The Game Awards har 4–5 inslag "på samma nivå som Elden Ring"

Robot
The Game Awards har 4–5 inslag "på samma nivå som Elden Ring"
Medlem

Jag gissar på att nästa projekt från Kojima samt Naughty Dog kommer att utannonseras

Det som känns realistiskt att få se mer av och som jag personligen hoppas på: God of War Ragnarök, Hogwarts Legacy, Avowed, Starfield.

Önsketänkande: Everywhere, GTA VI, Elder Scrolls VI, AC Infinity samt nytt från Sucker Punch och Bend.

Medlem

Vad innebär "Elden Ring-nivå" ens egentligen? Låter lite konstigt uttryckt.

Sen så tror jag att INGET kommer att kunna hypa upp mig mer än Elden Ring just nu

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Vad innebär "Elden Ring-nivå" ens egentligen? Låter lite konstigt uttryckt.

Sen så tror jag att INGET kommer att kunna hypa upp mig mer än Elden Ring just nu

Jo, det är lite halvluddigt, men jag antar att det handlar om väldigt eftertraktade (eller på andra sätt stora projekt) vars trailer eller utannonsering kommer att vara en lika stor grej som det första Elden Ring-gameplayet som visades upp.

Men ja, vad kan mäta sig med Elden Ring? Utannonsering av World of Warcraft 2? Gameplay från The Elder Scrolls VI? Half-life 3 confirmed? Ej troligt, men något stort får det dock sannerligen lov att vara Hogwarts Legacy och Avowed, som Knalle nämnar ovan, skulle nog kunna passa in.

Skribent

Death Stranding - The extended Director’s cut.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Kojimas Silent Hill så blir det julefrid.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Men ja, vad kan mäta sig med Elden Ring? Utannonsering av World of Warcraft 2? Gameplay från The Elder Scrolls VI? Half-life 3 confirmed? Ej troligt, men något stort får det dock sannerligen lov att vara Hogwarts Legacy och Avowed, som Knalle nämnar ovan, skulle nog kunna passa in.

Jag vill inte vara den, men Elden Ring är väl egentligen inte i närheten av Half Life 3/Elder Scrolls/GTA 6 nivå?

Väldigt nischat spel som säljer bra, men inte i närheten av vad tex. COD/FIFA säljer årligen.

Avstängd
Skrivet av Lirilesh:

Jag vill inte vara den, men Elden Ring är väl egentligen inte i närheten av Half Life 3/Elder Scrolls/GTA 6 nivå?

Väldigt nischat spel som säljer bra, men inte i närheten av vad tex. COD/FIFA säljer årligen.

Kallar du cod och fifa spel?

Medlem

Silent Hill, Metal gear solid, Legend of Dragoon remake och Bloodborne 2.

A man can dream.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jo, det är lite halvluddigt, men jag antar att det handlar om väldigt eftertraktade (eller på andra sätt stora projekt) vars trailer eller utannonsering kommer att vara en lika stor grej som det första Elden Ring-gameplayet som visades upp.

Jag hoppas verkligen att du har rätt och om det är så, så är jag väldigt taggad!

Synd bara att det inte visas under normal tid för oss här i Sverige, hade gärna sett det live men det får bli att kolla dagen efter istället.

Medlem

Jag ser fram emot det som redan bekräftats kommer visas från Homeworld 3. Även om det bara visar sig vara en ny short trailer. Annars har jag inga förväntningar. Elden Rings är helt ointressant för mig.

https://twitter.com/HomeworldGame/status/1467955690543013895

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Vad innebär "Elden Ring-nivå" ens egentligen? Låter lite konstigt uttryckt.

Sen så tror jag att INGET kommer att kunna hypa upp mig mer än Elden Ring just nu

Jag tolkar det som väldigt stort inom en nischad genre. För de som gillar den är det gigantiskt, för övriga rätt blaha.

Medlem

Skyrim remake 39


signatur

Enjoy!

Medlem

Nytt Unreal eller Quake spel i Single player skulle vara magiskt.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Kallar du cod och fifa spel?

Du förstår min poäng haha

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Vad innebär "Elden Ring-nivå" ens egentligen? Låter lite konstigt uttryckt.

Sen så tror jag att INGET kommer att kunna hypa upp mig mer än Elden Ring just nu

Håller med, Elden Ring var ju meh för mig när det utannonserades, så är det 4-5 meh utannonseringar de kommer göra?


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Första riktiga gameplay-trailern för Breath of the Wild 2 (och ett release-datum tidigt 2022) skulle slå min Elden Ring hype, men tyvärr så visar Nintendo sällan upp nytt material på andras shower. Även annat Nintendo vore skoj, t.ex. nytt Super Mario, eller Mario Kart 9.

Även God of War Ragnarök-gameplay vore grymt!

Quake Eternal

Medlem
Skrivet av aasecond:

Första riktiga gameplay-trailern för Breath of the Wild 2 (och ett release-datum tidigt 2022) skulle slå min Elden Ring hype, men tyvärr så visar Nintendo sällan upp nytt material på andras shower. Även annat Nintendo vore skoj, t.ex. nytt Super Mario, eller Mario Kart 9.

Även God of War Ragnarök-gameplay vore grymt!

Quake Eternal

Vi har ju redan sett en del God of war gameplay.

Medlem

Jag tipsar på bland annat en utannonsering av Naughty Dogs kommande.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Vad innebär "Elden Ring-nivå" ens egentligen? Låter lite konstigt uttryckt.

Sen så tror jag att INGET kommer att kunna hypa upp mig mer än Elden Ring just nu

Det måste vara:

Elden Ring 2
Elden Ring 3
Elden Ring 4
Elden Ring 5

Skrivet av Lasrod:

Det måste vara:

Elden Ring 2
Elden Ring 3
Elden Ring 4
Elden Ring 5

Glömde Elden Ring Remake


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Final fantasy 7 Remake Part 2

Medlem

Hideo Kojimas nästa spel är allt jag hoppas på.

Medlem

BioShock 4 är ett annat spel som nog inte är helt omöjligt att vi får avtäckt. Ihärdiga rykten kring det de senaste veckorna. Bara jag som är vansinnigt taggad inför detta event?

Medlem

Tolkar jag det rätt som att det börjar 02:00 natten mot fredag svensk tid? Usch vad trist, trodde man skulle kunna se direkt.

Medlem

Årets "The Game Awards Hype"-trailer:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Bekräftat är att ”nya Dice” (Embark) kommer visa upp sitt nya spel Arc Raiders som är byggt i UE5.

https://youtu.be/3M-9GOseciY


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Vi kan förmodligen förvänta oss Alan Wake 2 på The Game Awards, enligt "Nate The Hate's The Game Awards Predictions podcast" med Jeff Grubb. Spännande!

Samt för den som är intresserad så kommer den första trailern på Halo tv-serien visas på TGA:

"A big week for Halo just got bigger.
Thursday, see the world premiere of the first trailer for #HaloTheSeries during #TheGameAwards"

https://twitter.com/geoffkeighley/status/1468280496895315968


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Känns som att många misstolkar storheten i Elden Ring-uppvisningen. Det handlar inte om hur bra/stort spelet är i sig, utan det faktum att spelet utannonserades två år tidigare, sen fick vi inte se något officiellt material alls. Många hoppades att få se något på varenda mässa/digitala event hela året, men det var på TGA det skedde.

Med andra ord tror jag FZ är helt rätt ute när ni säger att det kanske snarare handlar om att få se nytt material från spel vi redan känner till än att det ska utannonseras något helt nytt.

Avstängd
Skrivet av Lirilesh:

Du förstår min poäng haha

Absolut, just having a laugh ;).

12
Skriv svar