Nej, CD Projekt är inte till salu

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Buggigt är väldigt snällt sagt.
Rättare sagt ospelbart på konsol och dom försökte dölja det genom att inte ge ut nå koder för konsol.
Samt att folk fick inte visa egna bilder eller videos utan bara CD projekt reds egna.

Dom skulle behövt skjuta på spelet typ 2 år till.

Nu va ju även Witcher 3 buggigt och mycket problem i början men det har många glömt bort.

Dom har en tendens att släppa spel för tidigt och vi får se om dom lyckas rädda Cyberpunk.

Kommer förmodligen ha gått minst 1,5 år innan PS5 och Series versionerna släpps och jag tvivlar på att spelet kommer vara i gott skick då.
De skulle nog ha behövt den tiden bara för optimeringar kanske, men för att uppnå de nivåer som spelarna förväntade sig på grund av marknadsföringen så hade det nog krävts minst 4 år till.

Köper man spelet idag så står det fortfarande "gratis ps5/series" version på gång.
Det skulle väl ha släppts i våras och de borde väl finnas en rimlig tid?
Jag köpte det vid release men har inte startat det än, kanske borde kolla med Elgiganten om det går att lämna tillbaka

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ja nä, tror inte de försökte nu heller. Det landade där bara.

Med de valen som gjordes så var det självklart inte att det "bara landade där", men nu kanske jag klyver hår


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

En spelutvecklare är inget mera än spelen de gör och hur de bemöter sina kunder. Dessutom är det knappt någon som köper spel på gog mot epic och steam, gog är bara en marknadsmotor för att cdpr skall ha lite good-will vid sidan.

Yes exakt så är det. Tur att du har koll.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Fattar inte varför folk är så jävla less på CDPR helt plötsligt dock - bara för dom gjorde ett spel som var buggigt och så?

Det känns som folk har en uppfattning av att CDPR gjorde Cyberpunk buggigt osv med flit?

Det är jävligt svårt att göra ett (jävla cp) stort spel osv. Det är inte så konstigt om man gör ett magplask.

Det skulle väl vara om man tänkte att dom inte ens försökte, typ? Men man gör inte ett spel på Cyberpunks ambitionsnivå över typ 8 år av utvecklingstid om man inte försöker/bryr sig

Är brottet att dom i sin marknadsföring fått spelet att framstå som bra?
Holy shit call SWAT

Hur det blev med Cyberpunk är en tragiskt och man kan argumentera en tabbe från CDPR. Men det är ju inget brott eller något som någon gjort med uppsåt?

Oj, oj oj vad du inte verkar vara informerad. Slå upp en video / dokumentär istället om varför folk har tappat allt förtroende mot CDPR.

Det är egentligen ett litet problem att dem släppte ett alpha-spel som inte var klart till fullpris. Problemet är deras kommunikation ut mot kunderna innan release som folk stör sig på.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Fattar inte varför folk är så jävla less på CDPR helt plötsligt dock - bara för dom gjorde ett spel som var buggigt och så?

Det känns som folk har en uppfattning av att CDPR gjorde Cyberpunk buggigt osv med flit?

Det är jävligt svårt att göra ett (jävla cp) stort spel osv. Det är inte så konstigt om man gör ett magplask.

Det skulle väl vara om man tänkte att dom inte ens försökte, typ? Men man gör inte ett spel på Cyberpunks ambitionsnivå över typ 8 år av utvecklingstid om man inte försöker/bryr sig

Är brottet att dom i sin marknadsföring fått spelet att framstå som bra?
Holy shit call SWAT

Hur det blev med Cyberpunk är en tragiskt och man kan argumentera en tabbe från CDPR. Men det är ju inget brott eller något som någon gjort med uppsåt?

Det finns flera ord som beskriver cdpr och släppet av cyberpunk, bla bedrägeri,blåsning, blindstyren mm...
Och ja det är gjort med uppsåt,..

Medlem
Skrivet av roftg:

Det finns flera ord som beskriver cdpr och släppet av cyberpunk, bla bedrägeri,blåsning, blindstyren mm...
Och ja det är gjort med uppsåt,..

Det är precis det som du skriver nu som jag inte alls håller med om och vill hävda är en felaktig uppfattning.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av roftg:

Det finns flera ord som beskriver cdpr och släppet av cyberpunk, bla bedrägeri,blåsning, blindstyren mm...
Och ja det är gjort med uppsåt,..

Håller helt med. De gjorde allt de kunde för att lura kunderna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

CD Projekt: Värnar om oberoende

Också CD Projekt: Börsnoterat

Kom igen nu Embracer köp CDPR..

Sneglar mot Lasse 😁

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är precis det som du skriver nu som jag inte alls håller med om och vill hävda är en felaktig uppfattning.

Felaktig uppfattning?, dom visste att spelet inte var färdigt, resultatet har vi ju alla sett. Det är svart på vitt det går inte tolka på något annat sätt....

Vad jag minns av spelet så var story uppdragen någorlunda polerade iaf jämfört med freeroam, freeroam förstörde alltihop för mig med den sunkiga kvalite spelet visade upp..,
Spelet skulle inte ha släppts på konsolerna överhuvudtaget.
Har inte cdpr pudlat om spelets skick och bett om ursäkt eller?,.. dom har ju själva erkänt att det inte höll måttet lixom...
Och det visste dom ju såklart innan släppet.

Medlem

Nä jag förstår inte heller folks tvärvändning. Folk köper fortfarande Battlefield av så kallat världens sämsta spelföretag. Eller Blizzard med sexuella övergrepp. Men fan ta CDPR för att de inte släppte ett buggfritt spel till en underpresterande utgången konsolgeneration.
Jag köpte o spelade CP2077 på pc dag 1. Hade minimala problem. Men visst de kunde varit mer polerat. Är spelet dåligt? Nä, skulle säga att story är goty i min mening

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Nä jag förstår inte heller folks tvärvändning. Folk köper fortfarande Battlefield av så kallat världens sämsta spelföretag. Eller Blizzard med sexuella övergrepp. Men fan ta CDPR för att de inte släppte ett buggfritt spel till en underpresterande utgången konsolgeneration.
Jag köpte o spelade CP2077 på pc dag 1. Hade minimala problem. Men visst de kunde varit mer polerat. Är spelet dåligt? Nä, skulle säga att story är goty i min mening

Varför skulle Dice vara världens sämsta spelföretag?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför skulle Dice vara världens sämsta spelföretag?

EA...

Medlem
Skrivet av Pholiage:

...är bara utgivaren.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

...är bara utgivaren.

Och inte ens den utgivaren är den sämsta. Men de äger ju också Dice, det är inte bara som utgivare


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar