Inomhusregn, felstavade skyltar och mer har fixats i GTA: Trilogy-remastern

Robot
Inomhusregn, felstavade skyltar och mer har fixats i GTA: Trilogy-remastern

Och Tuff Nuts-muttern har fått tillbaka sin kantiga form.

#GTA, #Grand-theft-auto, #Grove-street-games, #Rockstar


Inaktiv

Jag tror moddare redan fixat mycket av detta men bästa är förstås om utvecklarna fixar det själva, särskilt då det är svårt att modda på konsol. Hoppas bara de nu fortsätter att fixa detta så kanske det kan bli ett köp om 6-12 månader för jag hade gärna spelat om dessa spel men då måste det vara riktigt bra annars får det vara.

"Det ska va' gött att spela, annars får de' kvitta" - Pavel Rommel

Medlem

Mycket bra rema$ter, mega företag $om Rock$tar vet hur man använder $ina re$ur$er på rätt $ätt och de har fakti$kt $tor re$pekt för $ina fan$, vad jag för$tått det $om $å är Rock$tar och Take Two väldigt $tolta över communityn de $kapat och framförallt dera$ hårt arbetande moddare!

GTA är ett kulturellt fenomen, inte en chan$ att de $kulle $läppa något halvdant $kit inte, något $om ri$kerar att påverka dera$ goda rykte negativt.

Nä, de vill ge tillbaka. $om tack för alla $om $töttat dem under åren och bidragit till att GTA är något $om kommer $tå med i hi$torie böckerna!

God ble$$

C:

Medlem

Jag avinstallerade faktiskt San Andreas. Orkade inte med karaktärerna som var helt sjukt cringe.

Medlem

Till att börja med så släpptes spelet alltså för tidigt, det skulle nog behövt minst 2 månaders QA till i alla fall.

Men jag hade nog personligen inte varit så intresserad även om det inte var trasigt, gameplay som är 20 år gammalt känns inte så lockande idag, då handlar det också om tidig open world, där har det skett enorm utveckling.
Jag tyckte personligen att Shadow of Colussus var besvärligt, hade gärna sett att de bearbetat kontrollen och sista bossfighten, det höll verkligen inte idag.

Medlem

Härligt. Då är det bara 10-15 patchar kvar. Någon gång 2024 är spelet speldugligt.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Till att börja med så släpptes spelet alltså för tidigt, det skulle nog behövt minst 2 månaders QA till i alla fall.

Men jag hade nog personligen inte varit så intresserad även om det inte var trasigt, gameplay som är 20 år gammalt känns inte så lockande idag, då handlar det också om tidig open world, där har det skett enorm utveckling.
Jag tyckte personligen att Shadow of Colussus var besvärligt, hade gärna sett att de bearbetat kontrollen och sista bossfighten, det höll verkligen inte idag.

Även om jag köpt trilogin och haft kul med den håller jag med dig. Äldre 3D spel har inte samma känsla som nya och det som jag oftast har problem med är kameran. Jag spelade igenom Beyond Good and Evil för ett par år sen och även om jag fortfarande tycker att det är ett fantastiskt spel kommer jag ihåg att jag ofta var irriterad på kamerakontrollerna. Har för mig att det var ungefär samma problem i Shadow of the Colussus när jag spelade det.


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv

Jag ska dock tillägga att jag är mest besviken över att gameplay inte är nämnvärt upphottat som det ryktades om. På sätt och vis kanske man inte ska röra sånt för mycket för då blir puritanerna upprörda men de snackades om att gameplay var inspirerat av V vilket nog mest bara var menyhjulet. Sen har de iofs gjort några idiotiska gameplay förändringar som den vita linjen runt folk man siktar på. Såg det finns mod som tar bort den men de borde verkligen göra den valbar.

Medlem
Skrivet av Kris:

Härligt. Då är det bara 10-15 patchar kvar. Någon gång 2024 är spelet speldugligt.

Om det är 10-15 patchar kvar så är den speldugligt enligt dig i februari 2021
(Om de fortsätter släppa en ny uppdatering typ varje vecka)


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag ska dock tillägga att jag är mest besviken över att gameplay inte är nämnvärt upphottat som det ryktades om. På sätt och vis kanske man inte ska röra sånt för mycket för då blir puritanerna upprörda men de snackades om att gameplay var inspirerat av V vilket nog mest bara var menyhjulet. Sen har de iofs gjort några idiotiska gameplay förändringar som den vita linjen runt folk man siktar på. Såg det finns mod som tar bort den men de borde verkligen göra den valbar.

Jag vet inte hur det är att spela på PC men på konsol så är även kontrollen förändrad så att man gasar med R2 på exempelvis PS4/5 och RZ på Switch.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Till att börja med så släpptes spelet alltså för tidigt, det skulle nog behövt minst 2 månaders QA till i alla fall.

Men jag hade nog personligen inte varit så intresserad även om det inte var trasigt, gameplay som är 20 år gammalt känns inte så lockande idag, då handlar det också om tidig open world, där har det skett enorm utveckling.
Jag tyckte personligen att Shadow of Colussus var besvärligt, hade gärna sett att de bearbetat kontrollen och sista bossfighten, det höll verkligen inte idag.

Det släpptes verkligen för tidigt.
Nu får ju de fysiska versionerna vänta så att när de släpps så kommer det ju vara mycket bättre än när det släpptes digitalt.
Inte för att jag tror att det är så här men det känns lite som att de som köpte det digitalt fick provspela spelen innan de riktiga versionerna släpps senare.

Skrivet av OAKTHYR:

Även om jag köpt trilogin och haft kul med den håller jag med dig. Äldre 3D spel har inte samma känsla som nya och det som jag oftast har problem med är kameran. Jag spelade igenom Beyond Good and Evil för ett par år sen och även om jag fortfarande tycker att det är ett fantastiskt spel kommer jag ihåg att jag ofta var irriterad på kamerakontrollerna. Har för mig att det var ungefär samma problem i Shadow of the Colussus när jag spelade det.

Nu har ju de även fixat något med kameran i den senaste uppdateringen.
Men annars håller jag med, störde mig på kameran i original Vice City när jag spelade det på min PS3 för ett tag sedan.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Tycker att de bästa uppdateringarna som jag har hört är:
Att flera osynliga hål i marken har tagits bort.
(Kom i uppdatering 1.0.2)
Osynliga saker har blivit synliga, broar med mera.
(Kom både i uppdatering 1.0.2 och 1.0.3)

Sen är jag väldigt glad att de lagt till molnen som man ser om man kommer långt upp i luften i San Andreas, så att det inte ska synas hur liten världen egentligen är.
Sen gillar jag även att de ska ha fixat så att NPC karaktärer reagerar när något exploderar.

Sen finns det saker som är kul att de fixat men som jag egentligen inte skulle ha brytt mig om som att en mutter har fått tillbaka sina kanter och att hamburgaren på Burgher Shot snurrar runt.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Om det är 10-15 patchar kvar så är den speldugligt enligt dig i februari 2021
(Om de fortsätter släppa en ny uppdatering typ varje vecka)

Tvivlar på att det går så snabbt då de som moddar är betydligt snabbare och bättre.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Tvivlar på att det går så snabbt då de som moddar är betydligt snabbare och bättre.

Menade eftersom vi redan fått två uppdateringar.

Men för mig så tycker jag att det redan ser väldigt speldugligt ut.
Det enda sättet att göra det bättre för att jag ska bry mig är i så fall om de istället gör en remake av det eller lägger till så att man kan exempelvis simma i GTA III och Vice City.
Eller att vi även får Liberty City Stories och Vice City Stories till samlingen.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Menade eftersom vi redan fått två uppdateringar.

Men för mig så tycker jag att det redan ser väldigt speldugligt ut.
Det enda sättet att göra det bättre för att jag ska bry mig är i så fall om de istället gör en remake av det eller lägger till så att man kan exempelvis simma i GTA III och Vice City.
Eller att vi även får Liberty City Stories och Vice City Stories till samlingen.

Smaken är olika såklart.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Smaken är olika såklart.

Ja, tänk vad tråkigt det skulle vara om alla tyckte lika


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Ja, tänk vad tråkigt det skulle vara om alla tyckte lika

I fallet huruvida GTA Trilogy är välgjort eller ej råder dock en nästintill enhällig enighet om, dvs. att det inte är välgjort och att det är en cash grab från ägarna Take Two.

När man väl har tagit det steget som CDPR gjort och som nu Rockstar gör tar det väldigt lång tid att vinna tillbaka förtroendet igen. Vad jag vet är Cyberpunk fortfarande inte färdigt trots att det har gått över 1 år sedan release.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

NuZ
Testpilot

Har jag tolkat det rätt om det är mobilversionerna de har piffat upp? Har inte testat men uppfattar att det varit katastrof tidigare?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Har jag tolkat det rätt om det är mobilversionerna de har piffat upp? Har inte testat men uppfattar att det varit katastrof tidigare?

Du har uppfattat det rätt.
Så det kanske inte är så konstigt att det blev så mycket fel vid digitala realisen.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar