Titanfall faller – Respawn har slutat sälja det första spelet

Robot
Titanfall faller – Respawn har slutat sälja det första spelet

Och det kommer även att tas bort från prenumerationstjänster.

#Respawn-entertainment, #Titanfall


Medlem

Förstår inte varför dem tar detta beslutet? Om det har med "save titanfall" rörelsen att göra så känns det väl snarare kontraproduktivt?

Inaktiv
Skrivet av necrolock:

Förstår inte varför dem tar detta beslutet? Om det har med "save titanfall" rörelsen att göra så känns det väl snarare kontraproduktivt?

Follow the money

Skribent

Tycker EA borde låta Battlefield vila ett tag och satsa på Titanfall istället. Både singelplayer och multiplayer, men detta lär tyvärr aldrig hända....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Remaster eller remake på G?

Avstängd

Den som inte sovit under en sten de senaste tio åren är fullt medveten om vilket jävla pissföretag EA är. Att folk ens fortsätter köpa deras produkter är ju skrattretande. För varje nytt spel de släpper lägger de ribban lägre och lägre och deras drönare till kunder hittar på nys ursäkter för att motivera sina köp.

Avstängd
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker EA borde låta Battlefield vila ett tag och satsa på Titanfall istället. Både singelplayer och multiplayer, men detta lär tyvärr aldrig hända....

Jag tycker EA borde konka.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Remaster eller remake på G?

Snarare demaster med fler monitization-mechanics

Avstängd
Skrivet av necrolock:

Förstår inte varför dem tar detta beslutet? Om det har med "save titanfall" rörelsen att göra så känns det väl snarare kontraproduktivt?

De bryr sig inte om sin produkt eller sin konsumentbas. Det är väl inte så svårt att begripa?

Medlem

Sjukt hur spel bara kan dödas sådär och göras helt otillgängliga för framtida spelare. Tänk om John Carpenter beslutade sig för att göra samma med The Thing: förbjud all försäljning, streaming och uppvisning av alla former för The Thing 2 kom ut för några månader sen.
Det enda säkra sättet att bevara spel är ju att sätta på pirathatten, samt att aldrig ge pengar till utvecklare och utgivare som sysslar med sånt här.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Sjukt hur spel bara kan dödas sådär och göras helt otillgängliga för framtida spelare. Tänk om John Carpenter beslutade sig för att göra samma med The Thing: förbjud all försäljning, streaming och uppvisning av alla former för The Thing 2 kom ut för några månader sen.
Det enda säkra sättet att bevara spel är ju att sätta på pirathatten, samt att aldrig ge pengar till utvecklare och utgivare som sysslar med sånt här.

Tänk förr när man kunde öppna en egen server för alla spel, varför kan man inte få server klienter nu för tiden?

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Tänk förr när man kunde öppna en egen server för alla spel, varför kan man inte få server klienter nu för tiden?

Du måste vara i MTX ekosystemet. Kan du och andra som bara vill spela spelet utan att påverkas av coola och edgy skins så blir business-avdelningen väldigt arga.

Viktigt att visa att man är en unik snöflinga som öppnat plånboken för att påverka andra eventuellt unika snöflingor 🙂

Medlem
Skrivet av baggso:

Du måste vara i MTX ekosystemet. Kan du och andra som bara vill spela spelet utan att påverkas av coola och edgy skins så blir business-avdelningen väldigt arga.

Viktigt att visa att man är en unik snöflinga som öppnat plånboken för att påverka andra eventuellt unika snöflingor 🙂

Måste va ärlig, nu fattade jag inte riktigt va du skrev MTX ekosystemet?

Medlem

Kanske det första spelet som rentav dödades av fuskare? Finns såklart spel där utvecklare kapitulerat till fuskare (CS:GO) men kan inte minnas något annat som dödades helt. Blev dock förvånad över att spelet bara var 8 år gammalt, känns som att det släpptes i mitten av sjunde konsolgenerationen.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Måste va ärlig, nu fattade jag inte riktigt va du skrev MTX ekosystemet?

MTX=Micro Transactions


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

MTX=Micro Transactions

Hm okej, vet inte om jag är det riktigt men

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Hm okej, vet inte om jag är det riktigt men

Han menade inte att du var det
Läs om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Detta känns sorgligt. Titanfall är en av mina favoritserier och tvåan spelar jag fortfarande.

Titanfall förtjänar en fortsättning!

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Måste va ärlig, nu fattade jag inte riktigt va du skrev MTX ekosystemet?

Micro transactions 😉

Medlem
Skrivet av baggso:

Micro transactions 😉

Tänk om micro transactions och serverklienter kunde existera sida vid sida!

1
Skriv svar