Stickdrift Xbox elite v2 kontroll

Medlem
Stickdrift Xbox elite v2 kontroll

Har senaste månaderna drabbats av en överjävligt stickdrift. Snackade med MS men dom sa att det bara 1 års garanti. Men då jag givetvis köpt den i Sverige har jag ju 3års reklamationsrätt. Inköpt på Netonnet.

Någon annan som drabbats av stickdrift på elite kontrollen och reklamerat? Fick ni en ny, eller lagade dom den gamla? Hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka den?

Medlem
Skrivet av Marooned:

Har senaste månaderna drabbats av en överjävligt stickdrift. Snackade med MS men dom sa att det bara 1 års garanti. Men då jag givetvis köpt den i Sverige har jag ju 3års reklamationsrätt. Inköpt på Netonnet.

Någon annan som drabbats av stickdrift på elite kontrollen och reklamerat? Fick ni en ny, eller lagade dom den gamla? Hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka den?

In på Netonnet och snacka med dom.

Jag skickade tillbaka min till återförsäljare och fick tillbaka en som funkade. Om den var lagad eller ny vet jag ej, men funkar gör den.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

In på Netonnet och snacka med dom.

Jag skickade tillbaka min till återförsäljare och fick tillbaka en som funkade. Om den var lagad eller ny vet jag ej, men funkar gör den.

Har du sluppit drift, eller har det kommit tillbaka? Läser man på nätet är det ju inte direkt positiva kommenterar om stickdriften. Vissa har gått igenom 3-4 kontroller sedan v2 kom ut....

Medlem
Skrivet av Marooned:

Har du sluppit drift, eller har det kommit tillbaka? Läser man på nätet är det ju inte direkt positiva kommenterar om stickdriften. Vissa har gått igenom 3-4 kontroller sedan v2 kom ut....

Inte något strul med den än men det kommer väl.. vissa har tur, andra otur.

Men jag räknar iallafall med att få ut tre år speltid med mitt köp, oavsett om det är ett byte eller tre. Det är väl det fina med att bo i Sverige och ha garantier.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Inte något strul med den än men det kommer väl.. vissa har tur, andra otur.

Men jag räknar iallafall med att få ut tre år speltid med mitt köp, oavsett om det är ett byte eller tre. Det är väl det fina med att bo i Sverige och ha garantier.

Lien update. Dragit mig för att besöka netonnet och snacka med. Segt och vara utan kontroll. Jag var säker på att dom skulle skicka den till Microsoft och så.

Glad blev jag när han gick och hämta en helt ny till mig!

Medlem

Två stycken har jag råkat ut för. Första skicka jag direkt till MS, fick en ny levererad till dörren. Tog ett tag och nu har den också fått det tyvärr. Dock har garantin gått ut hos MS och orkar inte hålla på att skicka den till webhallen. Så blir en ny när den ballar ur helt.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Lien update. Dragit mig för att besöka netonnet och snacka med. Segt och vara utan kontroll. Jag var säker på att dom skulle skicka den till Microsoft och så.

Glad blev jag när han gick och hämta en helt ny till mig!

Japp. Behåll kvittot och var eventuellt beredd på att något kanske sker igen. Kom ihåg, tre år

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Japp. Behåll kvittot och var eventuellt beredd på att något kanske sker igen. Kom ihåg, tre år

Japp, sa det till honom. Vi ses väl igen...

Men jävligt skönt och slippa skicka skiten till MS. Minns att det var ett jävla meck mina gamla Xbox 360 som skulle skickas till dom. Tog evigheter innan den kom tillbaka.

Medlem

Helt otroligt, men idag gick den nya kontrollen åt helvete. Vänstra stickan fastnar helt...

1,5 månad höll den. Det är en fantastisk kontroll, men kvalitén är ingen höjdare.

Medlem

Spraya eleltronik spray ner vid stickan.
Isenare är det bara byta själva stickan om man inte får en ny. Man kan köpa det som reservdel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Marooned:

Helt otroligt, men idag gick den nya kontrollen åt helvete. Vänstra stickan fastnar helt...

1,5 månad höll den. Det är en fantastisk kontroll, men kvalitén är ingen höjdare.

Du vet vad du ska göra. Netonnet har saknat dig ändå.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Du vet vad du ska göra. Netonnet har saknat dig ändå.

Nästan lite pinsamt att gå dit så snart inpå. Man kan tro att jag mördar kontrollen...Men det är bara vanligt spelande. Inget extremt alls.

1
Skriv svar