Forza Horizon 5-spelare bannad till år 10 000 för Kim Jong-Un-målad bil

Medlem

Känns ju ganska troligt att det är KFC-loggan och parodierna på Nike, Pirelli etc som är problematiska mer än att Nordkorea blir upprörda.

Gnällkuk
Skrivet av mlinderholm:

Känns ju ganska troligt att det är KFC-loggan och parodierna på Nike, Pirelli etc som är problematiska mer än att Nordkorea blir upprörda.

Eventuellt är inte KFC supertaggade på att vara förknippade med Kim Jong Un heller


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av loerk:

Vadå? hade du brutit ihop om du såg en hitlerwagen åka förbi?

Ge dig nu!

Jag personligen är inte direkt träffad av att se bilder på Hitler. Men kan tänka mig att det finns en hel del människor som inte skulle bli så glada i att bli påminda om han som mördade ett antal miljoner judar. Att vissa här verkar vara okej med det, är högst skrämmande.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Men riktiga fuskare får härja fritt, snyggt!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Så människor förväntas alltså leva över 8000 år framöver /s.

I USA har man kunnat få 75år + 7 livstidsstraff så jag gissar att vi kommit längre nu som tur är.

Hade varit kanon om någon loggar in på hans konto om 8000 år........ japp då var man tillbaka igen. Första de gör är att göra en ny bil med nästa nordkoreanska diktator (japp finns fortfarande kvar) och blir avstängd i ..... 1 miljon years (Dr evil).

Redaktör
Skrivet av mlinderholm:

Känns ju ganska troligt att det är KFC-loggan och parodierna på Nike, Pirelli etc som är problematiska mer än att Nordkorea blir upprörda.

Tycka vad man vill om Den käre efterträdaren, men hann lär inte bråka om varumärkesskydd.


signatur
Medlem
Skrivet av Meurik:

Ge dig nu!

Jag personligen är inte direkt träffad av att se bilder på Hitler. Men kan tänka mig att det finns en hel del människor som inte skulle bli så glada i att bli påminda om han som mördade ett antal miljoner judar. Att vissa här verkar vara okej med det, är högst skrämmande.

Haha, knappast skrämmande. Bara för att man är okej med det så betyder ju inte det att man sympatiserar med honom överhuvudtaget. Jag skrattar åt vidriga skämt om incest och allt möjligt, inte tycker jag att fäder ska klä ut sig till lokförare och våldföra sig på sina barn för det.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Ja, för alla gillar att titta på bilder av mordiska diktatorer. Skulle du vart lika glad att se Hitler ingame i ett spel du spelar?

Nu var det inte mig du skrev till, men personligen skulle jag skita fullständigt i vilken diktator/avskyvärd person som figurerar på någons bil i ett spel. Förstår inte hur man kan bry sig om sådana saker.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Man gjorde komik av dem redan på 40 talet så..


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tror att företagen på bilen ägs redan av Kina precis som turn 10? på något håll och därför blir de ett jäkla pådrag. Kolla bara hur deras ambassadör gör här i Sverige, väääldigt ömma tår kan man säga...finns det någon som vågar och kan lägga upp han som livery på en Volvo i spelet? De hade varit såååå underbart 🤩

Medlem

en av dom bästa jag sett till spelet ^^ trist att sånt där inte får finnas nu förtiden

Medlem
Skrivet av Natrium:

en av dom bästa jag sett till spelet ^^ trist att sånt där inte får finnas nu förtiden

make america great again


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vad har diktatorer gjort för fel??

Medlem

Jag vill se en uppföljning av detta om 8000 år, undrar om företaget eller spelet går att installera eller finns kvar bland de digitala runstenarna

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vad har diktatorer gjort för fel??

Får ju hoppas du inte är på riktigt nu...

KoP
Medlem
Skrivet av pskjonte:

De kanske skulle lägga den tiden på att fixa buggar istället för att jaga folk.

Löjligt.

Inte alls löjligt. Det är ju spelutvecklarna som får ögonen på sig och skit för det i slutändan om dom låter sina spelare skapa vilka motiv som helst utan att göra något åt det.

Hade det varit ok att låta spelare åka runt med White Power, Hitler som heilar eller grova porrmotiv på sin fordon?

Hade du varit ägare utav Playground Games tror jag inte att du hade tyckt det var var ok heller.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det här är väl mer varumärkesskydd skulle jag gissa.

Aaah shit - det är KFC som är problemet.. Inte nukes och Kim Jong?

Synd att allt som gör det till en nyhet visat sig vara irrelevant då...
Men det verkar funka ändå.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Mortac:

Får ju hoppas du inte är på riktigt nu...

Någon typ av sarkasm är det ja. Att spel riktade mot alla åldrar ska ha diktatorer och allt vad det innebär som inslag känns inte direkt lämpligt.

Medlem

Bland de bästa custom skins jag någonsin sett. Bannade? De borde bli hyllade för sin dumma humor o snyggt gjorda skin!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det här är väl mer varumärkesskydd skulle jag gissa.

Hoppas min blågula Volvo 850 med Ikea skrivet i stora bokstäver får vara kvar. Den är bara för fin, kudos till den som gjort den.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Någon typ av sarkasm är det ja. Att spel riktade mot alla åldrar ska ha diktatorer och allt vad det innebär som inslag känns inte direkt lämpligt.

Nej men precis. Jag var osäker på sarkasmen där och trodde nästan du inte såg något fel med diktatorer. Svårt att utläsa sarkasm genom text ibland.

Medlem

Får en att ångra att man köpte en Xbox i alla fall, äckligt tilltagande av i slutandan MS som tillåter dem att banna på det sättet.

12
Skriv svar