Bethesda pratar om "ambitioner, passioner och historier" i ny Starfield-video

Robot
Bethesda pratar om "ambitioner, passioner och historier" i ny Starfield-video

Med nya (rörliga!) konceptskisser.

#bethesda, #starfield


Medlem

Bethesda är min absoluta favoritstudio. Jag har aldrig levt mig in så mycket i andra spel som jag har gjort i tex Fallout och Elder Scrolls. Det blir ett nytt datorbygge när Starfield plus alla dlc kommer ut.

Medlem

Tycker det är både helt otroligt och ganska skrämmande att det är spelet är ett år från release och vi vet egentligen ingenting förutom jyyyymden.

Förstår ju att dom flesta studios lärt sig av Cyberpunk men den här anti-hypen känns...främmande för mig.

Medlem

Jag både hoppas och tror att dom lärt sig någonting från Fallout 76 och (andra studios) stora katastrofer den närmaste tiden.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Tycker det är både helt otroligt och ganska skrämmande att det är spelet är ett år från release och vi vet egentligen ingenting förutom jyyyymden.

Förstår ju att dom flesta studios lärt sig av Cyberpunk men den här anti-hypen känns...främmande för mig.

Det är hur Bethesda har jobbat sedan dom släppte Fallout 3 för 13 år sedan. Bortsett från en teaser trailer så var det rätt så snålt med information om Fallout 3 fram till E3 2008 och sedan så släpptes det 4 månader senare i oktober.

Detta för att dom hade sitt egna "Cyberpunk" med Oblivion och fick en hel del skit av besvikna spelare efter att spelet inte var helt som det hade visats upp ett år innan och det finns en hel del memes sedan dess som kallar spelregissören Todd för lögnare osv pga det. Så nu väntar dom med att visa sina spel tills allt är spikat och vet garanterat vad spelet kommer erbjuda.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Tycker det är både helt otroligt och ganska skrämmande att det är spelet är ett år från release och vi vet egentligen ingenting förutom jyyyymden.

Förstår ju att dom flesta studios lärt sig av Cyberpunk men den här anti-hypen känns...främmande för mig.

Haha, det är så Bethesda brukar göra det.
Oblivion announcades ordentligt Maj 2005, släpptes ett år senare i mars 2006.
Skyrim announcades ordentligt december 2010 och kom ut ett år senare; november 2011.
De brukar hålla sig runt 6~12 månader från release innan de börjar prata om sina spel mer aktivt.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Haha, det är så Bethesda brukar göra det.
Oblivion announcades ordentligt Maj 2005, släpptes ett år senare i mars 2006.
Skyrim announcades ordentligt december 2010 och kom ut ett år senare; november 2011.
De brukar hålla sig runt 6~12 månader från release innan de börjar prata om sina spel mer aktivt.

Ändå bra på något sätt kan jag tycka, särskilt då jag på senare dagar inte vill veta så mycket om spel jag planerar att spela. Tror det var samma med Fallout 4 som de visade upp på E3 2015 och släppte i november samma år.

Medlem

Dags att överväga ett Xbox-köp…

Medlem
Skrivet av landahl:

Bethesda är min absoluta favoritstudio. Jag har aldrig levt mig in så mycket i andra spel som jag har gjort i tex Fallout och Elder Scrolls. Det blir ett nytt datorbygge när Starfield plus alla dlc kommer ut.

Min med. Ville ju ha en PS5 igentligen men sen köpte ju Microsoft upp min favorit studio och då blev valet enkelt. Har inte ångrat mig efter.

Skrivet av QuenchedAnger:

Tycker det är både helt otroligt och ganska skrämmande att det är spelet är ett år från release och vi vet egentligen ingenting förutom jyyyymden.

Förstår ju att dom flesta studios lärt sig av Cyberpunk men den här anti-hypen känns...främmande för mig.

Bethesda sa för ett par veckor sedan att spelet i princip redan var klart men dom vill ha ett år på sig att finslipa.. och sen ville väl Todd ha det där "unika" släpp datumet.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Bethesda sa för ett par veckor sedan att spelet i princip redan var klart men dom vill ha ett år på sig att finslipa.. och sen ville väl Todd ha det där "unika" släpp datumet.

Bådar gott! Hoppas att det stämmer då det känns seriöst och talar för en smärtfri release. Bethesda har förhoppningsvis lärt sig av sina misstag och har faktiskt en del att bevisa.

Medlem

Jag är redo, ge mig spelet nån gång! Otroligt taggad för det här!

Medlem
Skrivet av landahl:

Bethesda är min absoluta favoritstudio. Jag har aldrig levt mig in så mycket i andra spel som jag har gjort i tex Fallout och Elder Scrolls. Det blir ett nytt datorbygge när Starfield plus alla dlc kommer ut.

Dito. Förutom 76:an (Som jag visserligen inte testat, men pvp multiplayer är inte min grej) så kvalar varenda spel dom gör in på min topplista direkt.

Längtar tokmycket efter Starfield, helt övertygad om att det kommer bli något extra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Dito. Förutom 76:an (Som jag visserligen inte testat, men pvp multiplayer är inte min grej) så kvalar varenda spel dom gör in på min topplista direkt.

Längtar tokmycket efter Starfield, helt övertygad om att det kommer bli något extra.

Vem är Skippy RIP 2006? 🤔


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vem är Skippy RIP 2006? 🤔

Min första katt. Texten var en länk en gång i tiden, men den slutade fungera.
Har inte ens tänkt på att jag hade kvar signaturen. Kanske dags att byta ut texten också...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

1
Skriv svar