Snabbkollen – Ska CDPR göra nytt spel eller fixa Cyberpunk 2077 först?

Medlem

Jag upplevde inga spelförsltrande buggar under mina 100 timmar i CP2077. Det jag störde mig på var avsaknaden av inlevelse i världen. Visst storyn är ok men tar inte vara på den värld man byggt upp. Som koncept är CP2077 långt bättre än Witcher. Tror inte de har kompetens eller tid att fixa grundspelet om jag ska vara ärlig. Tror de ska fokusera mer på expansionerna… det var trots allt den som gjorde Witcher 3 till något utöver det vanliga.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, men frågan var vad du tycker.

Vad tycker _du_ då Tomas? =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tycker att de skall laga sin trasiga produkt, kosta vad det kosta vill. Det bör innebära att framtida spelsläpp görs på ett bättre sätt då jag antar att de inte är nöjda med hur det gick denna gång.

Med det sagt hade jag inga nämnvärda problem annat än under det absolut sista uppdraget så för mig var upplevelsen bra. Om man jämför minnena, CP2077 och TW3 emellan, så vinner The Witcher 3 överlägset, men att Cyberpunk var värt pengarna och tiden jag lade ned är det inget snack om i min värld.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Vad tycker _du_ då Tomas? =D

Att de ska fixa en tekniskt anständig upplevelse på alla plattformar, eller erbjuda pengarna tillbaka för spelet på Xbox One och PS4.


signatur
Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Självklart kan de fixa buggar etc. Men vad spelar byggarna för roll om storyn och grunden inte är bra? Spelar ju ingen roll vad man väljer för bakgrund i starten och vad man väljer under spelet. Slutet är ju det samma..

Märks att någon inte har spelat spelet.
Det finns ju fem olika slut, och alla 5 slut kan vara olika pga val du gör under spelets gång.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Saknades saker dom lovade men tyckte det var riktigt kul spel.

Ser många säga detta.
Finns det ett enda exempel där de uttryckligen lovar att något ska vara med i spelet.
Eller har de beskrivit saker som bara blev cut content pga tidsbrist eller att det inte fungerade bra i slutändan?

Medlem
Skrivet av loerk:

Ser många säga detta.
Finns det ett enda exempel där de uttryckligen lovar att något ska vara med i spelet.
Eller har de beskrivit saker som bara blev cut content pga tidsbrist eller att det inte fungerade bra i slutändan?

Det finns några bra videor på YT, bara söka på cyberpunk missing features

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Nu stämmer ju inte ditt påstående, men let's dance - hur skiljer det sig från hyllade spel i genren som Knights of the Old Republic, Mass Effect, Dragon Age och The Witcher 3?

Om du nu inte tycker att samtliga titlar ovan delar samma problem, fair enough i så fall.

Känns som att många vill att Cyberpunk ska vara ett misslyckande och håller det efter en helt annan måttstock än andra spel.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Det finns några bra videor på YT, bara söka på cyberpunk missing features

Ett exempel hade räckt. Men jag antar att det inte finns några. Bara en lista på features som en gång skulle finnas i spelet men inte gjorde det vid release.
Du verkar ju redan ha sett dessa videos så det är väl bara att svara. Jag har då aldrig sett några löften i deras marknadsföring eller intervjuer.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ett exempel hade räckt. Men jag antar att det inte finns några. Bara en lista på features som en gång skulle finnas i spelet men inte gjorde det vid release.
Du verkar ju redan ha sett dessa videos så det är väl bara att svara. Jag har då aldrig sett några löften i deras marknadsföring eller intervjuer.

Det är framförallt gamla trailern/trailers som visade saker som man sedan inte kunde göra, tolka det hur du vill.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av G4ruda:

Känns som att många vill att Cyberpunk ska vara ett misslyckande och håller det efter en helt annan måttstock än andra spel.

Förstår vad du menar, men jag tvivlar på att det var många som aktivt hoppades att spelet skulle floppa. Jag tror snarare att sinnessjuk hype och alla tekniska problem skapade den perfekta stormen för folk™ att gå super saiyan i kommentarsfälten.

Meeeeen med det sagt är det betydligt lättare för populära opinionsbildare på Youtube och Twitter att generera visningar, uppåttummar och kommentarer om det finns kontrovers att mjölka. "If it bleeds, it leads"-mentaliteten är inte exklusiv för kvällstidningarna.

Krångligt beteende om du frågar mig, men det är vad det är.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

12
Skriv svar