Uncharted: Legacy of Thieves Collection verkar sakna multiplayer
Jag förstår att de vill fortsätta mjölka dessa spel. Men jag spelade The Lost Legacy för några månader sedan, efter att ha gett upp det strax efter det släpptes, och slogs av hur föråldrat det kändes. Inte utseendemässigt, det är ett väldigt snyggt spel med fantastiskt vackra miljöer. Utan spelmässigt. Det kändes väldigt gammalt, och slutstriden var som ur ett spel från slutet av 90-talet.
Jag förstår att de vill fortsätta mjölka dessa spel. Men jag spelade The Lost Legacy för några månader sedan, efter att ha gett upp det strax efter det släpptes, och slogs av hur föråldrat det kändes. Inte utseendemässigt, det är ett väldigt snyggt spel med fantastiskt vackra miljöer. Utan spelmässigt. Det kändes väldigt gammalt, och slutstriden var som ur ett spel från slutet av 90-talet.
Du har inte helt fel, men samtidigt är dessa spel lite som FarCry eller Forza Horizon - mer av samma "på gott och ont". Tror det skulle vara svårt att göra ngt annat ur Uncharted serien där åtminstone fansen inte skulle klaga att det är "inte samma sak". Tex göra en RPG? En Bayonetta? Souls-like?
Personligen stör det mig ej att de är väldigt lika - dyka in och vara bekannt med allt utan att behöva lära sig massa saker som i andra nya spel (jag har dock kanske blivit lite gammal?).
Är som meckigt att hålla igång servrar för ett spel som jag utgår ifrån att typ ingen ändå spelar online
Blir ju också meckigt om man vill släppa en version som ska hålla hädanefter - för att förr eller senare kommer servrarna dö.
Multiplayer i denna remaster? Why
The developers dont want to do it, the publisher dont want to pay for it, and the players dont want to play it
subterranean homesick alien
Vad är d för spel som känns fräschare om dessa känns "gamla/föråldrade"?
Titanfall 2 känns hur fräscht som helst gameplaymässigt, exempelvis. Uncharted har ett gameplay som åldrats rätt illa.
Du har inte helt fel, men samtidigt är dessa spel lite som FarCry eller Forza Horizon - mer av samma "på gott och ont". Tror det skulle vara svårt att göra ngt annat ur Uncharted serien där åtminstone fansen inte skulle klaga att det är "inte samma sak". Tex göra en RPG? En Bayonetta? Souls-like?
Personligen stör det mig ej att de är väldigt lika - dyka in och vara bekannt med allt utan att behöva lära sig massa saker som i andra nya spel (jag har dock kanske blivit lite gammal?).
Det är förstås en poäng. Jag vet faktiskt inte i vilken riktning Naughty Dog skulle behöva ta för att ett Uncharted 5 skulle kännas som något nytt och fräscht för mig. Jag tycker att själva formeln har gått ur tiden, helt enkelt. Klättra, smyga, dra lådor för att komma upp till nästa platå, skjuta fiender (striderna har aldrig varit Uncharteds styrka, jag hade mycket roligare med de nya Tomb Raider-spelen). Upprepa. Däremot är ju alla UC-spel, även det första, i toppklass när det kommer till karaktärer, röstskådespeleri och miljöer.
Är som meckigt att hålla igång servrar för ett spel som jag utgår ifrån att typ ingen ändå spelar online
Jag har inga siffror men jag har fått intrycket att multiplayer-lägena i Uncharted-spelen varit ganska populära?
Jag har inga siffror men jag har fått intrycket att multiplayer-lägena i Uncharted-spelen varit ganska populära?
Måttligt... Har inte heller siffror men jag skulle tro att det nog inte har varit superenkelt att hitta matcher osv efter något år, på något av dom.
Kvalitétsmässigt har dom varit 'helt ok', fast inte något som inte görs bättre i diverse andra spel.
Det finns nog inte en enda köpare av ett Uncharted spel som köpt det för dess Multiplayer
Det suger inte.. Det är bara inte nämnvärt bra och inte varför man spelar spelet.
subterranean homesick alien
Det är förstås en poäng. Jag vet faktiskt inte i vilken riktning Naughty Dog skulle behöva ta för att ett Uncharted 5 skulle kännas som något nytt och fräscht för mig. Jag tycker att själva formeln har gått ur tiden, helt enkelt. Klättra, smyga, dra lådor för att komma upp till nästa platå, skjuta fiender (striderna har aldrig varit Uncharteds styrka, jag hade mycket roligare med de nya Tomb Raider-spelen). Upprepa. Däremot är ju alla UC-spel, även det första, i toppklass när det kommer till karaktärer, röstskådespeleri och miljöer.
Ja, visst. Vad är det som skulle kunna anses som "fräscht", eller hur?
Tex i senaste Tomb Raider gillade jag inte alls den byarna och hur man fick (sido)quests. Jag är ingen som tjatar om "immersion", men att alla i en by mitt i jungeln kan perfekt engelska i alla åldrar plus att det lätt som rösterna är i ett ljuddämpad studio och inte utomhus störde mig som i helsike. Men nu är vi inne på ngt annat...
Ja, visst. Vad är det som skulle kunna anses som "fräscht", eller hur?
Tex i senaste Tomb Raider gillade jag inte alls den byarna och hur man fick (sido)quests. Jag är ingen som tjatar om "immersion", men att alla i en by mitt i jungeln kan perfekt engelska i alla åldrar plus att det lätt som rösterna är i ett ljuddämpad studio och inte utomhus störde mig som i helsike. Men nu är vi inne på ngt annat...
Du tänker på Shadow of the Tomb Raider? Nej, jag gillade miljöerna i Rise of the Tomb Raider mycket mer. Det som var bättre i Shadow var framför allt striderna och stealthsektionerna. I övrigt håller jag Rise som ett bättre spel, miljövariationen där var väldigt bra.
Ett reskinnat Call of Duty är kanske inte ett bra exempel XD Men håller i sak med om uttjatade formler i spel - där både Uncharted och Call of Duty upprepats till döds - men kmr verkligen inte på vilka spel som skulle ha gjort dessa föråldrade. Snarare att dessa spel varit så inflytelserika att alla bara härmas och står kvar och stampar! Ett j*vla till spel där en ska klämma sig igenom mellan två väggar och jag hoppar! haha
Men uttjatat, inte föråldrat för ingen har förnyat d.
Det föråldrade TPS exemplet är väl mer Gears of War, som Uncharted gjorde gammalt redan år 2006.
Nu blir det lite semantik över det här, men det jag upplevde när jag spelade Uncharted: TLL var ett gameplay, framför allt i striderna, som kändes gammalt i meningen oprecist och fattigt. Striderna är verkligen inte bra, de saknar tyngd och variation. Och om jag måste smyga i högt gräs en gång till... Så ja, även uttjatat. Men också föråldrat. Lite fegt och bekvämt, helt enkelt. Den känslan fick jag aldrig när jag spelade Tomb Raider-trilogin, och det måste bero på att dessa moment helt enkelt gjordes bättre, inte för att Crystal Dynamics nödvändigtvis återuppfann genren. Naughty Dogs styrka har i och för sig aldrig legat i gameplay utan mer i presentation, grafik och karaktärer.