Det här är Dawn of Ragnarök, den största Assassin's Creed-expansionen någonsin

Robot
Det här är Dawn of Ragnarök, den största Assassin's Creed-expansionen någonsin

Valhalla expanderar i vår, och redan imorgon (!) kolliderar två Assassin's Creed-världar.

#assassins-creed-odyssey, #assassins-creed-valhalla


FM-guru
F.d. Sisyr

Är väl helt i linje med Ubisofts fokus på kvantitet kontra kvalitet. Inte för att deras spel suger eller så, men de hade ju kunnat vara så mycket bättre om fokuset var tvärtom...

Ja, jag kanske är lite bitter.

Medlem

Då är det bara att installera Oddysey igen då

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Är väl helt i linje med Ubisofts fokus på kvantitet kontra kvalitet. Inte för att deras spel suger eller så, men de hade ju kunnat vara så mycket bättre om fokuset var tvärtom...

Ja, jag kanske är lite bitter.

Tycker själv att Ubisoft levererat väldigt bra med Odessey och speciellt med Valhalla. Det sistnämnda levererade på alla punkter i princip även om det var en del buggar. Kul gameplay, bra och spännande story och definitivt bland den bättre voice actingen i ett AC spel på många år.

Medlem
Skrivet av Deli:

Tycker själv att Ubisoft levererat väldigt bra med Odessey och speciellt med Valhalla. Det sistnämnda levererade på alla punkter i princip även om det var en del buggar. Kul gameplay, bra och spännande story och definitivt bland den bättre voice actingen i ett AC spel på många år.

Håller med, Valhalla är extremt välgjort och ger väldigt, väldigt många speltimmar.
Ubisofts after release support är helt stellar när det kommer till Valhalla.

Medlem

Om dom ändå ska ge äldre AC-spel lite kärlek så hade dom ju kunnat släpa lös frameraten på Origins 🙁

Medlem

Jäkligt trevligt att dom släpper DLC till Odessey,tycker själv att Odessey är ett av de trevligaste ACspel dom gjort.
Det skall tilläggas att jag är historienerd så det var kärlek från första början.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Mja, börjar bli för mycket flum... Sen va frostjättarn den tråkigaste världen tycker jag


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Detta kommer även imorrn.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Det står ju i artikeln.

Medlem

ere bara jag som tyckte valhalla var för lite valhalla och för mkt annan skum skit? orkade aldrig spela färdigt det, kanske kom halvvägs


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det står ju i artikeln.

Ahh, missade nog det. Men där är trailern iaf. Den var inte i artikeln.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Medlem

Den gode Jocke Bennet här på FZ sa någon gång att han väntar med vissa spel tills att typ "Game of the year edition" släpps och jag börjar hamna där. Lirade igenom Valhalla för ett tag sedan, men att nu några månader senare gå tillbaka känns så jävla meh på något sätt. Jag vill ju ha hela upplevelsen där och då, inte typ sitta och vänta på att saker och ting ska släppas.

Med det sagt måste man ändå ge Ubisoft credd för hur de behandlar många av sina spel efter release, där finns det en hel del för andra att lära.

Jag väntar nog ett tag till med att dyka ner i Valhalla igen dock.

International
Man of Mystery

Blev väldigt besviken på AssCreed Valhalla, känns som om man nästan helt lämnat assassin-konceptet. Lite som om Sam Fisher i nästa spel struntade i smygandet och man fick en M60, en massa taktiska nukes och vågor/horder av fiender a'la Serious Sam.

Försökte spela igenom Valhalla som stealth assassin 2 gånger men gav upp innan jag ens lämnat Norge


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Synd att Assassin's Creed har gått från fokus på Stealth och historia mot fokus på action och mytologi.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Det är ändå bra av Ubi att sänka tempot i hur många AC de spottar ur sig och istället fokusera lite längre på varje spel.

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Blev väldigt besviken på AssCreed Valhalla, känns som om man nästan helt lämnat assassin-konceptet. Lite som om Sam Fisher i nästa spel struntade i smygandet och man fick en M60, en massa taktiska nukes och vågor/horder av fiender a'la Serious Sam.

Försökte spela igenom Valhalla som stealth assassin 2 gånger men gav upp innan jag ens lämnat Norge

Kan bara håll med.. Har nog försökt att komma in i det flertal gånger men ger upp.
För ett tag sedan spelade jag igenom Odyssey för tredje gången.. Är så mycket bättre spel, enligt mig!

Gen
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ere bara jag som tyckte valhalla var för lite valhalla och för mkt annan skum skit? orkade aldrig spela färdigt det, kanske kom halvvägs

Håller med, men snarare för att jag tycker det är så jävla utdraget. Spelet hade kunnat kondenseras till hälften av speltiden och vara mycket bättre. De 100+ timmar det tar att klara spelet är väldigt mycket dötid och repetition.

Origins var kul att varva för det tog "bara" runt 60h och då gjorde jag nästan allt. Odyssey var också bra men där blev det rätt segt med mer repetitioner och bös. Har försökt klara det två gånger utan att orka ända fram till slutet. Nu lade de ju till 50 levlar till så skiten med att uppgradera vapen/armor tar ju aldrig slut. Valhalla är som sagt var i grunden bra men de borde verkligen varierat mainquestet bra mycket mer istället för att låta en köra samma story så många gånger som det finns "län" i England.

Medlem

Kan vara den fulaste versionen av Gungnir någonsin det där.
Ser ju mer ut som en hellebard än ett spjut.

Medlem
Skrivet av loerk:

Kan vara den fulaste versionen av Gungnir någonsin det där.
Ser ju mer ut som en hellebard än ett spjut.

Det liknar framförallt en lochaberyxa eller en bardiche. Båda är stångvapen som främst användes under tidigmodern tid och inte har något som helst med vikingar att göra. Man kan väl i och sig förlåta det hela eftersom det verkar handla om gudarnas vapen. Det är betydligt mer irriterande att de använder helt anakronistiska vapen och rustningar när man ränner runt i England.

Medlem

Kommer nog inte köpa mer DLC till Valhalla, de som redan släppts i år var på sin höjd ok, mer av samma som jag nu känner mig klar med efter 200+ timmar.
Att det sedan tycks vara mer av den för mig mest ointressanta delen av spelet som det byggs vidare på, den "sci-fi-mytologiska", gör inte saken bättre.

1
Skriv svar