Efter en problemtyngd utveckling har Dying Light 2 till slut gått guld

Robot
Efter en problemtyngd utveckling har Dying Light 2 till slut gått guld

Är det äntligen slut på förseningarna?

#Dying-light-2, #Techland


Moderator | Testpilot

Lets gooooo!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Äntligen! Blir en hel del spelande i februari ser det ut som.

Dex
Medlem

Ser fram emot detta! Februari kommer bli en riktigt tung spelmånad med först Dying Light 2, sen Horizon: Forbidden West och sen Elden Ring. Det är ju allihop förmodligen 50+ timmars spel. Hur sjutton ska man hinna med allt detta?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Lets gooooo!

Om det inte e på natten, då springer du! 😋


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Låter bra att de nu kan fortsätta polera fram till februari. Kommer säkert finnas buggar oavsett, men förhoppningsvis bara mindre problem. Techland är från Polen och de känner väl att de inte har råd göra samma miss som CDPR att släppa för tidigt. Hoppas spelet är riktigt bra!

Avstängd

Härligt. Blir nog dag 1 köp. Härligt med alla dualsense funktioner också.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Gen
Medlem

1an blir ett av de spel jag ska lira om nästa år då jag aldrig kört klart det. Ser verkligen fram emot 2an.

Medlem

Det är helt galet hur ett spel som ännu ej är släppt kan ha sålt guld. Ren idioti att köpa grisen i säcken. Däremot undrar jag hur många kopior de har sålt bundlade med andra produkter. Jag fick med en kod till spelet vid ett musköp för ett år sedan, det var inte därför jag valde musen bör kanske tilläggas efter min tidigare kritik mot preorders.

Medlem
Skrivet av WargH:

Det är helt galet hur ett spel som ännu ej är släppt kan ha sålt guld. Ren idioti att köpa grisen i säcken. Däremot undrar jag hur många kopior de har sålt bundlade med andra produkter. Jag fick med en kod till spelet vid ett musköp för ett år sedan, det var inte därför jag valde musen bör kanske tilläggas efter min tidigare kritik mot preorders.

Det har GÅTT guld, inte sålt guld

Dex
Medlem
Skrivet av WargH:

Det är helt galet hur ett spel som ännu ej är släppt kan ha sålt guld. Ren idioti att köpa grisen i säcken. Däremot undrar jag hur många kopior de har sålt bundlade med andra produkter. Jag fick med en kod till spelet vid ett musköp för ett år sedan, det var inte därför jag valde musen bör kanske tilläggas efter min tidigare kritik mot preorders.

Tror du har missförstått lite här.
Det har GÅTT guld. Alltså är spelet klart för att tryckas på skiva nu typ. Kommer säkerligen komma en dag ett patch förvisso, men spelet är så gott som klart brukar man mena med att det "har gått guld".

Det har inget med försäljning att göra.

Ah såg att Jozo var snabbare än mig

Medlem
Skrivet av WargH:

Det är helt galet hur ett spel som ännu ej är släppt kan ha sålt guld. Ren idioti att köpa grisen i säcken. Däremot undrar jag hur många kopior de har sålt bundlade med andra produkter. Jag fick med en kod till spelet vid ett musköp för ett år sedan, det var inte därför jag valde musen bör kanske tilläggas efter min tidigare kritik mot preorders.

Gå guld innebär att versionen som släpps är klar, alltså den som trycks på skiva. Det har ingenting med antalet sålda att göra

Edit: Trea på bollen

Medlem

Ja det är lite skillnad på gått guld och sålt guld

Going gold" is a phrase in the gaming industry that refers to when content was ready to be printed on to disc and shipped out

Så går det när man översätter rakt av.. borde finnas bättre översättningar 😁

Medlem

Tack för informationen och smått fantastiskt att jag har missat detta trots alla års spelande, men samtid så tycker jag nog att det är ett lite konstigt uttryck. Är tanken bakom måntro färgen skivorna hade eller vad är förklaringen?

Medlem
Skrivet av WargH:

Tack för informationen och smått fantastiskt att jag har missat detta trots alla års spelande, men samtid så tycker jag nog att det är ett lite konstigt uttryck. Är tanken bakom måntro färgen skivorna hade eller vad är förklaringen?

Har för mig att det är som du säger. Dom brände den första kopian av spelet på en guldskiva som dom sen använda för att kopiera fler spel. Men jag vet inte varför det var just en guldfärgad skiva.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Funnits gameplay på youtube ett tag från spelet.
Ser fram emot release


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Funnits gameplay på youtube ett tag från spelet.
Ser fram emot release

Imorgon kommer också en ny 15 minuter gameplay video från spelet kl 21 CET https://www.twitch.tv/techland

Medlem
Skrivet av Dex:

Tror du har missförstått lite här.
Det har GÅTT guld. Alltså är spelet klart för att tryckas på skiva nu typ. Kommer säkerligen komma en dag ett patch förvisso, men spelet är så gott som klart brukar man mena med att det "har gått guld".

Det har inget med försäljning att göra.

Ah såg att Jozo var snabbare än mig

Ja, det kommer nästan alltid en patch dag ett, pga att det tar sån tid få guldversionen godkänd att släppas på konsol av MS och Sony att de måste få in den ett par månader innan släpp ifall de inte klarar kraven och måste fixa nåt och skicka in igen.
Därav storspel idag alltid får ihop en "fungerande" version på skiva som godkänns och sen finslipar på resten för day 1 patch.

Inaktiv

Drog igång Forza, det var en 90Gig man fick ladda ner ändå man har det på skiva. Det var den spelkväll en borta.
Hoppas på en mindre patch till Dying light.

Medlem

Vi som köpte asus prylar på inet under en viss period fick ju steamkod till dying light 2
Först till kvarn var det nog...

Medlem

Låter som de har haft det svettigt, får väl köpa det o slänga i backloggen bara för att stödja dem, spelet är nog kul när man väl får tid o spela. Första va ju helt okej:D
Februari är en tung spelmånad har liksom inte tiden för allt.

1
Skriv svar