343 om Halo Infinite-fuskare: "Kommer aldrig försvinna helt"

Robot
343 om Halo Infinite-fuskare: "Kommer aldrig försvinna helt"

Lovar att vidta åtgärder löpande.

#halo-infinite


RmK
Medlem

Jag kommer aldrig förstå folk som använder fusk i multiplayerspel.

Medlem

Nu ska jag vara ärlig. Som Xbox-spelare vill jag gärna att man får möjlighet till att stänga av "crossplay" i pvp helt och hållet, inte bara i ranked. Det är redan irriterande nog att möta M/K-spelare som det är och ska dessa nu också börja använda sig av dessa - moraliskt tveksamma medel - så går jag nog hellre tillbaka till Halo 5 (som jag knappt ens rört). Att bli totalt förudmjukad bortom all helvete i Infinite, är inget jag medvetet skriver under på.

Geeks Gaming

Detta är varför man ska ha community servrar och server admins.
Man längtar tillbaka till den tiden då om man hade misstankar om någon lätt bara kunde spectata sen kicka/ban. Eller använda den fina funktionen i punkbuster för att kunna ta screenshot på personen ingame.

Ambassadör
Xbox

Jag gillar cross-play överlag, men det ska vara valfritt. Framförallt är det ju PC man vill bli av med, fuskare och löst folk överallt.

Skrivet av Jinxswe:

Detta är varför man ska ha community servrar och server admins.
Man längtar tillbaka till den tiden då om man hade misstankar om någon lätt bara kunde spectata sen kicka/ban. Eller använda den fina funktionen i punkbuster för att kunna ta screenshot på personen ingame.

Det är dock hyfsat lätt att identifiera fuskare i Halo Infinite. Alla matcher spelas in, kollar man på Theater efteråt så blir det väldigt tydligt.


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Jag gillar cross-play överlag, men det ska vara valfritt. Framförallt är det ju PC man vill bli av med, fuskare och löst folk överallt.

Ja, jag gillar cross-play, men är för valfriheten att kunna stänga av det om man så vill.


signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming
Skrivet av Mortaigne:

Jag gillar cross-play överlag, men det ska vara valfritt. Framförallt är det ju PC man vill bli av med, fuskare och löst folk överallt.

Det är dock hyfsat lätt att identifiera fuskare i Halo Infinite. Alla matcher spelas in, kollar man på Theater efteråt så blir det väldigt tydligt.

Men alldeles försent då. Ja du kan raportera dom men inget att göra åt dom under tiden. Den matchen är förstörd då.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jinxswe:

Men alldeles försent då. Ja du kan raportera dom men inget att göra åt dom under tiden. Den matchen är förstörd då.

Ja, så är det ju. Får hoppas att det går att stänga av cross-play med PC så löser det sig hyfsat för oss andra i alla fall.


signatur

Jump in.

Medlem

dålig programmering om fusk tillåts


signatur

//monster

Medlem

Skulle FZ kunde skapa en artikel om fusk?

Tänker tex hur skapas fusk osv, finns det redan i koden tex.
Sen vet man ju varför, pengar.
Varför spelare fuskar, ingen aning.. Kanske för det känns "coolt"
Eller har dem själv tröttnat att möta fuskare.

Eller så har dem inte tålamodet att lägga ner X antal timmar för att bli verkligen bra.

Är som jag säger till min son när han spelar.
Finns inga riktiga genvägar att bli bra, det tar tid. Visst du kan köpa prylar, men du själv blir ju inte bättre. Du fuskar dig fram.

Detta har han tagit sig till, och nu spelar han genom dem och LÅSER upp dem. Inte en massa loot-lådar, kolla denna video etc.

Redaktör
Skrivet av AxxT:

Skulle FZ kunde skapa en artikel om fusk?

Tänker tex hur skapas fusk osv, finns det redan i koden tex.
Sen vet man ju varför, pengar.
Varför spelare fuskar, ingen aning.. Kanske för det känns "coolt"
Eller har dem själv tröttnat att möta fuskare.

Eller så har dem inte tålamodet att lägga ner X antal timmar för att bli verkligen bra.

Är som jag säger till min son när han spelar.
Finns inga riktiga genvägar att bli bra, det tar tid. Visst du kan köpa prylar, men du själv blir ju inte bättre. Du fuskar dig fram.

Detta har han tagit sig till, och nu spelar han genom dem och LÅSER upp dem. Inte en massa loot-lådar, kolla denna video etc.

Det skulle kanske kunna vara nåt, ja. Vi får se framöver om det passar. Men jag kan inte lova nåt.

Sund uppfostran, tumme upp!


signatur
Medlem

Finns det något MP shooter som är helt förskonat?
Jag kan ju tänka mig att färre är benägna att fusk ifall de köpt ett spel för x antal hundra kronor, men finns det något där faktiskt är omöjligt att fuska?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

dålig programmering om fusk tillåts

Går att fuska i alla spel.

Medlem

Ska jag vara ärlig så använde jag fusk när jag var liten i tex Doom 1-2 som iddqd och idkfa. Så, jag tänker mig att det är framförallt yngre spelare sysslar med fusk. Hoppas jag åtminstone. Idag förstår jag inte varför det skulle vara roligt att förstöra ett spel med fusk.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Detta är varför man ska ha community servrar och server admins.
Man längtar tillbaka till den tiden då om man hade misstankar om någon lätt bara kunde spectata sen kicka/ban. Eller använda den fina funktionen i punkbuster för att kunna ta screenshot på personen ingame.

Håller med, det hände att man stötte på fuskare då och då i spel, men admins tog oftast tag i det väldigt snabbt. Nu ska man inte blunda för visst fanns det servrar där admins hade lite av ett maktgalenskap. Men oftast var servrarna mycket renare. Tycker det är synd att alla servrar nu förtiden ska vara så låsta.

Skrivet av lonian:

Ska jag vara ärlig så använde jag fusk när jag var liten i tex Doom 1-2 som iddqd och idkfa. Så, jag tänker mig att det är framförallt yngre spelare sysslar med fusk. Hoppas jag åtminstone. Idag förstår jag inte varför det skulle vara roligt att förstöra ett spel med fusk.

Kolla upp intervjuer med folk som fuskar, de som skapar fusken tjänar galet med pengar eftersom folk köper eller prenumererar på deras fusk. Lite av en ond cirkel, folk fuskar för vinna, folk som förlorar mot fuskare se ingen annan utväg än att också fuska. De som fuskar tjänar galet med pengar genom att se bra ut på t.ex twitch. Eller genom att sälja ens loot eller service. T.ex i escape from tarkov så skulle någon t.ex köpa massa ingame rubels från fuskaren, eller köpa deras service då de hjälper dig med quests osv. Nu vet jag inte om den som köper servicen vet att den får hjälp av en fuskare, kanske bara tror att personen är en super chad. Fusk nu förtiden är så svåra att kämpa imot också, vilket gör det bara värre. Vissa går knappt inte att känna av, eller körs på externa maskiner. Eftersom det finns en så stor marknad för fusk så utvecklas hela tiden fusken o blir svårare att upptäcka.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Detta är varför man ska ha community servrar och server admins.
Man längtar tillbaka till den tiden då om man hade misstankar om någon lätt bara kunde spectata sen kicka/ban. Eller använda den fina funktionen i punkbuster för att kunna ta screenshot på personen ingame.

Japp, jag instämmer till 100%
Det här var nått förr pc hade som sin styrka.
Sen vad som hände, konsolfiering, giriga företag som såg chanser att mjölka pengar, inte tillåta mods, ja listan kan göras lång.

Det som en gång i tiden gjorde multiplayer roligt. Servrar man kände sig hemma på.
Folk som man kände igen, admins som spelade själva. En kommunity och vänskap som kunde btggas upp bara av att man spelade på samma server.
Väldigt sällsynt idag detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av AxxT:

Skulle FZ kunde skapa en artikel om fusk?

Tänker tex hur skapas fusk osv, finns det redan i koden tex.
[Text]

Tror det finns hur många sätt som helst att fuska, men här är 2 exempel

https://youtu.be/4KJNM0FiE14

https://guidedhacking.com/threads/how-to-hook-functions-code-detouring-guide.14185/

Medlem

Nä men kampanjen kostar ju typ 100-200 kr månadsvis. Via GamePass.

Medlem

Jag har precis börjat spela Halo och gillar det verkligen. Påminner lite om old school när det gäller styrning och känsla.
Jag spelar på Series X. Kan jag stänga av crossplay eller är det just det ni pratar om, att jag inte kan välja vilka jag möter?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har precis börjat spela Halo och gillar det verkligen. Påminner lite om old school när det gäller styrning och känsla.
Jag spelar på Series X. Kan jag stänga av crossplay eller är det just det ni pratar om, att jag inte kan välja vilka jag möter?

Tror du ska kunna göra det i själva xbox menyn men om jag förstått korrekt så kan du inte än stänga av crossplay i spelet.

Medlem

Med deras inställning kommer det aldrig försvinna helt*

De lägger ner nog tid eller ressurser för att problemet ska försvinna eller ens saktas ner, de har mer eller mindre accepterat läget och lägger skulden på spelar basen på PC.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av noyart:

Håller med, det hände att man stötte på fuskare då och då i spel, men admins tog oftast tag i det väldigt snabbt. Nu ska man inte blunda för visst fanns det servrar där admins hade lite av ett maktgalenskap. Men oftast var servrarna mycket renare. Tycker det är synd att alla servrar nu förtiden ska vara så låsta.

Kolla upp intervjuer med folk som fuskar, de som skapar fusken tjänar galet med pengar eftersom folk köper eller prenumererar på deras fusk. Lite av en ond cirkel, folk fuskar för vinna, folk som förlorar mot fuskare se ingen annan utväg än att också fuska. De som fuskar tjänar galet med pengar genom att se bra ut på t.ex twitch. Eller genom att sälja ens loot eller service. T.ex i escape from tarkov så skulle någon t.ex köpa massa ingame rubels från fuskaren, eller köpa deras service då de hjälper dig med quests osv. Nu vet jag inte om den som köper servicen vet att den får hjälp av en fuskare, kanske bara tror att personen är en super chad. Fusk nu förtiden är så svåra att kämpa imot också, vilket gör det bara värre. Vissa går knappt inte att känna av, eller körs på externa maskiner. Eftersom det finns en så stor marknad för fusk så utvecklas hela tiden fusken o blir svårare att upptäcka.

Ja det är ju helt upp mot väggarna.
Jag kände en kille som betalade andra för att svåra trophys åt honom på ps4. Det var en statusgrej antar jag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar