Xbox Game Pass - December 2021 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - December 2021 - Part 1

Då var det dags igen för en ny omgång spel till Xbox Game Pass. Första halvan av december bjuder på en hel massa trevligt spelande, inte minst det efterlängtade släppet av Halo Infinite! Multiplayern tjuvstartade med beta redan den 15 november, men nu är det dags för fullsläpp av både MP och SP-kampanj. En kampanj som av allt att döma är både fetare, roligare och bättre än någonsin tidigare och den 8:e får vi äntligen utforska Z-ringen själva!
Det tar ju naturligtvis inte stopp där, och har man inte nog med Halo så blir det bland annat suspekt spelande med Among Us, myslir med Stardew Valley, co-op röj med Aliens: Fireteam Elite, sommarminnen med Lawn Mowing Simulator, strategi med Warhammer 40.000: Battlesector och en massa annat spelgodis.

Under veckan har det också dykt upp en bunt spel på Game Pass som inte utannonserats tidigare, nämligen Generation Zero, MInd Scanners och Before We Leave. theHunter: Call of the Wild, som redan finns på konsolpasset, har dessutom lagts till på PC.

Halo Infinite har ju som bekant F2P multiplayer, men inte helt oväntat så ger Xbox Game Pass Ultimate förmåner till de som prenumererar. Som en del av den här månadens Ultimate Perks så blir det således lite gott mos till Halo Infintes MP: en coating till MA40 Assault Rifle, 4 stycken XP-boosts och 4 stycken Challenge Swaps. Trevligt! Bäst av allt? Det kommer nya perks varje månad till Halo för Ultimate-prenumeranter.

Novembers trådar hittar ni här:
XGP November Part 1
XGP November Part 2

Nya titlar:

Before We Leave (ute nu, konsol+PC+cloud)

Generation Zero (ute nu, konsol+PC+cloud)

MInd Scanners (ute nu, konsol+PC+cloud)

ANVIL (2 dec, konsol+PC)

Archvale (2 dec, konsol+PC+cloud)

Final Fantasy XIII-2 (2 dec, konsol+PC)

Lawn Mowing Simulator (2 dec, konsol+PC+cloud)

Rubber Bandits (2 dec, konsol+PC+cloud)

Stardew Valley (2 dec, konsol+PC+cloud)

Warhammer 40,000: Battlesector (2 dec, konsol+PC+cloud)

Townscaper (2 dec, konsol+PC)

Space Warlord Organ Trading Simulator (7 dec, konsol+PC+cloud)

Serious Sam 4 (7 dec, konsol+PC)

Halo Infinite (8 dec, konsol+PC+cloud)

One Piece Pirate Warriors 4 (9 dec, konsol+PC+cloud)

Aliens: Fireteam Elite (14 dec, konsol+PC+cloud)

Among Us (14 dec, konsol)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 dec: Beholder, Man of Medan, Guacamelee! 2, Wilmot's Warehouse, Unto the End, Yoka-Laylee and the Impossible Lair.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Inaktiv
Medlem

Bra avslutning på året


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_118566:

Grym månad!

Skrivet av magma:

Bra avslutning på året

Det är inte slut än! Det kommer mera... Bland annat releasen av The Gunk den 16:e!


signatur

Jump in.

Medlem

Farlig månad om man vill vara produktiv i livet. Grymt!

Medlem

Halo och Alien fireteam Elite kommer att spelas. Anvil såg rätt coolt ut.

Medlem

Bra månad!

Löjligt bra tjänst det här.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är inte slut än! Det kommer mera... Bland annat releasen av The Gunk den 17:e!

Har inte sett så mycket marknadsföring alls av det spelet, kanske är något positivt i det här fallet?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Missat Anvil helt å hållet… har inte tid med jobb och familj!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Peppad på Before We Leave. Ser mysigt ut. Och har faktiskt aldrig spelat Stardew Valley, så nu är det väl dags tänker jag.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av magma:

Har inte sett så mycket marknadsföring alls av det spelet, kanske är något positivt i det här fallet?

Det var ganska tyst om det fram tills Thunderfuls stream tidigare i november då releasedatumet avslöjades, kan tänka mig att det blir mer inom kort. Det är ju inte världens största spel direkt, men ser bra ut!

Read all about it: https://imageform.se/game/the-gunk/


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Surprisedrop! Utan förvarning så lades Townscaper till idag, verkar mysigt. Konsol och PC, uppdaterat tråden.


signatur

Jump in.

Medlem

Skaffat GamePass enbart på grund av detta


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Har lirat Anvil nu ett par timmar, ganska underhållande faktiskt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Warhammer 40k-spelet va svinkul! Om man gillar squadturnbased strategi !

Ambassadör
Xbox

Ny trailer för Anvil:


signatur

Jump in.

Medlem

Blir så glad när Xbox bara fortsätter göra allting rätt den här generationen.
Hoppas andra tar efter detta vinnande koncept!

Medlem

Hur fan ska man hinna med detta!

Medlem

Är det Gamepass Ultimate ver. man måste skaffa för att kunna köra spelen på PC?

Är inte intresserad av den extra funktion det ger att kunna spela via X-Cloud.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Är det Gamepass Ultimate ver. man måste skaffa för att kunna köra spelen på PC?

Är inte intresserad av den extra funktion det ger att kunna spela via X-Cloud.

Vill du ej spela på xCloud eller konsol så räcker Gamepass för PC enbart.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Vill du ej spela på xCloud eller konsol så räcker Gamepass för PC enbart.

Gösses vad snabb du var på att svara, tack 🙂👍.

Medlem

Konstigt att Gamepass för PC inkluderar EAplay men Gamepass för konsol följer det inte med då måste man skaffa det dyrare Ultimate för att få det :/

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Gösses vad snabb du var på att svara, tack 🙂👍.

Vet ej om det är en bra grej eller lite småsorgligt. Glad att jag kunde hjälpa ialafall.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Vet ej om det är en bra grej eller lite småsorgligt. Glad att jag kunde hjälpa ialafall.

Nu vet ju jag vad jag vad jag ska skaffa som bara kör PC. Som sagt tack för hjälpen 👍, ser ingen sorg i det. Bra svar ju.

Medlem

Vilken härlig månad. Tre dagars julhelgen kan inte komma snart nog. 😀

Medlem

Nästan så man ångrar sig gällande att åka iväg 65 mil för att spendera julveckan med svärföräldrarna.

Btw, har ju redan laddat ner Halo för att spela lite MP, är det samma paket för kampanjen? Tänkte på om jag aktivt behöver ladda ner en annan version eller så eller om kampanjen kommer automagiskt


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Issue:

Nästan så man ångrar sig gällande att åka iväg 65 mil för att spendera julveckan med svärföräldrarna.

Btw, har ju redan laddat ner Halo för att spela lite MP, är det samma paket för kampanjen? Tänkte på om jag aktivt behöver ladda ner en annan version eller så eller om kampanjen kommer automagiskt

Bra fråga... Tror att det fungerar som en "add-on" till MP-paketet.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Issue:

Nästan så man ångrar sig gällande att åka iväg 65 mil för att spendera julveckan med svärföräldrarna.

Btw, har ju redan laddat ner Halo för att spela lite MP, är det samma paket för kampanjen? Tänkte på om jag aktivt behöver ladda ner en annan version eller så eller om kampanjen kommer automagiskt

Det är inte samma paket. Finns en som heter Halo Infinite (Campaign).

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Det är inte samma paket. Finns en som heter Halo Infinite (Campaign).

Söker jag i game pass så hittar jag bara en enda Halo Infinite.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Söker jag i game pass så hittar jag bara en enda Halo Infinite.

Jag får så när jag söker.

12
Skriv svar