PS Plus-versionen av Godfall är inte hela spelet

Robot
PS Plus-versionen av Godfall är inte hela spelet

PS Plus-ägarna får nöja sig med ett halva upplevelsen.

#Godfall, #Playstation, #Playstation-plus


Medlem

...det är challenger edition som skänks bort på EGS 9-16 Dec.

Skribent
Skrivet av Blackwolfe:

...det är challenger edition som skänks bort på EGS 9-16 Dec.

Stämmer bra det också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Stämmer bra det också.

Iofs skitsamma, gratis är gott?

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Iofs skitsamma, gratis är gott?

PS Plus är ju inte gratis, men jag håller lite med dig iallafall.

Skribent
Skrivet av Blackwolfe:

Iofs skitsamma, gratis är gott?

Sägs ju det?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av m4gnify:

PS Plus är ju inte gratis, men jag håller lite med dig iallafall.

Nä, men på EGS kostar det inget

Medlem

Det var väl budget varianten Mortal med?

Vill man dra nytta av PS5 prestandan så måste man ändå köpa spelet och om det blir som med FF7 så finns det ingen möjlighet till uppgradering även om du vill betala för det...

Det är faktiskt rätt kasst av sony, väldigt osmidigt och förvirande system.
Varför krånglar dem till det så mycket? We belive in generations betyder istället att de vill sälja om alla spel igen, likt Nintendo...

Skrivet av Blackwolfe:

Nä, men på EGS kostar det inget

Förutom din själ, enligt vissa iaf

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Det var väl budget varianten Mortal med?

Vill man dra nytta av PS5 prestandan så måste man ändå köpa spelet och om det blir som med FF7 så finns det ingen möjlighet till uppgradering även om du vill betala för det...

Det är faktiskt rätt kasst av sony, väldigt osmidigt och förvirande system.
Varför krånglar dem till det så mycket? We belive in generations betyder istället att de vill sälja om alla spel igen, likt Nintendo...

Jasså? Är det en nedbantad version av Mortal också?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det va ju typiskt, nåt man sett fram emot.. snålt att inte släppa hela när det är ett spel som är sågat och kom vid PS5 lanseringen.
Sony med sina fördröjningar av konsoler kan väl ge detta gratis för oss som lyckats skaffa en konsol, eller pungat ut multum av en scalper.. 🤣🤣
Tur man har game pass med på Xbox som spottar ut bra titlar, och det är vid release datum med som de släpps.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jasså? Är det en nedbantad version av Mortal också?

Det är PS4-versionen, dvs bland annat 30fps istället för 60fps. Jag tycker det är skamligt beteende av Sony den här månaden. Godfall speciellt som är en demo och inget annat. Den versionen hade lika gärna kunnat vara gratis att ladda ner för samtliga via Store.

Medlem

Så någon form av betald demo i något större form

Skribent
Skrivet av Joewson:

Det är PS4-versionen, dvs bland annat 30fps istället för 60fps. Jag tycker det är skamligt beteende av Sony den här månaden. Godfall speciellt som är en demo och inget annat. Den versionen hade lika gärna kunnat vara gratis att ladda ner för samtliga via Store.

Ah! Men det är hela spelet i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Då: "Betala för multiplayer - men du får låna spel!"
Nu: "Betala för multiplayer - demos på köpet!"

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Förutom din själ, enligt vissa iaf

Förutsatt att man tror på att något sådant existerar då 😄

Jag borde kanske spela några av de spelen som jag claimat på EGS 🤔

Medlem

Det är väldigt vanligt att de spel som släpps gratis(både playstation och EGS) har någon expansion eller annat som de förväntas tjäna pengar på. Men tycker det är lite väl extremt om det mer eller mindre blir demos som släpps och att huvudspelet döljs inom dessa extrakostnader.

Medlem

På senaste tiden har de verkligen varit snåla med spelen. Är det något större spel så är det nästan alltid någon nerbantad version. Sjukt dåligt av sony och har inte varit så förr.

Medlem

Varför inte bara kalla det för en demo som förr.
Lurar bara kunder att kalla det för nåt annat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Kyraal:

Förutsatt att man tror på att något sådant existerar då 😄

Jag borde kanske spela några av de spelen som jag claimat på EGS 🤔

Iofs sant, har inte sett några som helst tecken på att det skulle existera nu när du säger det

Har själv tagit alla spel som Epic bjudit på förutom 2 spel tror jag som jag missade. Har dock inte installerat ett enda än, haha

NuZ
Testpilot

Tycker månadens spel är helt ok ändå! Fan Mortal shell är fantastiskt även i 30fps som jag spela det första gången i.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Medlem

Tittar man på Xbox så får man oftast X/S versioner av spel, medans PS5 tar betalt för ett antal uppgraderingar. Death Stranding som man köpte vid release, 100spänn för PS5 versionens patch. Löjligt!! Samt Spiderman man köpte vid release som har en 60fps patch, denna ingår bara i stora deluxpaketet av Miles Morales.. Har man Miles Morales på skiva som jag hade så kunde man ej patcha om gamla Spiderman till PS5. Såna här sinnes snåla drag förstår Jag ej.. Hade de inte haft de urläckra exklusiva spelen hade jag inte införskaffat konsolen. Sorry för jag ventilerar ut min frustration här

Endast nötter !
Skrivet av JonnyBravo:

Det va ju typiskt, nåt man sett fram emot.. snålt att inte släppa hela när det är ett spel som är sågat och kom vid PS5 lanseringen.
Sony med sina fördröjningar av konsoler kan väl ge detta gratis för oss som lyckats skaffa en konsol, eller pungat ut multum av en scalper.. 🤣🤣
Tur man har game pass med på Xbox som spottar ut bra titlar, och det är vid release datum med som de släpps.

Endast nötter Köper Ps5 av scalpers

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Endast nötter Köper Ps5 av scalpers

Ok. Då är jag en nöt 👍🏻

Medlem
Skrivet av JonnyBravo:

Ok. Då är jag en nöt 👍🏻

Problemet med att köpa från Scalpers är att man på sikt hjälper dem att förstöra marknaden ännu mer.

Medlem

Shit vad snålt alltså. Nu är jag dock inte intresserad av spelet. Sedan använder jag aldrig prenumerationstjänster heller. Vill äga mina spel så gott det går.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

ännu en poäng till xbox den här generationen.

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Endast nötter Köper Ps5 av scalpers

Jo, riktigt provocerande att man inte kan förstå att man är en del av problemet...

Medlem
Skrivet av JonnyBravo:

Tittar man på Xbox så får man oftast X/S versioner av spel, medans PS5 tar betalt för ett antal uppgraderingar. Death Stranding som man köpte vid release, 100spänn för PS5 versionens patch. Löjligt!! Samt Spiderman man köpte vid release som har en 60fps patch, denna ingår bara i stora deluxpaketet av Miles Morales.. Har man Miles Morales på skiva som jag hade så kunde man ej patcha om gamla Spiderman till PS5. Såna här sinnes snåla drag förstår Jag ej.. Hade de inte haft de urläckra exklusiva spelen hade jag inte införskaffat konsolen. Sorry för jag ventilerar ut min frustration här

Nu nämnde du 2 spel, jag kan motnämna 50+ spel som fått gratis ps5-upgrade som motsvar.
Förstår vad du säger men...

https://www.pushsquare.com/guides/ps4-to-ps5-all-games-with-c...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

12
Skriv svar