2, det är ett fantastiskt spel.... men Forza Horizon är årets xbox spel och det var inte ens nominerat.
Det enda som utmärker sig i Dark Souls är svårighetsgraden (jämfört med de flesta andra spelen), men resten är ett klassiskt ARPG som följer samma recept som nästan alla andra i genren. Tycker jag i alla fall.
I see your point men vill även lyfta fram level designen, världen sitter ihop förbannat bra och känslan när man Låste upp en shortcut var ju magisk. Tycker inga av deras spel efteråt har lyckats lika bra (I blame fast travel!)
Vilket skämt
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jag säger inte att det är dåliga spel, de utmärker sig bara inte på något annat sätt än just svårighetsgraden.
Tycker de utmärker sig på flera områden.
Som världsbyggande och sättet de använder lore för att måla upp berättelsen. Och såklart alla karaktärer och hur du interagerar med dem.
Samt det tematiska.
Jag säger inte att det är dåliga spel, de utmärker sig bara inte på något annat sätt än just svårighetsgraden.
Svårighetsgraden i sig är det inget speciellt med skulle jag säga. Vad som utmärker dem är att spelmekaniken är väldesignad och rättvis nog att svårighetsgraden på ett naturligt sätt tvingar spelaren att lära sig spelet. Därutöver bland den bästa atmosfär och känsla av utforskning som industrin har att erbjuda.
Tycker de utmärker sig på flera områden.
Som världsbyggande och sättet de använder lore för att måla upp berättelsen. Och såklart alla karaktärer och hur du interagerar med dem.
Samt det tematiska.
Loren och storyn är ju extremt subtil och där alla pratar i gåtor till den grad att jag tror många även mig inte lockas av det. Jag lockas av estetiken och svårhetsgraden. Fick jag själv välja hade jag absolut inte skapat en "handhållen 100% uppenbart med allt story" men nog hade jag vridit ner på mystiken till den grad att man inte kan spela igenom 10 ggr utan ändå fatta någonting om vad som försiggår eller varför på det mest grundläggande planet.
Svårighetsgraden i sig är det inget speciellt med skulle jag säga. Vad som utmärker dem är att spelmekaniken är väldesignad och rättvis nog att svårighetsgraden på ett naturligt sätt tvingar spelaren att lära sig spelet. Därutöver bland den bästa atmosfär och känsla av utforskning som industrin har att erbjuda.
Exakt, att Dark souls skulle vara "svåra spel" är bara ett meme som har fastnat tack vare marknadsföring.
Och att folk är vana vid snorlätta spel som håller en i handen hela vägen.
Skulle dock vilja påstå att Sekiro kan kännas rätt svårt ibland, men det är ju inte i samma mån ett souls spel heller.
Vad fan är det här? En award-mässa med vettiga utmärkelser och vinnare? Vad fan är världen på väg?!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
kan de sluta att utse årets spel innan året är slut?
gör som andra galor och ha dem i januari istället.
detta blir bara löjligt då Psychonauts 2 fick priset för bästa xbox spel.
inte att klanka ner på Psychonauts 2, det är ett fantastiskt spel.... men Forza Horizon är årets xbox spel och det var inte ens nominerat.
Då blir det nominerat till nästa års lista och har chans att vinna då.
Exakt, att Dark souls skulle vara "svåra spel" är bara ett meme som har fastnat tack vare marknadsföring.
Och att folk är vana vid snorlätta spel som håller en i handen hela vägen.
Skulle dock vilja påstå att Sekiro kan kännas rätt svårt ibland, men det är ju inte i samma mån ett souls spel heller.
Då säger du samma sak som jag. Jämfört med andra moderna spel i samma genre utmärker de sig med att vara svårare.
Jätteintressant information.
Fattigt exklusivt playstation år för britterna när ett multiplatform blir dess bästa spel?
Ah ja blir bättre nästa år när Horizon kommer
Även Xbox har ett multiplattformspel som vinnare. Det är lätt hänt när det ska röstas fram priser att spel som många har spelat vinner.
Då säger du samma sak som jag. Jämfört med andra moderna spel i samma genre utmärker de sig med att vara svårare.
Du kan ju börja med att citera inlägget som förklarar varför jag inte tycker som du.
Bara för att det marknadsförs som svårt så är det inte det enda som utmärker spelet.
Loren och storyn är ju extremt subtil och där alla pratar i gåtor till den grad att jag tror många även mig inte lockas av det. Jag lockas av estetiken och svårhetsgraden. Fick jag själv välja hade jag absolut inte skapat en "handhållen 100% uppenbart med allt story" men nog hade jag vridit ner på mystiken till den grad att man inte kan spela igenom 10 ggr utan ändå fatta någonting om vad som försiggår eller varför på det mest grundläggande planet.
Tycker inte det är speciellt mycket gåtor och annat man förstår ju vad som händer i grova tag och jag tycker att det räcker.
Jag älskar mystiken och att saker och ting är lite halvt dolda.