Snabbkollen - Halo Infinite släpps i kväll, när spelar du?

Robot
Snabbkollen - Halo Infinite släpps i kväll, när spelar du?

Master Chief ropar - när svarar du?

#snabbkollen


Medlem

Var är "Singleplayer? -Halo skall spelas i Coop" alternativet ?

Geeks Gaming

Jobbar kväll så får bli i morgon

Medlem

Kommer nog testa det ikväll men på fredag jag sagt till frugan att när lilleman sover så ska pappa ta en GT och spela Halo ^^


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Just nu är spelet 25,9GB stort på mitt Series X, känns lite väl litet för att allt skall vara inkluderat? Eller blir det så att man får dra ner SP-delen kl 19?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Kommer spela på PC, men inte förrän v-sync problemen med stutters som Digital Foundry uppmärksammat är åtgärdade. Är fullständigt allergisk mot stutters och har Game Pass betalt fram till i maj nästa år så kan vänta ett tag.

Medlem

Avstog röst.
Kommer till 99.99% aldrig spela spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem

Hypen för Halo dog efter Halo 3. Insåg där och då att det för mig personligen inte är något. Har aldrig tyckt att Halo spelen är speciellt bra men rycktes väl med utav polare som ville spela det i co-op och sen fick man sitta där och tvinga sig igenom det. :'D

Skribent
Skrivet av doversund:

Just nu är spelet 25,9GB stort på mitt Series X, känns lite väl litet för att allt skall vara inkluderat? Eller blir det så att man får dra ner SP-delen kl 19?

Såvitt jag vet blir det inga preload av singleplayer-kampanjen, så har du redan multiplayern nedladdad bör du behöva dra ner ytterligare runt 25 GB när spelet släpps.

Medlem

När co-op blir tillgängligt!

Medlem

Min nya dator kommer idag, har inte ens startat min gamla sen jag klickade på 'köp', och jag har ju game pass, så varför inte testa:) Jag har goda minnen från Halo på PC, minns speciellt när man kastade en plasmagranat(tror jag) och de fastnade på nån liten alien som kutade runt i panik tills den flög i luften några sekunder senare. Väldigt kul:)

Redaktör
Skrivet av xermalk:

Var är "Singleplayer? -Halo skall spelas i Coop" alternativet ?

"Lite senare"


signatur
Medlem

Efter julafton lär jag nog spela.

Medlem

Lite dåligt med alternativ här kan jag tycka. Vet inte när eller om jag kommer spela, jag har fortfarande inte påbörjat MCC som jag har nedladdat på datorn. Har bara spelat lite Reach för några år sedan och var inte jätteimponerad, men tänkte börja med Combat Evolved istället nu. Får se vad som händer.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Såvitt jag vet blir det inga preload av singleplayer-kampanjen, så har du redan multiplayern nedladdad bör du behöva dra ner ytterligare runt 25 GB när spelet släpps.

Okay, tack!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

alternativet aldrig saknas.

Redaktör
Skrivet av Påskmust:

Lite dåligt med alternativ här kan jag tycka. Vet inte när eller om jag kommer spela, jag har fortfarande inte påbörjat MCC som jag har nedladdat på datorn. Har bara spelat lite Reach för några år sedan och var inte jätteimponerad, men tänkte börja med Combat Evolved istället nu. Får se vad som händer.

Tanken med snabbkollen är att hålla det hyfsat kort och... tja, snabbt. Kör på "LIte senare".


signatur
Medlem

Någon gång efter den 22 Maj 2022.... om det fortfarande känns relevant då.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tanken med snabbkollen är att hålla det hyfsat kort och... tja, snabbt. Kör på "LIte senare".

Tänkte bara om det hade varit bättre att ha t.ex "Inte intresserad" som ett alternativ, för om man lägger det i backlogen så har man väl planer på att spela det i framtiden och jag har svårt att tro att alla medlemmar här kommer göra det, hur bra spelet än är. Eller är tanken att man ska låta bli att rösta om man inte är intresserad?

Redaktör
Skrivet av Påskmust:

Tänkte bara om det hade varit bättre att ha t.ex "Inte intresserad" som ett alternativ, för om man lägger det i backlogen så har man väl planer på att spela det i framtiden och jag har svårt att tro att alla medlemmar här kommer göra det, hur bra spelet än är. Eller är tanken att man ska låta bli att rösta om man inte är intresserad?

Ja, tanken är att kolla intresset hos de som kan tänka sig att spela det. Alltså inte att kolla om man är intresserad eller ej.


signatur
Medlem

Kör igenom tvåan nu, blir recap på trean, ODST och Reach som jag spelade när dom kom. Sen blir det fyran och femman, sen äntligen Infinite. Så "Så fort som möjligt" även om det lär dröja lite 😅

Medlem

Kanske ska testa om dom får in den där förbannade fibern i lägenheten snart. Grävde in i huset i somras och NU installerar dom.

Sitter på mobilt bredband för tillfället och i helgen hade jag bottennotering på hastighet. Hela 0.86 Mbit ner och 2 upp. Tänker försöka avbryta mitt abonnemang trots att jag har ett år kvar för det är under all kritik. Kan knappt streama video.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Kommer nog testa det ikväll men på fredag jag sagt till frugan att när lilleman sover så ska pappa ta en GT och spela Halo ^^

Trodde sånt var givet.
Kanske har det rätt bra ändå. 😅

Ambassadör
Xbox

Ikväll så klart!


signatur

Jump in.

Medlem

Ladda ner det med xbox gamepass men verkar inte gå.
det ska väl fungera med gamepass?

Medlem

Inväntar någon patch eller två, verkar vara riktigt dåligt optimerat detta. Följde denna guide och då blev det bättre...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Daz
Medlem

Jag har spelat alla andra Halo spel i coop och jag tänker inte bryta den trenden nu. Så jag väntar med att spela Halo Infinite tills coop kommer. Röstade därför på alternativet att det hamnar i backloggen.

Medlem

Hann spela i nästan 2h innan spelet bestämde sig för att krasha till skrivbordet (Xbox App, PC) drygt men nytt försök i morgon ikväll

Medlem

Kör 45 min typ på xsx, ska fortsätta imorgon. Höjde till heroic, medium kändes lite för lätt. Jag körde aldrig 4’an eller 5’an, men var stort fan av originaltrilogin. Fick rysningar när jag startade upp det. Kommer bli fint det här

Medlem

Tidigast om 6 månader när det blivit patchat, antagligen senare då jag behöver en ny dator först.

12
Skriv svar