Medlem
Ready or Not

- Vad är det?

Ready or Not är en tactical shooter med fokus på lagarbete, takik, och PvE. Du samarbetar med upp till 4 andra spelare eller 4 AI som del i en polisiär insatsstyrka (SWAT) i en större amerikansk stad där kriminaliteten urspårat. Insatsmiljön består av såväl civila som beväpnade motståndare med olika bakgrund. Du kommer att möta allt mellan droglangare till paramilitära organisationer. Dina uppgifter varierar mellan olika slags insatser, allt mellan drograzzior och gisslansituationer där varje sekund räknas.

- Hur kan jag komma åt det?

Spelet kan köpas antingen via utvecklarens egna hemsida, alternativt Steam. I båda fallen får man tillgång till spelet via Steam. Standard Edition ligger idag på 370 kr, Supporter Edition på 1100 kr.

- Kommentarer

Spelet har kommit väldigt långt, dock har det tagit väldigt lång tid. Kommunikationen mellan utvecklaren och community har inte alltid varit optimal, men har förbättrats markant på senare tid. Spelet kan beskrivas som en spiritual successor till SWAT 4 (2005).

- Kuriosa

  • Utvecklarna har konstaterat att mod-support är planerat efter release.

  • Unreal Engine 4.

Edit 1: Studion har nu utsett en community manager.
Edit 2: Spelets beta har nu släppts. Spelet kan köpas via Steam.


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

Medlem

- Vad händer?

Den 2:a December 2021 släpptes äntligen en ny uppdatering efter cirka 2 års väntan. Sedan dess (4:e Dec) har inte mindre än 9 uppdateringar släppts, inte minst buggfixar men även ändringar baserade på community feedback.


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

Medlem
Skrivet av lerb:

Vet man varför det gick 2 år utan uppdateringar? Det låter ju inte optimalt. Älskade SWAT 4 men utvecklingstakten är helt klart avskräckande

Edit: Supporter Edition för 1100kr är ju dessutom vansinne

Till min kännedom var den huvudsakliga anledningen till den fördröjningen att man bytte mellan två olika animationssystem samt AI konfiguration.

Prislappen är vansinnigt högt för det man får i dagsläget men enligt mig så demonstrerar spelet mycket goda förutsättningar för att bli en framtida succée bland tactical shooter nördar såsom mig själv. Som konsument skulle jag inte bli förvånad om betan är nära förestående i vilket fall regular edition för drygt 370 kr räcker för att få åtkomst.


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

Medlem

- Vad händer?
På grund av restriktioner från Valve har utvecklaren tvingats gå in i Steam Early Access och planerar att göra detta innan årets slut. Detta markerar övergången från Alpha till Beta, därmed kan man få tillgång till spelet genom att köpa betydligt billigare Standard Edition.

Uttalande från utvecklaren gällande Steam Early Access release.


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

Medlem

Alltså, handen på hjärtat. Köper du denna story?
Älskar swat 4 men jag gav upp på det här spelet för läänge sen. Blir verkligen inte EA eller pre-order för mig. Jag inväntar steam reviews, 80%+ ? = jag köper xD

International
Man of Mystery

Jag spelar fortfarande Swat4 ibland, imho den bästa taktiska smygshootern ( med betoning på taktisk ) nånsin, så det här har sett intressant ut länge. Det jag sett av alpha-spel och läst i deras newsletters känns väldigt hoppfullt och om de bara får till riktigt bra bandesign och AI kommer det här vara ett givet köp.

Hoppas bara jag kan få lite kompisar att köpa det, vi spelade mycket Swat4 förr i tiden och det är en helt annan grej att spela coop, även om singleplayer med AI också är kul men på ett annat sätt

Kanske ska börja hänga mer på discordsen och hitta kompisar här att spela med..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Får se hur det blir på steam ja, jag tycker också väldigt mycket om swat4, skulle vara kul om det faktiskt kom en bra kopia någon gång.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Jag spelar fortfarande Swat4 ibland, imho den bästa taktiska smygshootern ( med betoning på taktisk ) nånsin, så det här har sett intressant ut länge. Det jag sett av alpha-spel och läst i deras newsletters känns väldigt hoppfullt och om de bara får till riktigt bra bandesign och AI kommer det här vara ett givet köp.

Hoppas bara jag kan få lite kompisar att köpa det, vi spelade mycket Swat4 förr i tiden och det är en helt annan grej att spela coop, även om singleplayer med AI också är kul men på ett annat sätt

Kanske ska börja hänga mer på discordsen och hitta kompisar här att spela med..

Tanka ner elite force 7.0 till swat. Suverän mod


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Constantine:

Alltså, handen på hjärtat. Köper du denna story?
Älskar swat 4 men jag gav upp på det här spelet för läänge sen. Blir verkligen inte EA eller pre-order för mig. Jag inväntar steam reviews, 80%+ ? = jag köper xD

Efter senaste uppdateringen. Blev det riktigt roligt att lira. Tror det kommer att bli riktigt bra när det är klart.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Lynx:

- Vad är det?

Ready or Not är en tactical shooter med fokus på lagarbete, takik, och PvE. Du samarbetar med upp till 4 andra spelare eller 4 AI som del i en polisiär insatsstyrka (SWAT) i en större amerikansk stad där kriminaliteten urspårat. Insatsmiljön består av såväl civila som beväpnade motståndare med olika bakgrund. Du kommer att möta allt mellan droglangare till paramilitära organisationer. Dina uppgifter varierar mellan olika slags insatser, allt mellan drograzzior och gisslansituationer där varje sekund räknas.

- Hur kan jag komma åt det?

I dagsläget kan man enbart köpa spelet via utvecklarens egna hemsida men får tillgång till det via Steam. Basic Edition (utan Alpha) ligger på drygt 370 SEK medans Supporter Edition (med Alpha) ligger på drygt 1100 SEK.

- Kommentarer

Spelet har kommit väldigt långt, dock har det tagit väldigt lång tid. Kommunikationen mellan utvecklaren och community har inte alltid varit optimal, men har förbättrats markant på senare tid, trots avsaknad av community manager. Spelet kan beskrivas som en spiritual successor till SWAT 4 (2005).

- Kuriosa

  • Fortfarande Alpha.

  • Utvecklarna har konstaterat att mod-support är planerat efter release.

  • Unreal Engine 4.

Nu är väl Gwyn tillbaka som comunity manager?


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Nu är väl Gwyn tillbaka som comunity manager?

Jajjemen.


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

Medlem

Blev väldigt sugen när jag såg trailern! Man får klart SWAT 4 vibbar fast mycket snyggare.
Kommer definitivt hålla koll, förhoppningsvis blir det riktigt grymt.

International
Man of Mystery
Skrivet av kallandes:

Tanka ner elite force 7.0 till swat. Suverän mod

Oh wow, nice! Nytt liv i spelet! Tack för tipset!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Oh wow, nice! Nytt liv i spelet! Tack för tipset!

Kul att du gillade modden. Den har verkligen gett en vitamininjektion i SWAT 4


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

- Vad händer?
Under natten har Ready or Not släppts i Steam Early Access och har därmed övergått till Beta, dvs tillgängligt även för de som köpt Standard Edition (~370 kr).


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

Medlem
Skrivet av Lynx:

- Vad händer?
Under natten har Ready or Not släppts i Steam Early Access och har därmed övergått till Beta, dvs tillgängligt även för de som köpt Standard Edition (~370 kr).

Trevligt! Kul att det går framåt.
Avvaktar lite att köpa då jag är trött på ofärdiga spel efter BF2042

International
Man of Mystery

Kanske lite buggar än ja, bad några av mina operatörer att öppna och rensa en källardörr med flashbang, varvid de glatt sa Yessir, vände på klacken och gick rakt in i huset via huvudingången, sköt vilt på allt de träffade på inomhus, gick ner i källaren, öppnade dörren och kastade en flashbang i ansiktet på mig. Men de menade ju väl och bara en av dem dog under sin lilla utflykt så jag förlät dem


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jag lirade lite igår, tycker att ready or not är grymt skoj! Bra grafik, ljud och atmosfär. Väldigt bra prestanda och få buggar för min del. Dock så behöver AI förbättras lite.

Inaktiv

Jag hade gett upp på detta spelet men nu är det billigare och då kan jag väl ge det en chans.
Äääälskar SWAT 3 och 4.

Men fy fan va utvecklarnas kommunikation är dålig.
Minns när alla väntade på trailern och utvecklarna sa "den kommer om ett par veckor".
Sen gick det nio månader med radiotystnad, deras subreddit fylldes med memes och skräp.
Sen kom trailern.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jag hade gett upp på detta spelet men nu är det billigare och då kan jag väl ge det en chans.
Äääälskar SWAT 3 och 4.

Men fy fan va utvecklarnas kommunikation är dålig.
Minns när alla väntade på trailern och utvecklarna sa "den kommer om ett par veckor".
Sen gick det nio månader med radiotystnad, deras subreddit fylldes med memes och skräp.
Sen kom trailern.

De har nog varit lite hemliga, men de har ju släppt mini devs update i sin discord kanal nästan en gång i veckan

Medlem
Skrivet av Constantine:

Alltså, handen på hjärtat. Köper du denna story?
Älskar swat 4 men jag gav upp på det här spelet för läänge sen. Blir verkligen inte EA eller pre-order för mig. Jag inväntar steam reviews, 80%+ ? = jag köper xD

Läget just nu: "ALL REVIEWS: Overwhelmingly Positive (3,456)"

Blev riktigt glad när jag ikväll upptäckte att det släppts i early access, har haft det på wishlist länge och hade typ glömt bort vad det var när det uppenbarade sig. Ingen tidigare erfarenhet av SWAT-spelen eller så men idén tilltalar mig. Har kört en mission nu, failade och dog då en till synes snäll tjej drog upp en pistol och sköt ihjäl mig Skulle tro att det här är roligast att lira i co-op, tveksam till att mina kompisar är intresserade dock.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Nån som vill lira coop taktisk CQB? Adda steam: cjBengt
AI går att styra ganska bra men dom är lite klumpiga i singleplayer.

Medlem

- Vad händer?
Den 20:e December gjorde VOID Interactive ett uttalande på deras Twitter-konto där man tillkännagav att spelet inte längre kommer att publiceras av Team17.

Den 24:e December utfärdade VOID Interactive ett uttalande gällande den omtalade banan baserad på en ett skolskjutningsscenario där de konstaterade att den kommer att finnas i spelet, trots dess minst sagt kontroversiella miljö.

I respons till rykten om att splitten med Team17 var baserad i skolbanan sade VOID's Community Manager följande:


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

Medlem

Ready or not har varit det mest säljande spelet på Steam i 2 veckor nu. Trots Jul-rea, som RoN inte var med i. 95% positiva reviews, av 23k https://steamdb.info/topsellers/2021W52/


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Ready or not har varit det mest säljande spelet på Steam i 2 veckor nu. Trots Jul-rea, som RoN inte var med i. 95% positiva reviews, av 23k https://steamdb.info/topsellers/2021W52/

Kul med bra recensioner Jag har inte spelat själv, men en anledning till en ökad försäljning kan ju vara att spelet fått gratis pr efter allt nyhetsståhej som uppstått sen team17 slutade vara spelets utgivare.

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Kul med bra recensioner Jag har inte spelat själv, men en anledning till en ökad försäljning kan ju vara att spelet fått gratis pr efter allt nyhetsståhej som uppstått sen team17 slutade vara spelets utgivare.

Det lär väl ha fått lite extra reklam på det sättet åtminstone, men framförallt skulle jag gissa på att det helt enkelt är så att det är ett spel som många som gillade de gamla SWAT-spelen (och till viss del kanske rainbow six?) har törstat efter sen SWAT 4 (så är det åtminstone i mitt fall). Har bara kört runt 3 timmar än så länge men jag älskar det. Gillar man SWAT-spelen så skulle jag säga att det är ett måste att införskaffa.

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Kul med bra recensioner Jag har inte spelat själv, men en anledning till en ökad försäljning kan ju vara att spelet fått gratis pr efter allt nyhetsståhej som uppstått sen team17 slutade vara spelets utgivare.

Samtidigt gick det upp på 3:e plats, första veckan det såldes. Och den veckan, han det bara vara med de 3 sista dagarna. Väldigt Imponerande, för ett Indiespel i Early Access. Och välkommet för Void, och oss spelare. Då det var brist på pengar, som gjorde att de var tvungna att släppa det i Early Access. I ett mer ofärdigt skick än de önskade.

Nu får dom in pengar (mycket pengar). Och får därmed resurserna, att ge oss det vi i slutändan vill ha


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

- Vad händer?
Igår den 12:e Juni släpptes en gigantisk patch till supporter-exklusiva alphan med bland annat stora ändringar för AI och utrustningssystemet.

AI har förbättrats avsevärt och kan nu skjuta blint runt hörn samt gömma sig i garderober, under sängar, runt hörn, och så vidare.

Något som Ready or Not från dag 1 fick kritik för var hur det hanterade utrustning och vapentillbehör där man hade separerat de två. I denna nya patch samlas dessa till en och samma meny och ser i min åsikt betydligt bättre ut och är mer intuitivt.

Under antagandet att utvecklarna följer samma mönster som tidigare skulle jag anse det mycket sannolikt att denna patch släpps till alla om cirka en till två veckor.


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

Inaktiv

Har blivit ett riktigt jäkla bra spel det här trots allt.
Längtar efter att bli knivhuggen av en knarkare som gömmer sig bakom dörren i nästa patchen.

1
Skriv svar