It Takes Two blev Årets spel på Game Awards

Robot
It Takes Two blev Årets spel på Game Awards

Grattis Josef Fares och Hazelight!

#it-takes-two


Inaktiv

Stort grattis Josef! A Way Out var väldigt bra men har fortfarande inte spelat It Takes Two men det kan mycket väl bli nästa co-op spel för flickvännen och mig

Medlem

Wow, lite oväntat, men ändå välförtjänt. Ser redan fram emot Josef Fares nästa guldklimp.

Medlem

Helt klart förtjänt! Unikt och fantastiskt spel

Bästa coop upplevelsen man haft med sambon.

Medlem

Vad roligt, grattis!
Jag och brorsan var imponerade av spelet och hade skitkul. Jag tänkte många gånger att detta måste ju få nåt pris, spelet är fantasifullt, och överraskade hela tiden.

Medlem

Pinsamt, visar verkligen vilket dåligt spel-år det varit

Medlem

Grattis Hazelight !

Skribent

Riktigt kul och välförtjänt. Stor grattis till hela teamet!

Medlem

dom ville väl att han skulle säga eller göra något kul. lite some jim carrey på mtv movie awards.

Medlem

Av de nominerade jag testat tycker jag alla är bra spel med detta är absolut välförtjänt. Mest imponerande är nog att de har lyckats hitta på ny spelmekanik som inte återanvänds inför alla områden. Tog hem det, ganska skeptisk, via game pass men blev väldigt positivt överraskad!


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Inaktiv

Välförtjänt, ren spelglädje rakt igenom.
Gillar hur dom lagt in menlösa saker som snöbollskrig, gunga, kasta pappersflygplan mm. Att man kan hitta saker att göra som inte har med uppdragen egentligen, små saker som bara finns där men gör allt levande.
Ger hela spelet en Magic touch.

Medlem

Vi var en liten men tapper skara som satt på FZ/Geeks discord och följde galan under natten. Kul att se det live, det är ju ändå ett ganska stort "spelögonblick" för Sverige att vinna GOTY på en av de största galorna för branschen

Reaktionerna från förtruppen:

serdyllon — Idag 05:08
DÄR SATT DEN!
Ge micken till Josef!

uberpwnage2.0 — Idag 05:08
sådärja
Riktigt bra spel

My2nd 🐶🐱🍦 — Idag 05:09
Fan va najs!
Fyfan ca fint!

uberpwnage2.0 — Idag 05:09
F**K THE OSCAR

serdyllon — Idag 05:09
josef kan det här med spontana tacktal

Sisyr — Idag 05:10
ja fyfan tänk dig om han skulle skriva ett
en kvart senare närmar han sig crescendot 😄

My2nd 🐶🐱🍦 — Idag 05:10
Fan va najs! Helt underbart

serdyllon — Idag 05:10
alltså, helt ärligt, utöver ert sällskap så gjorde den där vinsten det värt det ändå

Sisyr — Idag 05:12

My2nd 🐶🐱🍦 — Idag 05:13
Fyfan vilket val jag gjorde, upp och jobba om tre timmar
Ändå värt

serdyllon — Idag 05:13

Josef höll, i sedvanlig stil, ett improviserat skönt tacktal där han uppmanade publiken att avla barn. "They're a lot more fun than I thought they would be".

Har själv spelat ungefär en tredjedel av spelet tillsammans med en medspelare som är helt grön på spel. Det ger ett helt annat perspektiv på saker och ting. Att kunna lära sig ganska avancerade tekniker (för någon som aldrig spelat tidigare) efter bara ett par timmar säger en hel del om balansen i spelet.

Personligen tycker jag storyn är ganska lökig, där anser jag att Brothers var bättre om än betydligt mer avskalad. Men hantverket som krävs för att skapa ett spel 2021 som både barn, vuxna och gamlingar kan spela tillsammans oberoende av förkunskaper och spelvana bör inte underskattas. Det är också fint att någon vågar satsa på co-op och faktiskt blir rikligt belönad för det.

Tillåt mig avslutningsvis parafrasera Josef själv:

F**k Take-Two.

Medlem

Trist när media hyllar rattfyllerister:
(Visst, var några år sen, men hur kul vore det om det var din lillasyster som blev ihjälkörd?)

Josef Fares kör rattfull i Tesla MS, erkänner inte grovt brott
"Min bil kör ändå sig själv" Sa Josef Fares innan han hoppade in i sin svarta Model S med 1.06 promille alkohol i blodet.
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=29&t=5025

Filmregissören Josef Fares rattfylleridömd sept -16
Polisens FUP förundersökningsprotokoll i tråden
https://www.flashback.org/t2738677

Välförtjänt! Ren spelglädje.

Medlem

Grattis Fares och Hazelight 👏 Spelade med flickvännen och vi hade väldigt roligt ihop.. men sååååå bra... var det inte! Flickvännen tycker Resident Evil Village är årets spel och jag är Halo fanboy hehe.
Men kan rekommendera att spela It Takes Two med sin partner kändes som att spelet är lite gjort för att upplevas så 👍

Medlem

Men nu är det dags att byta namn...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av ohGr:

Trist när media hyllar rattfyllerister:
(Visst, var några år sen, men hur kul vore det om det var din lillasyster som blev ihjälkörd?)

Josef Fares kör rattfull i Tesla MS, erkänner inte grovt brott
"Min bil kör ändå sig själv" Sa Josef Fares innan han hoppade in i sin svarta Model S med 1.06 promille alkohol i blodet.
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=29&t=5025

Filmregissören Josef Fares rattfylleridömd sept -16
Polisens FUP förundersökningsprotokoll i tråden
https://www.flashback.org/t2738677

Ingen hyllar honom för det - han hyllas för det spel han gjort. Vi rapporterar om hans arbete, inte hans privatliv (om det inte påverkar hans arbete).

Och ja, det är idiotiskt att köra rattfull.


signatur
Medlem
Skrivet av ohGr:

Trist när media hyllar rattfyllerister:
(Visst, var några år sen, men hur kul vore det om det var din lillasyster som blev ihjälkörd?)

Josef Fares kör rattfull i Tesla MS, erkänner inte grovt brott
"Min bil kör ändå sig själv" Sa Josef Fares innan han hoppade in i sin svarta Model S med 1.06 promille alkohol i blodet.
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=29&t=5025

Filmregissören Josef Fares rattfylleridömd sept -16
Polisens FUP förundersökningsprotokoll i tråden
https://www.flashback.org/t2738677

Pajas, gå och gnäll någon annan stans.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Kul och välförtjänt, väldigt underhållande spel.

Medlem

Ja det var väl kanske en rätt väntad mediaröst. Trodde mer på Metroid Dread dock.

Inaktiv
Skrivet av ohGr:

Trist när media hyllar rattfyllerister:
(Visst, var några år sen, men hur kul vore det om det var din lillasyster som blev ihjälkörd?)

Josef Fares kör rattfull i Tesla MS, erkänner inte grovt brott
"Min bil kör ändå sig själv" Sa Josef Fares innan han hoppade in i sin svarta Model S med 1.06 promille alkohol i blodet.
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=29&t=5025

Filmregissören Josef Fares rattfylleridömd sept -16
Polisens FUP förundersökningsprotokoll i tråden
https://www.flashback.org/t2738677

Men helvete är du i farten med det där IGEN? Du kommer alltså posta det där i varje artikel där Fares nämns?

Medlem

Mycket välförtjänt! Bra jobbat Josef Fares och alla ni på Hazelight.

Ni som inte spelat igenom It Takes Two ännu (av någon okänd anledning). DO IT!

Medlem

Ja, det är helt klart det spel som jag haft roligast med i år av de som släppts 2021.

Medlem

Härligt att se!
Sa att det skulle bli svårt att slå redan när det släpptes

Välförtjänt!

KoP
Medlem

Härligt! Det visar på att innovation och nyskapande lönar sig.

*Tittar snett på företagen som bajsar ut menlösa uppföljare (oftast krigsspel) varje år*

Medlem

Stort grattis till Hazelight!

Överlag verkar det som en genomtänkt lista med vinnare. Nu har jag inte spelat Forza Horizon 5 men det måste ha en makalös ljudbild om det slår Returnal i "best audio".


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Skribent

Kul för spelsverige och kul att ett lite mindre spel kan knipa titeln. Välförtjänt!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

It Takes two, vad är det för spel? Menar ni take-two?

Medlem

It Takes Two verkar bra. Tyvärr har jag inga vänner att spela mot.

Medlem

Oväntat å kul - inte spelat.

Min GOTY hittils är nog Solar Ash, strax före Psychonauts 2...

Inte spelat Deathloop än dock, och det kan nog tänkas ta täten.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar