Dark Souls är ”Ultimate Game of All Time”

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har inte lirat Stalker, men körde Subnautica ett par timmar, ska väl återgå till det om jag får lust, tröttnade när jag lirade sist och håller inte med. ;P Alternativt skulle jag nog säga att det är en annan typ av atmosfär och känsla i Subnautica, där jag föredrar den FromSoftwares spel ger mig.

Senaste spelet som gav mig samma känsla och ingav liknande atmosfär var Hollow Knight.

Subnautica I ensamhet på stor tv i mörkret med gamepad och bra ljud var en magisk upplevelse med mycket utmaning.

Subnautica vid skrivbordet var kul men utan större känsla eller spänning.

Ibland får man tänka till på sina förutsättningar vid spel. Spänning gör sig lite bättre när det är cozy och segare med kontrollen. My 2 cents

söt.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det gör jag.
Men att jag säger att deras marknadsföring är överdriven är inte samma sak som att hävda att någon upplever det som svårt endast pga marknadsföringen.
Säger sig väl självt att alla tycker olika och några kan tycka att det är överdrivet svårt, men det gör inte jag.
Inlägget var inte riktat till dig från början så du kan ju lägga ner nu.

Du sa ordagrant att spelet inte är svårt utan att folk bara säger så pga deras marknadsföring. Jag kan bara utgå ifrån vad du säger. Om du menade något annat vore det kanske en bra idé att säga det istället. Det har aldrig handlat om mig, jag höll bara inte med dig. Det här är ett forum och tanken är att man ska diskutera saker. Det står dig fritt att avsluta en diskussion precis när du vill.

Nu sätter dock jag punkt då det här inte leder någonstans.

Autism

Welcome to the new era of gaming where players fix the games they play, for the companies that develop and sell them.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Du sa ordagrant att spelet inte är svårt utan att folk bara säger så pga deras marknadsföring. Jag kan bara utgå ifrån vad du säger. Om du menade något annat vore det kanske en bra idé att säga det istället. Det har aldrig handlat om mig, jag höll bara inte med dig. Det här är ett forum och tanken är att man ska diskutera saker. Det står dig fritt att avsluta en diskussion precis när du vill.

Nu sätter dock jag punkt då det här inte leder någonstans.

"Exakt, att Dark souls skulle vara "svåra spel" är bara ett meme som har fastnat tack vare marknadsföring."

Låter inte som att jag ordagrant säger att folk bara säger att det är svårt pga deras marknadsföring. Antar att du har missat varenda artikel som utmålar varenda dark souls spel som en omöjlig utmaning som endast ett fåtal elite gamers klarar av att bemästra.
Men där är det som sagt punkt, ha det gött.

Medlem

Jag kan personligen tycka att exempelvis Tetris förtjänar titeln betydligt mer. Möjligtvis Minecraft med tanke på att det sålt bäst.

123
Skriv svar